Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 16:17

Daar kon je op wachten natuurlijk. :evil: Ik zou zeggen, geniet er nog maar van zo lang het nog kan. Wat ze ook gaan doen, ze maken mij de pis niet lauw.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 17:07

hier hadden die kloo*za**en al een goede oplossing voor mbt tot de verzekering, je MOEST een andere auto hebben om een oldtimer als oldtimer te kunnen verzekeren, echter nu kan je zelfs als je alleen een oldtimer hebt die als oldtimer verzekeren, en dan is het idd goedkoop rijden
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Animale Bianco
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:28
Locatie: Den Haag

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 18:35

Is dat juist niet ONlogisch: alle uitlaat emissie normen worden toch steeds scherper bijgesteld? Dus de auto's die nu 25 jaar worden zijn toch schoner dan de auto's die vroeger 25 werden. En de auto's die over 10 jaar 25 worden zijn toch weer schoner dan de 25 jaar oude auto's van vandaag???

Wat ik me wel voor kan stellen, is dat de auto's tegenwoordig makkelijker 25 jaar en ouder worden en er dus meer overblijven, die ook nog eens meer worden gebruikt dan alleen maar als mooi-weer oldtimer. En dan is het wachten op iemand met een IQ lager dan zijn eigen leeftijd die daar weer een melkkoe in ziet.... :roll:
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Andretti Molletti

RE: Weer EENS goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 19:58

Het is dom te denken dat een auto schoner wordt door belasting te betalen. :?
Of je verbiedt deze auto's omdat ze te "vuil"zijn, of je doet niets, maar telkens weer de plank misslaan en een maatregel nemen die de doelstelling volkomen mist, slaat natuurlijk nergens op.

Ik heb reeds langere tijd het vertrouwen in de regering, maar ook in een groot deel van de doelmatigheid van de maatschappij verloren, dank voor deze bevestiging ;)

Gebruikersavatar
alfafox
Member
Member
Berichten: 184
Lid geworden op: za jan 15, 2005 16:42
Locatie: axel {noord-vlaanderen}

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 20:21

Sorry jongens,maar word de 25+ regeling weer niet oneigenlijk gebruikt zoals indertijd de grijs kenteken regeling die voor bedrijven was bedoeld en niet voor particulieren,zo is de 25+ regeling bedoeld voor klassiekerhobbyistenliefhebbers en niet om met een 25+ stink diesel hele dagen rond te rijden,van mij mogen ze hoor,maar de echte liefhebber word,als het doorgaat,hier weer wel de dupe van.
alfas:te veel om op te noemen na 48 jaar alfa,s,en 22 jaar rallycross waarvan 13 jaar alfa gtv4/6.33rwd,giulietta2.0.nu 156ts sept.05

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 20:40

Sorry jongens,maar word de 25+ regeling weer niet oneigenlijk gebruikt zoals indertijd de grijs kenteken regeling die voor bedrijven was bedoeld en niet voor particulieren,zo is de 25+ regeling bedoeld voor klassiekerhobbyistenliefhebbers en niet om met een 25+ stink diesel hele dagen rond te rijden,van mij mogen ze hoor,maar de echte liefhebber word,als het doorgaat,hier weer wel de dupe van.
Maar daar is wat aan te doen zoals Alfaqv75 al opmerkte:
hier hadden die kloo*za**en al een goede oplossing voor mbt tot de verzekering, je MOEST een andere auto hebben om een oldtimer als oldtimer te kunnen verzekeren, echter nu kan je zelfs als je alleen een oldtimer hebt die als oldtimer verzekeren, en dan is het idd goedkoop rijden
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Markfa
Member
Member
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 18:32
Locatie: Delft

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 21:57


Wat ik me wel voor kan stellen, is dat de auto's tegenwoordig makkelijker 25 jaar en ouder worden en er dus meer overblijven, die ook nog eens meer worden gebruikt dan alleen maar als mooi-weer oldtimer. En dan is het wachten op iemand met een IQ lager dan zijn eigen leeftijd die daar weer een melkkoe in ziet.... :roll:
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de auto's makkelijker 25 jaar en ouder worden. De auto's worden steeds geavanceerder. Niet degelijker. Het enige verschil is inderdaad wel dat huidige auto's niet zo snel meer wegroesten.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 22:24


Wat ik me wel voor kan stellen, is dat de auto's tegenwoordig makkelijker 25 jaar en ouder worden en er dus meer overblijven, die ook nog eens meer worden gebruikt dan alleen maar als mooi-weer oldtimer. En dan is het wachten op iemand met een IQ lager dan zijn eigen leeftijd die daar weer een melkkoe in ziet.... :roll:
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de auto's makkelijker 25 jaar en ouder worden. De auto's worden steeds geavanceerder. Niet degelijker. Het enige verschil is inderdaad wel dat huidige auto's niet zo snel meer wegroesten.
Geavanceerder in de zin van een ARC dat constateert dan mijn een van de kentekenplaatverlichtingslampjes niet werkt terwijl het dat wel doet, centrale vergrendelingen die de geest geven, niet werkende tripcomputers en zo?
Daar maalt een apk-keurmeester niet om. Mijn auto is nu 12 jaar oud en in prima staat. Ik heb een 33 gehad op het moment dat die 10 werd en die kwam met geen mogelijkheid door de apk. 3 x raden naar de oorzaak :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za nov 15, 2008 23:05

ik ben liefhebber, ik rij klassieker elke dag, ik rij LPG. Veel schoner qua CO2 kan niet, ook niet qua produktie. Nieuwe auto's produceren, das pas slecht voor het milieu.
Ze moeten iedereen verplichten in een klassieker op LPG te rijden. Als het Milieu de maatstaf is tenminste....
Niet alleen dat, mijn Alfa's zijn geheel biologisch afbreekbaar. Tenminste, ze doen dat doorlopend..... :cry:

En dan nieuwe wagens naar CO2 produktie inc bouwen ervan, belasten...... Als zakken vullen de maatstaf is... Lopen ze binnen op een Prius!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

zo nov 16, 2008 09:17

Sorry jongens,maar word de 25+ regeling weer niet oneigenlijk gebruikt zoals indertijd de grijs kenteken regeling die voor bedrijven was bedoeld en niet voor particulieren,zo is de 25+ regeling bedoeld voor klassiekerhobbyistenliefhebbers en niet om met een 25+ stink diesel hele dagen rond te rijden,van mij mogen ze hoor,maar de echte liefhebber word,als het doorgaat,hier weer wel de dupe van.
Waarom oneigenlijk gebruik? Het is volstrekt legaal om in een klassieker te rijden voor alle dag. Dan hadden ze de regel moeten aanscherpen.
Wat mij betreft zouden ze een vrijstelling pas mogen invoeren als iemand de auto ten minste 3 jaar op naam heeft staan.
En wat het milieu betreft, onder dat mom kan tegenwoordig alles goedgepraat worden. Als ze daar echt zo begaan mee zijn in Den Haag dan kunnen alleen drastische maatregelen helpen om de milieuvervuiling tegen te gaan. Maar dat zou een politieke partij echt inpopulair maken zodat dat dus echt niet gaat gebeuren. Pappen en nathouden dus.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

zo nov 16, 2008 10:20

Waarom oneigenlijk gebruik? Het is volstrekt legaal om in een klassieker te rijden voor alle dag. Dan hadden ze de regel moeten aanscherpen.
En dat is dus precies wat ze nou van plan zijn. Alleen gaat dat zoals gebruikelijk weer met de botte bijl.
Omdat er mensen zijn die hun klassieker nu als daily driver gebruiken en dat niet de bedoeling was van de wetgeving, moet nu iedereen eronder leiden als de heren hun zin krijgen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

zo nov 16, 2008 16:05

Idd KAS, zo is ook de grijskenteken regel van destijds verkeerd geformuleerd.
Tuurlijk hij was in principe bedoeld voor de aannemer met zn bedford cf2300 diesel (Nee Jan, die rook lekker... :twisted: :twisted: :wink: ) maar de gewone man zonder btwnummer oid mocht gewoon zo'n ding rijden tegen laag tarief.Daar is nooit iets aan gedaan door welke instantie ook.
Het al dan niet laag tarief rijden hing nl op aan de inrichtingseis ( achter zijruiten eruit ,schot achter de voorstoelen, dak v/d laadruimte min 30 cm boven deurrubber linker voorportier, (daarom had je van die rare doodskistconstructies op het dak), min. lengte laadruimte 1.20m etc) en niet aan het hebben van een bedrijf/btwnummer... :!:

Zo hebben we eerst op onze discovery een serieuze bult kluiten laten vallen vanwege onverkoopbaar na het in mekaar donderen van de grijkentekenmarkt gaan ze ons nu nog ff een oor aannaaien door de wegenbelasting op de MB oprijer te handhaven...Wat een strontland! :evil:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
alfafox
Member
Member
Berichten: 184
Lid geworden op: za jan 15, 2005 16:42
Locatie: axel {noord-vlaanderen}

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

zo nov 16, 2008 16:25

inderdaad str..tland,want er is geen land op de hele wereld waar de regeltjes zo dikwijls veranderen dan in str..tland NL.als ze de burger maar uit kunnen melken...goh frank dat je dat nog weet van die Bedford heb er wel 12jaar mee gereden zonder echte problemen.
alfas:te veel om op te noemen na 48 jaar alfa,s,en 22 jaar rallycross waarvan 13 jaar alfa gtv4/6.33rwd,giulietta2.0.nu 156ts sept.05

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

zo nov 16, 2008 16:28

over laten keuren op C Frank...


Maar... ben benieuwd mijn Jetta is van 1983,en ik heb m'n vrijstellingsbrief hier voor me...
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

zo nov 16, 2008 16:28

:wink:

Grtz,fRank

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”