Tunzafun

Re: RE: Klein formaat nummerbord voorop 156 ??

zo jan 30, 2005 22:00

Of ze je van de weg halen ligt eraan hoe Alfa minded die diender is en of hij het weet dat er geen typegoedkeuring is afgegeven voor de 147/156.
Ikzelf heb er voor wel een grote plaat opzitten dus niet de ervaring van een prent krijgen,
Kan er wel eventueel zelf een schrijven.
Maar ik geef Alfa rijders daarvoor gewoon een waarschuwing :wink: .
En v.w.b Milano die doen alleen maar een stickertje op de kentekenplaathouder met hoe kan het ook Milano en een nieuwe mattenset en bijtippen.
Groeten Arjan
hehehe..tJa Milano, het is een mooi stel. (contract: bij deze koop ik een auto ZONDER GARANTIE, slik) hé ik heb geen nieuwe matten!! Heb wel mooie matten gezien met alfa logo.. :idea:

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Klein formaat nummerbord voorop 156 ??

ma jan 31, 2005 12:33

Wat zijn de voorwaarden eigenlijk om deze kleinere plaat te mogen voeren ? Heb getracht de RDW te mailen via de site, maar krijg steeds een foutmelding.

gegroet
jos

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Klein formaat nummerbord voorop 156 ??

ma jan 31, 2005 12:38

Het was volgens mij iets met een technische achtergrond.

Als de grote plaat zorgt voor een koelingsprobleem of iets dergelijke dan mag er een kleine plaat wordt toegepast. Of als er geen vlak stuk auto is waar de plaat op gemonteerd kan worden.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Klein formaat nummerbord voorop 156 ??

ma jan 31, 2005 13:20

na twee bekeuringen (bijna drie..) ben ik er mee gestopt en heb de grote gemonteerd (destijds op mijn A112 Abarth).
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Klein formaat nummerbord voorop 156 ??

ma jan 31, 2005 14:59

Het was volgens mij iets met een technische achtergrond.

Als de grote plaat zorgt voor een koelingsprobleem of iets dergelijke dan mag er een kleine plaat wordt toegepast. Of als er geen vlak stuk auto is waar de plaat op gemonteerd kan worden.
Nogmaals:

Kentekenplaten model 18.2 (de Kleine) mogen UITSLUITEND gevoerd worden indien dit apart in het kentekenbewijs vermeld staan. Anders NOOIT.

Voor deze kentekenplaten komen aleen voertuigen in aanmerking die:

OF: Meteen bij de NL typegoedkeuring ontheffing hebben gekregen. (Dat is er bijna geen een.)

OF: Geimporteerd zijn uit een land waar oorspronkelijk kleine platen werden gevoerd en waar ook geen plaats is om een groot model kentekenplaat te bevestigen. Bv een Golf uit de VS waar aan de achterzijde een kleine "opening" voor een kentekenplaat is.
Deze ontheffing wordt verleend indien de auto in NL wordt ingevoerd en de RDW hier een kenteken voor af wil geven.

Het nadien uitrusten met bv amerikaanse bumpers van een europees voertuig zal nooit een reden zijn om, nadat het kenteken is afgegeven, ontheffing te verlenen.

Amen.... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andre

RE: Klein formaat nummerbord voorop 156 ??

ma jan 31, 2005 22:21

Hallo allemaal,

Ik ben ook in het bezit geweest van een 156. Omdat ik het ook lelijk vond zo'n groot nummer bord, heb ik een kleine laten monteren.

Volgens de dealer mocht het niet maar werd er amper op gecontroleerd.
1 week later op een zondags ritje werd ik dus mooi aangehouden door een motormuis die in de bosjes verscholen stond en kreeg ik dus leuk een prent. :cry: :cry:

Gelijk maar weer een normaal nummer bord gemonteerd. Dus bezint eer ge begint.
:)

Groetjes André

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”