Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: vraag over verbaal in zwitserland

za jul 03, 2010 22:31

XY is normaal gesproken het mannetje. Iets met (al dan niet) mans genoeg zijn denk ik dus :D

Edit: Damn' Dibro, AGAIN?!? :(
:wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

za jul 03, 2010 22:37

XY is normaal gesproken het mannetje. Iets met (al dan niet) mans genoeg zijn denk ik dus :D

Edit: Damn' Dibro, AGAIN?!? :(
:wink:
\:D/
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1197
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 01:22

Whehe ik reed afgelopen maandag bij de grens nog bijna een Italiaanse douanier van de sokken ...
Als we nu toch bezig zijn met de gtv6 had ik de bocht voor de italiaanse douanepost ook nogal verkeerd ingeschat.
Toen ik met gierende banden aankwam gereden vroeg de italiaanse douanier of ik dacht dat ik nog op monza zat.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 01:23

"Onze" Schummi is volgens mij een vrouw.

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 14:26

Even voor alle duidelijkheid schummi -ik is inderdaad een vrouw.{ben een groot schumacher fan in voor en tegenspoed]
Manlief reed en we willen verbaal wel betalen maar aangezien we hard moeten werken voor de euri's vroeg ik me af wat als je niet betaald.
Tis niet dat we niet kunnen betalen maar dacht als hollander , als ik eronderuit kan komen zal ik het zeker niet laten voor het geld kunnen we zat andere leuke dingen doen.

Ben blij met de tips die ik heb gehad :wink:

MDP ik neem de verantwoordelijkheid wel hoor ben blij dat je een brave vent bent :x

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 14:52

Manlief reed en we willen verbaal wel betalen maar aangezien we hard moeten werken voor de euri's vroeg ik me af wat als je niet betaald.
Tis niet dat we niet kunnen betalen maar dacht als hollander , als ik eronderuit kan komen zal ik het zeker niet laten voor het geld kunnen we zat andere leuke dingen doen.
Niet betalen???? jij bent lekker,dat wil iedereen wel.
Alleen werkt het niet zo. :(
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 16:42

MDP ik neem de verantwoordelijkheid wel hoor ben blij dat je een brave vent bent :x
nou, nou, wat een volwassen reactie :?
verantwoordelijkheid nemen/ dragen betekent dat je instaat voor de consequenties van jouw daden (in dit geval je wederhelft) . dokken dus :!:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 17:16

"Onze" Schummi is volgens mij een vrouw.
Ah, zo. Daar had ik geen idee van.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 17:48

Manlief reed en we willen verbaal wel betalen maar aangezien we hard moeten werken voor de euri's vroeg ik me af wat als je niet betaald.
Tis niet dat we niet kunnen betalen maar dacht als hollander , als ik eronderuit kan komen zal ik het zeker niet laten voor het geld kunnen we zat andere leuke dingen doen.
Dat had je je van te voren moeten bedenken!! Niet rot bedoeld maar je weet als je te hard rijdt, de kans op een boete aanwezig is. Als je deze niet wenst moet je je aan de regels houden. Simpel.

MDP ik neem de verantwoordelijkheid wel hoor ben blij dat je een brave vent bent :x
Ik claim nergens een brave vent te zijn. Het te hard rijden is een weloverwogen beslissing die ik vrijwel dagelijks maak. Als ik dan op de bon word geslingerd -waar dan ook- ga ik geen topic openen met (o.a) de vraag wat er gebeurd als ik niet betaal. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik ben fout geweest en ik sta dan ook in voor de consequenties. Kun je wel doodleuk roepen dat je je verantwoordelijkheid neemt maar door zulke vragen te stellen laat je dat niet blijken.

De onderstaande link bevat wat informatie over boetes in Zwitserland (google is je vriend) ook staan de hoogte van de boetes beschreven bij snelheidsovertredingen. Doe er je voordeel mee:

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=1337

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 19:44

Thanks voor de link .
Zie dat ik nog kan overwerken en kan sparen voordat ik bedrag hoor wat het is. :wink:

Wat ik nog even kwijt moet ik snap als je tehard rijdt en bon krijgt dat je moet betalen maar vroeg me alleen af wat als je buitenland geknipt wordt en niet betaald.
Je hoort in verleden zovaak als je niet betaalt dat je er niks van hoort alleen als je nog eens in dat land komt en staande wordt gehouden ben je de klos.
En zoals ik vermelde ik ga niet betalen als ik er onderuit kan komen maar dat lukt niet heb ik inmiddels begrepen :cry:

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 20:50

Manlief reed en we willen verbaal wel betalen maar aangezien we hard moeten werken voor de euri's vroeg ik me af wat als je niet betaald.
Tis niet dat we niet kunnen betalen maar dacht als hollander , als ik eronderuit kan komen zal ik het zeker niet laten voor het geld kunnen we zat andere leuke dingen doen.
Niet betalen???? jij bent lekker,dat wil iedereen wel.
Alleen werkt het niet zo. :(
vroeger hoefde dat iig niet. Teminste ik heb nooit betaald als echte Hollander maar das volgens mij al meer dan 5 jaar terug.Nog wel ooit een herinnering gekregen maar die ging lekker ook meteen de prullenbak in. Dat zijn nog eens leuke boete's.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: vraag over verbaal in zwitserland

zo jul 04, 2010 20:56

Heb net gelezen op een site dat ,dat niet meer lukt verbaal weggooien komt een vervolg op dan.
Moet ook zeggen dat ik aardig ziek ben van wat ik heb gelezen over bedragen wat het gaat kosten .
Hoop dat ik snel bericht krijg en niet maanden moet wachten weet nu dat ik toch moet betalen. :(

Gebruikersavatar
Bartolli
Member
Member
Berichten: 220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 16:07
Locatie: Ommen

RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma jul 05, 2010 18:24

Schummie je hebt gelijk, vragen staat vrij, daar is het forum voor. Of je wel of niet betaald is aan jezelf maar mag ook iedereen zijn mening over hebben.

heb 3 jaar geleden hetzelfde gehad. Reed onbewust te hard in een van de tunnels en ben op de heen en terugweg geflitst met resp. 18 en 19 km/h te hard. Kreeg ongeveer 2 maanden daarna de bekeuringen in de bus. 2 x 117 euro. Heb die eerst genegeerd. Kreeg 2 maanden later een herinnering. Heb ik ook genegeerd. 3 maanden later kreeg ik weer een herinnering maar nu met een dwangbevel dat ik binnen zoveel tijd moest betalen anders kwamen ze het halen zeg maar. Heb toen maar gewoon betaald. Koers van de euro ten opzichte van de Zw. frank was toen wel gunstiger dus heb ik me nog een paar euro bespaard :D

succes,

gr
Bart
166 2.4 JTD TI, 2004
GTV6 3.0 1986
Fiat Grande Punto, 2006
Ducati Monster S4R 2003
SCARB 2900

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

Re: vraag over verbaal in zwitserland

ma jul 05, 2010 23:21

Wij zijn op de terugweg van italie in zwitserland geknipt met 30 km te hard rijden uit een tunnel.
mocht er 80km wij reden zeker 115km.
Weet iemand wat zoiets kan gaan kosten en wat gebeurt er als ik niet zou betalen??????????
Was het niet zo dat jullie tellert afweek?? (Teveel aangaf) we hebben het er nog over gehad in Italie. Dus het kon nog goed zijn dat de bon meevalt.

Ja, als je er iets van hoort zul je moeten betalen.......helaas is dat zo. Maar uit eigen ervaring weet ik dat dit nog maanden kan gaan duren........

n.l aangehouden in italie in 2008 bekeuring van €270,- ik greeg pas een ½ jaar later bericht hiervan, pas na 4 maanden betaald door dat we geen rekening nummer hadden van de innende instantie.
Geflitst in duitsland met 45 km te snel, nooit iets van gehoord.

Gr JW
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

Re: vraag over verbaal in zwitserland

di jul 06, 2010 05:37

Wij zijn op de terugweg van italie in zwitserland geknipt met 30 km te hard rijden uit een tunnel.
mocht er 80km wij reden zeker 115km.
Weet iemand wat zoiets kan gaan kosten en wat gebeurt er als ik niet zou betalen??????????
Was het niet zo dat jullie tellert afweek?? (Teveel aangaf) we hebben het er nog over gehad in Italie. Dus het kon nog goed zijn dat de bon meeva

Gr JW
Klopt teller wijkt af maar dat is al berekend reden ruim 40km tehard namelijk is al terug gebracht naar 30km.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”