Gebruik een "snipe" programma als je continu internet verbinding hebt, zo'n programma bied automatisch voor je op het laatste moment. Dit voorkomt dat je de prijs onnodig zelf omhoog jaagt en je vergeet ook je veilingen niet meer. Voor de Mac (OSX) werkt Jbidwatcher goed (
http://www.jbidwatcher.com ) deze is er ook in Windows versie (heb ik geen ervaring me) die zal denk ik net zo goed werken. (je computer moet wel aanstaan natuurlijk...)
belangrijkste is dat je je niet laat opnaaien. Op eBay gaan continu spullen over de toonbank die meer kosten dan de nieuw waarde omdat bieders zich tegen elkaar op laten jagen . Kijk eerst dus eerst een goed rond wat een item ongeveer mag kosten. Bedenk vervolgens wat je er zelf voor over hebt en zet die prijs vast, gaat er iemand overheen bieden dan is dat dikke pech, volgende keer meer succes. Unieke items komen niet zo vaak voor op eBay als de verkopers willen doen geloven, regelmatig komen dezelfde spullen weer voorbij. Heb gewoon geduld.
Er zijn een aantal Italianen die advertentie pagina's uit oude autobladen verkopen voor 9,50 per pagina... terwijl het blad waar de pagina uitkomt ongeveer 1,50 tot 3,50 waard is... als je het dan perse wilt hebben moet je het doen maar ik heb dat er niet voor over, koop dan zelf liever het hele blad voor minder....
Hou ook goed de verzendkosten in de gaten, b.v. een enkel tijdschrift uit Duitsland of Frankrijk kan zo al 3 tot 4 euro aan porto moeten gaan kosten, het wordt dan al een snel een duur tijdschrift. Probeer dus zo laag mogelijk in te kopen of meerder spullen in een keer van dezelfde verkoper in een keer te kopen om de porto te drukken.