Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 1e EBAY ervaringen

vr feb 03, 2006 16:36

ik ben nog nooit opgelicht ! heb ook een mooie gouden ster achter mijn naam staan !
156

AlfettaQO
Member
Member

Re: RE: 1e EBAY ervaringen

vr feb 03, 2006 18:23

ik ben nog nooit opgelicht ! heb ook een mooie gouden ster achter mijn naam staan !
Dan werk je zeker voor Mercedes :twisted:.

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr feb 03, 2006 18:45

Ktu te laat :evil:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 03, 2006 19:16

Ik heb niet veel ervaring met Ebay, maar mijn taktiek is dat ik altijd een maximum bedrag invoer of in gedachten heb. Ook bij Marktplaats of iets dergelijks. Daar houdt ik mij dan ook aan. Gaat er iemand overheen, dan heb je pech gehad. Volgende keer beter. Over je eigen eindbod bieden is onverstandig. Ik ben wel eens eigenaar geworden van een auto terwijl ik de op 2 na hoogste bieder was. Het gaat er uiteindelijk om wie de auto ook daadwerkelijk ophaalt.

Koen
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 03, 2006 19:22

Belangrijkste is dat je voor jezelf idd op voorhand een maximumprijs bepaalt. Laat je vooral niet gek maken. Hou zeker ook rekening met evt verzendingskosten. Komt een object boven je vooropgesteld prijs, stop dan gewoon en laat je niet meeslepen !

Heb zelf nog maar 1 keer een probleem gehad op Ebay, heb uiteindelijk klacht ingediend bij politie wegens oplichting. Schrok die vent toch even van, en heb mooi mijn centjes teruggekregen.

Het kan wel leuk zijn.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

alfasud1972
Guru
Guru

vr feb 03, 2006 19:30

Gebruik een "snipe" programma als je continu internet verbinding hebt, zo'n programma bied automatisch voor je op het laatste moment. Dit voorkomt dat je de prijs onnodig zelf omhoog jaagt en je vergeet ook je veilingen niet meer. Voor de Mac (OSX) werkt Jbidwatcher goed ( http://www.jbidwatcher.com ) deze is er ook in Windows versie (heb ik geen ervaring me) die zal denk ik net zo goed werken. (je computer moet wel aanstaan natuurlijk...)

belangrijkste is dat je je niet laat opnaaien. Op eBay gaan continu spullen over de toonbank die meer kosten dan de nieuw waarde omdat bieders zich tegen elkaar op laten jagen . Kijk eerst dus eerst een goed rond wat een item ongeveer mag kosten. Bedenk vervolgens wat je er zelf voor over hebt en zet die prijs vast, gaat er iemand overheen bieden dan is dat dikke pech, volgende keer meer succes. Unieke items komen niet zo vaak voor op eBay als de verkopers willen doen geloven, regelmatig komen dezelfde spullen weer voorbij. Heb gewoon geduld.

Er zijn een aantal Italianen die advertentie pagina's uit oude autobladen verkopen voor 9,50 per pagina... terwijl het blad waar de pagina uitkomt ongeveer 1,50 tot 3,50 waard is... als je het dan perse wilt hebben moet je het doen maar ik heb dat er niet voor over, koop dan zelf liever het hele blad voor minder....

Hou ook goed de verzendkosten in de gaten, b.v. een enkel tijdschrift uit Duitsland of Frankrijk kan zo al 3 tot 4 euro aan porto moeten gaan kosten, het wordt dan al een snel een duur tijdschrift. Probeer dus zo laag mogelijk in te kopen of meerder spullen in een keer van dezelfde verkoper in een keer te kopen om de porto te drukken.
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op vr feb 03, 2006 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Frits
Guru
Guru

vr feb 03, 2006 21:01

Ik heb alleen maar goede ervaringen met ebay. Veel gamecube spullen gekocht voor weinig! Wel wat geduld hebben en gewoon niet meer bieden dan dat je ervoor wilt geven,

Oja ik ben met ebay begonnen door een item te koop te zetten, dit leverde ruim meer op dan dat m´n 2e 33 SW type II gekost heeft :lol:
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

AlfettaQO
Member
Member

za feb 04, 2006 08:31

@Frits: je had de heer (of is het mevrouw) Meisenbacher wel iets meer te eten mogen geven, voordat je hem/haar de wijde wereld instuurde.

Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 04, 2006 12:14

Dan werk je zeker voor Mercedes :twisted:.
:?
156

164 Q4

za feb 04, 2006 14:17

Check altijd de feedback die de verkoper heeft van andere gebruikers.
Ja want daar kom je soms leuke dingen tegen:

Afbeelding

:jumping:

Frits
Guru
Guru

zo feb 05, 2006 11:02

@Frits: je had de heer (of is het mevrouw) Meisenbacher wel iets meer te eten mogen geven, voordat je hem/haar de wijde wereld instuurde.

Afbeelding
We kregen Freddy al in deze staat. Ondanks al onze goede zorgen is hij er niet levendiger op geworden.
Freddy heeft bij ons een erg goede tijd op zolder gehad, maar na de verbouwing (dakkapellen) was er geen plaats meer (kinderkamers). Dus Freddy heeft een goed tehuis gevonden in Parijs.
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 06, 2006 00:07

Er zijn ook genoeg web-based ebay snipers (ongeacht of the Mac OS of Window draait); www.phantombidder.com werkt er goed (mits niet iedereen het gaat gebruiken :wink:

Kijk uit waar je koopt: zwitserland en US ga je voor gaas met invoerrechten etc, die echt niet mis zijn!!!

Ik ben met iemand met heel veel positieve feedback voor een paar honderd euries in de maling genomen...dus uitkijken en bij voorkeur via paypal betalen ipv vooruit overmaken.

Voor hoge tx waardes ALTIJD een escrow gebruiken als Triple Deal (www.tripledeal.nl) of bijv. www.iloxx.de.

Nu bieden maar...want het is fantastisch en je vind er echt alles!

164 Q4

ma feb 06, 2006 15:20

Kijk uit waar je koopt: zwitserland en US ga je voor gaas met invoerrechten etc, die echt niet mis zijn!!!
Vanuit de US niet met gebruikt spul (of ze maken voor mij altijd een uitzondering :wink: ).

Dinky Boy
Miniaturista

di feb 07, 2006 01:41

Op het modelautoforum meer vragen, ervaringen en tips.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 07, 2006 08:27

Vanuit de US niet met gebruikt spul (of ze maken voor mij altijd een uitzondering :wink: ).
Je kan ook aan de verzender vragen het uit de verpakking te halen en evt. folie van te verwijderen, mocht je dan is het niet nieuw en moet je geen invoerrechten betalen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”