Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8022
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

vraagje over snelheidsboete in belgie

wo jan 05, 2011 15:00

Hoi allen (en met name de Vlaanderlingen onder ons),

Mn vriendin heeft net fanmail mogen ontvangen van de Belgische fotobrigade :( ; 101 km/h gereden waar 70 was toegestaan (baan A'werpen- Breda tijdens wegwerken), na correctie is het afgemaakt op 94 km/h.
Er zit geen acceptgiro bijgevoegd (is een lease auto wellicht dat dit verschil maakt?) wel een formulier met vragen. Betekend dit automatisch dat ze moet voorkomen of is dit een tussenstap naar een 'minnelijke schikking' :evil: zoals dat genoemd wordt in betreffend formulier?

Graag jullie ervaring (alleen de feiten graag :!: ), alvast bedankt ,grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

SPIDERVELOCE1750

RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

wo jan 05, 2011 16:00

Volgens de volgende site ( http://www.wegcode.be/boeteberekening ) is minnelijke schikking niet van toepassing en is er een onmiddellijke inning van 120 euro . Zelfs als ik buitenlander aanklik .

Misschien vind je daar nog wat meer info . :wink:

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1838
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

wo jan 05, 2011 16:22

Als je in België geflitst bent krijg je eerst een mededeling, en een weekje later de overschrijving pas. Zo gaat het toch bij ons :oops:
In die week heb je tijd om bijgevoegd klachtenformulier eventueel in te vullen als je niet wil betalen.

HINT: verstuur dit wel aangetekend, ik heb het ook een keer gedaan, maanden niks van gehoord, en daarna combi aan de deur "omdat ze niets van mijn kant ontvangen hebben", met als gevolg: voorkomen
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'82 Alfasud 1.5 Ti
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'94 155 1.7 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8022
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

wo jan 05, 2011 17:32

Dank voor de tips, de site in Kristal haar link geeft verschillende uitkomsten tussen Belgische inwoners en auslander... :roll: Hmm was dat pakweg 70 jaar terug ook niet t geval? :(

Anyway, het antwoordformulier gaat morgen (aangetekend>goeie! :idea: ) retour en we zien wel waar t schip strand.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

wo jan 05, 2011 18:41

Heb laatst ook een brief gehad dat we te hard hadden gereden met allemaal vragen.
Heeft een maand geduurd voordat we bericht hadden wat we moesten betalen .
Moet zeggen belgie doet het wel erg omslachtig en goedkoop was het ook niet 9 km te hard 60 euri

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4240
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

wo jan 05, 2011 19:40

Als je in België geflitst bent krijg je eerst een mededeling, en een weekje later de overschrijving pas. Zo gaat het toch bij ons :oops:
In die week heb je tijd om bijgevoegd klachtenformulier eventueel in te vullen als je niet wil betalen.

HINT: verstuur dit wel aangetekend, ik heb het ook een keer gedaan, maanden niks van gehoord, en daarna combi aan de deur "omdat ze niets van mijn kant ontvangen hebben", met als gevolg: voorkomen
Er komt inderdaad eerst een schrijven met een aantal vragen en wat later dan de overschrijving.
Je bent niet verplicht te antwoorden op het schrijven, de overschrijving zal je zowiezo toegezonden worden, zelfs voor ze je antwoord ontvangen hebben.
De brief heeft vooral nut wanneer je de boete wilkan aanvechten.

'k vrees dat het een laat kerstcadeauke gaat worden :?
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8022
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

wo jan 05, 2011 22:19

Als je in België geflitst bent krijg je eerst een mededeling, en een weekje later de overschrijving pas. Zo gaat het toch bij ons :oops:
In die week heb je tijd om bijgevoegd klachtenformulier eventueel in te vullen als je niet wil betalen.

HINT: verstuur dit wel aangetekend, ik heb het ook een keer gedaan, maanden niks van gehoord, en daarna combi aan de deur "omdat ze niets van mijn kant ontvangen hebben", met als gevolg: voorkomen
Er komt inderdaad eerst een schrijven met een aantal vragen en wat later dan de overschrijving.
Je bent niet verplicht te antwoorden op het schrijven, de overschrijving zal je zowiezo toegezonden worden, zelfs voor ze je antwoord ontvangen hebben.
De brief heeft vooral nut wanneer je de boete wilkan aanvechten.

'k vrees dat het een laat kerstcadeauke gaat worden :?
Loopt uiteraard via leaseplan; die krijgen de boete binnen, vervolgens gaat de hele santekraam in een envelop naar de daadwerkelijke bestuurder/ster> datum van overtreding was 19 oktober 2010, zat vandaag bij de post....Ambtelijke molens enzo...

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

do jan 06, 2011 10:25

wie rijd daar nu niet te hard?
Ben dit weekeinde nog in Antwerpen geweest.......
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1739
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

do jan 06, 2011 22:49

Loopt uiteraard via leaseplan; die krijgen de boete binnen, vervolgens gaat de hele santekraam in een envelop naar de daadwerkelijke bestuurder/ster> datum van overtreding was 19 oktober 2010, zat vandaag bij de post....Ambtelijke molens enzo...
Grtz,fRank
Hmmm. Het is een twijfelachtige eer, maar dan draaien die ambtelijke molens in NL een stuk sneller.
Vroeger niet, maar tegenwoordig wel heb ik gemerkt.
Ik ben op 21 december ook weer eens geflitst, voor de kleinst mogelijke snelheidsovertreding die er bestaat. :x.
De bekeuring daarvoor lag ondanks de Kerstdagen en de omweg via de leasemaatschappij binnen een week op mijn deurmat.

.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4240
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

vr jan 07, 2011 10:17

Loopt uiteraard via leaseplan; die krijgen de boete binnen, vervolgens gaat de hele santekraam in een envelop naar de daadwerkelijke bestuurder/ster> datum van overtreding was 19 oktober 2010, zat vandaag bij de post....Ambtelijke molens enzo...
Grtz,fRank
Hmmm. Het is een twijfelachtige eer, maar dan draaien die ambtelijke molens in NL een stuk sneller.
Vroeger niet, maar tegenwoordig wel heb ik gemerkt.
Ik ben op 21 december ook weer eens geflitst, voor de kleinst mogelijke snelheidsovertreding die er bestaat. :x.
De bekeuring daarvoor lag ondanks de Kerstdagen en de omweg via de leasemaatschappij binnen een week op mijn deurmat.

.
Als je hier in België als Belg geflitst wordt gaat het ook veel sneller hoor.
Of dat nu een voordeel is betwijfel ik ook ;-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: vraagje over snelheidsboete in belgie

za jan 15, 2011 10:48

of je nu kort of lang moet wachten, het kost geld :evil: :lol:
156

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”