Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6843
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Trajectcontrole en blauwe platen

ma jul 12, 2010 18:35

precies... ook een van de redenen waarom verzekeringen zo lekker goedkoop zijn hier. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Trajectcontrole en blauwe platen

di dec 28, 2010 11:46

Misschien reed je zo hard dat de camera alleen een blauwe streep zag......
Ik weet hoe hard die Bertjes nog gaan! 8)

Bij Topgear hebben ze wel eens gekeken hoe hard je langs een fltskast moet, om niet meer geflitst te kunnen worden.
Jammer alleen als je nét iets te zacht rijdt..... :?
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2660
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Trajectcontrole en blauwe platen

di dec 28, 2010 12:15

Ik ben helaas niet in de gelegenheid het te testen..
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: Trajectcontrole en blauwe platen

di dec 28, 2010 18:21

Ik zou er maar niet op gokken, ik werk met Vision techniek en een nummerbord lezen is geen rocket sience. Daarmaast kijkt zo'n systeem niet alleen naar je nummerbord maar ook naar het contour van je auto en (dit weet ik niet zeker, zat wel en de beta van de systemen) ook naar het elektromagnetisch veld dat het systeem op pikt als je er overheen gaat. Dit is allemaal om je auto in het begin te herkennen en aan het eind.

Als je nummerbord niet geheel gelezen wordt, wordt het met de hand gekeyd net als bij banken. Bij banken zit er een zaal mensen ergens in India jullie overschrijfkaartjes en acceptgiros te keyen die de handschriftherkenning gemist heeft. Zal me niets verbazen als zoiets ook met onze kentekens gebeurt.

Je kenteken wordt niet alleen gebruikt om een boete uit te delen maar ook gecheckt of je wegen belasting betaald en gebruikt als je goochelt met rit registratie. Officieel moeten de gegevens na bepaalde tijd gewist worden maar uit onofficiële bronnen weet ik dat "bepaalde tijd" verschillend geïnterpreteerd wordt.

Bij sommige traject controles wordt je ook van voren op de foto gezet. Dit wordt naast de kenteken informatie bewaard.

Dus niet meer met verlopen apk of zonder belasting betaald te hebben door de traject controle he!
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6705
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: RE: Trajectcontrole en blauwe platen

di dec 28, 2010 20:59

Als je nummerbord niet geheel gelezen wordt, wordt het met de hand gekeyd net als bij banken. Bij banken zit er een zaal mensen ergens in India jullie overschrijfkaartjes en acceptgiros te keyen die de handschriftherkenning gemist heeft. Zal me niets verbazen als zoiets ook met onze kentekens gebeurt.
Vroeger gebeurde dat gewoon nog in Leusden 8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Trajectcontrole en blauwe platen

di dec 28, 2010 22:40

Ik zou er maar niet op gokken, ik werk met Vision techniek en een nummerbord lezen is geen rocket sience.
Dat zeg je nou wel, maar schijnbaar is het nog dusdanig moeilijk dat Nederland de gelegenheid aangreep om met de grootst mogelijke haast de Europese kentekens in te voeren en daarbij de nieuwe letters te voorzien van digitale kenmerken. Alleen balen als een stekker natuurlijk dat de rest van Europa die speciale letters niet ook heeft overgenomen, en dus worden er nog steeds flink wat fouten gemaakt (ook al met de speciale Nederlandse letters overigens).
Daarmaast kijkt zo'n systeem niet alleen naar je nummerbord maar ook naar het contour van je auto en (dit weet ik niet zeker, zat wel en de beta van de systemen) ook naar het elektromagnetisch veld dat het systeem op pikt als je er overheen gaat. Dit is allemaal om je auto in het begin te herkennen en aan het eind.
Het staat vast dat hier geen sprake van is. Al meerdere malen heb ik gehoord, waaronder via dit forum, dat mensen een bekeuring kregen waar ze soms zelfs nooit waren geweest en na veel touwtrekken sprake bleek te zijn van een compleet andere auto. Op mijn Giulietta kreeg ik zo zelf al eens een bekeuring die voor een Opel Astra Combi bedoeld was; niet echt een treffende gelijkenis.
Als je nummerbord niet geheel gelezen wordt, wordt het met de hand gekeyd net als bij banken. Bij banken zit er een zaal mensen ergens in India jullie overschrijfkaartjes en acceptgiros te keyen die de handschriftherkenning gemist heeft. Zal me niets verbazen als zoiets ook met onze kentekens gebeurt.
Daarvan zal pas sprake zijn indien het resultaat van de automatische herkenning geen match oplevert met de nationale database. Dergelijke gemakzucht kan het B"V"OM zich namelijk permitteren omdat zij niks hoeven te bewijzen en jij daarentegen wel. Nederland is redelijk kieskeurig in welke Europese regels ze ons mee wensen te confronteren; onschuldig totdat schuld is bewezen (Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens) hoort daar dus niet bij.
Je kenteken wordt niet alleen gebruikt om een boete uit te delen maar ook gecheckt of je wegen belasting betaald en gebruikt als je goochelt met rit registratie. Officieel moeten de gegevens na bepaalde tijd gewist worden maar uit onofficiële bronnen weet ik dat "bepaalde tijd" verschillend geïnterpreteerd wordt.
Over dat onderling uitwisselen van (gevoelige) persoonlijke informatie tussen officieel onafhankelijke organisaties is al flink wat te doen geweest. Terecht lijkt mij zo. Veel te veel mensen krijgen zo zaken onder ogen die hun niks aangaan; eentje daarvan zal je buurman maar zijn...

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

Re: RE: Trajectcontrole en blauwe platen

wo dec 29, 2010 11:21

Als je nummerbord niet geheel gelezen wordt, wordt het met de hand gekeyd net als bij banken. Bij banken zit er een zaal mensen ergens in India jullie overschrijfkaartjes en acceptgiros te keyen die de handschriftherkenning gemist heeft. Zal me niets verbazen als zoiets ook met onze kentekens gebeurt.
Vroeger gebeurde dat gewoon nog in Leusden 8)
Ssst. ;) Alleen de moeilijke gevallen.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”