zoals men wellicht weet ben ik meer dan trots eigenaar van een Nuova 1300tje. Een droom uitgekomen, oldtimer als eerste auto, eigenaar supertrots.
Helaas blijk ik weer eens een vreemde eend in de bijt te zijn met deze constructie. Ik had gehoopt de auto als klassieker te kunnen verzekeren. Echter, de voorwaarde is dan (dit zal geen nieuws zijn) dat er een eerste auto is. De Giulia ís mijn eerste (letterlijk en figuurlijk) auto, dus deze vlieger gaat niet op. Verzekeren op naam van mijn ouders is geen optie (geen no-claim opbouw en nog wat andere zaken).
De situatie zoals deze nu is, is dat de auto verzekerd is bij Unive als normale auto op mijn naam. Wel via mijn ouders (korting!) en in de regio waar de auto gestald staat (ten opzichte van de randstad scheelde dit al 160 euro). Nu betaal ik bijna 600 euro per jaar. Het nieuwe voorstel, waarbij een kilometerbeperking geldt van 5000 KM, is 487 euro per jaar WA met inzittendenverzekering. Helaas is er nog geen taxatieraport. 5000 kilometer vindt ik echter te weinig.
Dit bedrag is wel wat aan de hoge kant en de zoektocht is gestart naar iets goedkopers. De KNAC is een goede optie, ware het niet dat je 25 moet zijn voor de classic car verzekering.
Mijn wensen zijn een max. kilometrage van minimaal 7500. De auto wordt niet dagelijks gebruikt, maar wel zeer vaak hobbymatig

Wie heeft er alternatieven? ik zou zeer geholpen zijn!