Stef33
Guru
Guru

Re: RE: 2012 Geen rampspoed voor oldtimers

ma nov 16, 2009 12:59

Dat hele idee van privacy is een farce. Los van wat er is bepaald mbt wát je mag vastleggen en voor hoe lang is er de praktijk. Worden opnames van bewakingscamera's écht binnen de gestelde termijn vernietigd? En doet het gros van de mensen niet al te graag mee aan spaarsystemen als Airmiles, bonuskaarten en dergelijke? Daarmee geef je veel meer prijs dan je je voorstellen kunt.
Die beelden zullen vast niet altijd op tijd gewist worden, maar een groot deel wel en nog lang niet overal hangen camera's. De bewaring is zo decentraal als wat en de systemen kunnen je (nog) niet automatisch herkennen. Wat er dus evt. bewaard blijft is een fragmentarisch beeld dat alleen met grote moeite aan personen gekoppeld kan worden. Goed, 100% privacy is er al lang niet meer, maar wat nu voorgesteld wordt is m.i toch wel van een andere orde.

De GPS kastjes loggen 24 uur per dag waar je auto zich bevindt, ook in het buitenland (GPS kent immers geen grenzen) en die informatie gaat op zeker centraal bewaard worden, hoe lang heb je nog niemand over gehoord. Deze informatie moet wel aan een persoon gekoppeld zijn, anders kun je de rekening niet naar de juiste persoon sturen.

Airmiles en bonuskaarten ed. zijn een keuze, je hoeft ze niet te gebruiken. En ook hier weer fragmentarische informatie, geen 24/7 log.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 2012 Geen rampspoed voor oldtimers

ma nov 16, 2009 13:04

Dat de auto ergens geweest is bewijst niet dat de eigenaar er geweest is natuurlijk... :!:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Stef33
Guru
Guru

ma nov 16, 2009 13:10

Het ging nog even om privacy, niet om "bewijzen", toch?

Maar ingeval van misdaden en overtredingen kun je er gevoegelijk van uit gaan dat de bewijslast wel omgekeerd zal worden. Dat is nu ook al zo met snelheidsovertredingen, tot 30km heb je niet eens meer de mogelijkheid aan te geven dat er een ander reed, daar boven zal men toch altijd eerst bij jou komen en moet je zelf maar aantonen dat het iemand anders was.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 16, 2009 13:18

Dat hele idee van privacy is een farce. Los van wat er is bepaald mbt wát je mag vastleggen en voor hoe lang is er de praktijk. Worden opnames van bewakingscamera's écht binnen de gestelde termijn vernietigd? En doet het gros van de mensen niet al te graag mee aan spaarsystemen als Airmiles, bonuskaarten en dergelijke? Daarmee geef je veel meer prijs dan je je voorstellen kunt.
Ik doe daarom niet mee aan airmiles, spaarsystemen Albertheijn stickers e.d..
Ik zit mij enorm op te winden over mijn en jou medisch dosier dat strakt op ieders bureau ligt (wedden?).

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 16, 2009 14:02

Ik heb ergens al opgevangen dat er een borg voor het aparaatje komt omdat het eigendom van de staat blijft die een paar 100 euro gaat bedragen. Ik vraag me echter toch echt af hoe ze me kunnen dwingen iets in mijn eigendom in te laten bouwen en of ze dat juridisch dichtgetimmerd krijgen, privacy wetgeving word nog wel een dobber en er zullen vast nog wel wat rechtzaken overheen gaan.
Lijkt me geen punt. Als de gemeente een straatnaambordje aan jouw gevel wil schroeven hou je dat niet tegen (gedoogplicht).
Daar kun je gewoon bezwaar tegen maken. De gemeente kan je bv ook niet dwingen je klimop weg te halen als deze over het bordje groeit, aan mijn huis hing ook een straatnaam bordje. Gemeente heeft het op een paal moeten plaatsen omdat ze wel konden verzoeken maar niet verplichten de boom die ervoor groeide weg te halen waardoor het bordje niet meer te zien was.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

ebbr
Guru
Guru

ma nov 16, 2009 14:50

Ben benieuwd wat dit GPS apparaatje gaat kosten, met 3 niet belastingsvrije hobby alfa's geen leuk grapje vrees ik.

Misschien is 1 apparaatje persoonsgebonden handiger dan per voertuig :twisted: Kan maar met 1 auto gelijktijdig rijden...
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Markfa
Member
Member

ma nov 16, 2009 14:54

Uiteindelijk ben je wel beter af met drie alfa's dan met 1. Immers betaal je straks alleen je gereden kilometers en nu betaal je wegenbelasting voor drie auto's. Met één auto ga je er echter altijd overheen.

Vitorio
Full Member
Full Member

ma nov 16, 2009 15:21

Ik zit mij enorm op te winden over mijn en jou medisch dosier dat strakt op ieders bureau ligt (wedden?).
ff off topic, maar ik weet hier al wat meer van af. Je medische gegevens worden hoe dan ook niet centraal opgeslagen, maar blijft bij de huisarts/ziekenhuis waar de betreffende gegevens zijn aangemaakt, op het moment dat je dan in lutjebroek in het ziekenhuis terecht komt, wordt dat via het netwerk opgevraagd, die opvraag komt via een centrale index bij je huisarts uit. Het enige wat centraal bewaard wordt is dat er huisarts X een stuk medische informatie beschikbaar heeft over patient Y, de enige manier waarop een hacker o.i.d jouw medische info gaat bemachtigen, is door het systeem van je huisarts te hacken, wat nu toch al zo is.

Overigens, je hebt een brief gehad waarmee je bezwaar kon maken tegen deelname (kan nu ook nog steeds), als je dat doet, blijven jouw medische gegevens op de compu van je huisarts staan, en kan niemand ze opvragen, voor zover het systeem weet, zijn er zelfs geen gegevens van jou, hoef je je alleen maar zorgen te maken of je huisarts zn virusscanner/firewall netjes up to date houdt.

Dus niet jezelf opwinden, gewoon bezwaar maken, dan verandert er voor jou niks, niemand kan je gegevens opvragen, ook niet als je na een dik ongeluk aan de andere kant van het land in een ziekenhuis terecht komt (dat is de keerzijde, maar dat is nu immers ook zo)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 16, 2009 21:20

hier staat een rekenblad voor de heffing:

http://downloads.bouwman.net/kilometerp ... 091113.xls

even google:

Voor wat betreft die oude auto's, daarvoor wordt de CO2 uitstoot vastgesteld op basis van het gewicht en de volgende formules:

Benzine/LPG: (17,993 +0,123* A)*B
Diesel: (-39,828 + 0,136+*A)*B

A is hierbij het ledig gewicht volgens het kentekenbewijs, en B is een "bouwjaarfactor". Die is 1 voor het bouwjaar 2008, en wordt, naar ik vermoed, hoger wanneer de auto ouder is. Die factor wordt volgens de wet vastgesteld door de minister, dus in een seperaat besluit, maar daar kan ik nog geen voorstel van vinden. Daarmee kan er dus ook nog niet mee gerekend worden en blijft het gissen.

Voor een benzineauto met bouwjaar 2008 en een gewicht van 1350kg wordt de fictieve CO2 uitstoot dus 184 g/km. Bij een diesel met hetzelfde gewicht en bouwjaar is dat 144g/km. Let op: dit geldt alleen voor auto's zonder CO2 vermelding op het kentekenbewijs.

alles: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=45&t=5974
156

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 16, 2009 22:55

hier staat een rekenblad voor de heffing:

http://downloads.bouwman.net/kilometerp ... 091113.xls

even google:

Voor wat betreft die oude auto's, daarvoor wordt de CO2 uitstoot vastgesteld op basis van het gewicht en de volgende formules:

Benzine/LPG: (17,993 +0,123* A)*B
Diesel: (-39,828 + 0,136+*A)*B

A is hierbij het ledig gewicht volgens het kentekenbewijs, en B is een "bouwjaarfactor". Die is 1 voor het bouwjaar 2008, en wordt, naar ik vermoed, hoger wanneer de auto ouder is. Die factor wordt volgens de wet vastgesteld door de minister, dus in een seperaat besluit, maar daar kan ik nog geen voorstel van vinden. Daarmee kan er dus ook nog niet mee gerekend worden en blijft het gissen.

Voor een benzineauto met bouwjaar 2008 en een gewicht van 1350kg wordt de fictieve CO2 uitstoot dus 184 g/km. Bij een diesel met hetzelfde gewicht en bouwjaar is dat 144g/km. Let op: dit geldt alleen voor auto's zonder CO2 vermelding op het kentekenbewijs.

alles: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=45&t=5974
CO2 uitstoot is een rechtstreekse afgeleide van het verbruik. Een rekenmethode die uitgaat van het ledig gewicht van een auto? Hoe bedoel je, we belazeren de kluit?

Andretti Molletti

ma nov 16, 2009 23:35

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... cedes.html

http://www.femkehalsema.nl/

he bah die stank van die kolencentrales... ik kan het leer in mijn Mercedes niet ruiken zo!!

Wat een giller dat groen slinks!!!

Ik hoorde van een collega dat F.Halsbrekendetoerenuithalendegroentjemama stilgevallen was met haar mercedes LPG vandaar ;)

Oja: pluspunt van GPS!!!!
Als je auto gestolen wordt breng de politie hem binnen 24 uur weer terug!!!
Ze willen de lusten?? dan ook de lasten :twisted:

ebbr
Guru
Guru

di nov 17, 2009 16:52

Uiteindelijk ben je wel beter af met drie alfa's dan met 1. Immers betaal je straks alleen je gereden kilometers en nu betaal je wegenbelasting voor drie auto's. Met één auto ga je er echter altijd overheen.
Ja valt te bezien, ik las ergens dat de aanschaf excl. inbouw op 350,00 a 400,00 komt te liggen.
Ik schors nu 2 auto's 's-winters, dus die winst valt wel mee.

Zit ik straks met 3x400,00 = 1200,00 aan aanschaf apparatuur!!!
...die ik in mijn spider eigenlijk al als een tang op een varken vind slaan lekker vintage :twisted:

Gaat er es een keer 1 stuk of wordt gejat: weer nieuwe aanschaffen etc, dus goedkoper uit yeah right...
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”