Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Bedrading 75TS

zo jan 07, 2018 10:30

Er zou in de kelders van dit forum een bedrading schema voor de 75TS in race trim moeten ronddolen. Maar ik ben het nog niet tegengekomen. En omdat ik een hekel heb aan dubbel werk bij deze dus de vraag. Heeft iemand dat ergens liggen? Anders gaan we zelf aan de slag :thumbs:
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Bedrading 75TS

zo jan 07, 2018 12:48

Dat schema ken ik niet, maar ben wel benieuwd :thumbs:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Bedrading 75TS

zo jan 07, 2018 13:45

Ik ook. De gehele "straat-bedrading" van de Giulietta gaat eruit. Net als het 75 dashboard.

Ik wil/moet/ga dus ook nieuwe draadjes aanleggen. Ik heb straks, behalve uiteraard remlichten en hoofdstroomschakeling, aan te sluiten:

Oliedrukmeter
Olietemperatuurmeter motor
Olietemperatuurmeter bak
Watertemp.
Toerenteller

Motormanagement laat ik wel aan de DTA-meneer over, tzt.

Volgens mij heeft onze race-Eric ook nieuwe draadjes geknutseld in zijn GTV ? En racing Robert S. schijnt ook e.e.a. van elektriek te weten.. :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Bedrading 75TS

zo jan 07, 2018 15:56

Kabelboom maak je toch altijd custom ;) Geen draadje te veel :mrgreen:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Bedrading 75TS

zo jan 07, 2018 16:46

Als je de Motronic computer en kabelboom behoud valt daar weinig weg te knippen. Hooguit de lambda sensor stekkers.

Verder kun je de 2 chassis kabelbomen in de motorruimte links en rechts net zo goed opnieuw maken. Als je geen verlichting en maar een paar tellers/meters gebruikt zijn dat misschien 5 kabels per kant.

En alfacontrol stuurt de remlichten aan dus als je die wilt behouden moet je vanaf de rempedaal schakelaar zelf bekabeling maken.
En dat is ook zo voor het remvloeistof niveau.

Gelukkig is de 75 bere simpel qua bedrading. Het lijkt misschien veel, maar alles heeft zn eigen draadje dus opnieuw maken is niet ingewikkeld. Zorg wel voor een goede krimptang en degelijke stekkers en connectors (RDAE.NL kun je alles krijgen!)

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Bedrading 75TS

zo jan 07, 2018 17:50

Rick Donkers is top idd. :thumbs:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Bedrading 75TS

zo jan 07, 2018 19:32

Bij mijn gtv ook alles nieuw aangelegt, nu wel te veel draadjes. Had toen alles aangesloten aan lichten enz. Ivm apk, dit zou nu allemaal verwijderd kunnen worden.
Had ook alles besteld bij Rick Donkers, prima service!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Bedrading 75TS

ma jan 08, 2018 12:28

Als je de Motronic computer en kabelboom behoud valt daar weinig weg te knippen. Hooguit de lambda sensor stekkers.

Verder kun je de 2 chassis kabelbomen in de motorruimte links en rechts net zo goed opnieuw maken. Als je geen verlichting en maar een paar tellers/meters gebruikt zijn dat misschien 5 kabels per kant.

En alfacontrol stuurt de remlichten aan dus als je die wilt behouden moet je vanaf de rempedaal schakelaar zelf bekabeling maken.
En dat is ook zo voor het remvloeistof niveau.

Gelukkig is de 75 bere simpel qua bedrading. Het lijkt misschien veel, maar alles heeft zn eigen draadje dus opnieuw maken is niet ingewikkeld. Zorg wel voor een goede krimptang en degelijke stekkers en connectors (RDAE.NL kun je alles krijgen!)
Denk ook aan de dynamo ivm Alfacontrol.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Racen - Technisch”