Pagina 5 van 6

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: wo jun 01, 2016 22:50
door GTA287PK
8.4 W16 evo-evo ? :idea:

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: wo jun 01, 2016 23:11
door giuliettaevo
Neuh, zo overdreven hoeft het niet voor mij.

Ik wil een leuke, vlotte straatauto maken van mijn gtv. De audi V8 motor weegt niet gek veel meer als een busso v6. Is namelijk geheel alu. En een 340 pk is zat om snel te zijn. Geen turbogat maar constant aanwezige power. Ding maakt ook 7000 toeren, kunt dus lekker doorhalen. Hang dat in een mooie koets, let goed op al het gewicht en besteed wat aandacht aan het onderstel en dan ben je al een eind op weg. :thumbs:

Vermoedelijk ben ik dan ook wel weer een poosje verder. Maar als mijn giulia klaar is ga ik er vol aan verder. :)

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 14:23
door Cazzo Super Veloce
Uit een 24V busso haal je dat vermogen toch ook makkelijk?
Wel duurder, maar ook Alfa, geen VAG-meuk.
Andere vraag, trekt de transaxle dit nog?

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 14:41
door GTA287PK
Ik dacht dat een kleine 300 PK en een dikke 300 NM het min of meer uitgedokterde/aanvaarde max is, maar er zijn vast (mede)lezers die dit beter/zeker weten.

Ik heb er de afgelopen week weer een slordige 600 Busso-kilometers opzitten en zou, hoewel ik GEK ben op paardekrachten, graag een slordige 80 paarden inleveren voor die ongeƫvenaarde klanken van de Busso V6. Ik heb maar 11 kilometer woon-werk verkeer, en ben een soort van blij dat de airco stuk is.. :blue_lol:

Mijn wat "geMadenode" straat-156 heeft 250 PK aan de wielen, en het ding knalt zo schofterig hard van 80 naar 180, dat de gedachte aan zo'n tor in een ongeveer 1000-1100 kilo zware race-75 of race-156 me nu al kippevel & angstzweet bezorgt..

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 14:46
door Cazzo Super Veloce
Als we toch los gaan:
Droom alfa:
75 Met IMSA body, 3,8 Busso, zo ver mogelijk naar achteren, Drenth seq vbak, onafhankelijke en instelbare wielophanging :P
Moet het toch mogelijk zijn om een hele hoop BMWtjes goed ziek te maken :jumping:

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 14:57
door giuliettaevo
Het gebruik maakt ook wel wat verschil... Racen geeft een andere belasting als op straat rijden bv. Dragracen of driften maakt bv een gigantisch verschil. Grip is killing, dan belast je de bak met koppel.

Peter met de 75 v6 compressor heeft hier ook el wat ideeƫn over.hij is zijn bak aan het versterken. Hij heeft wel wat meer als 300nm trouwens.

Alfa v6 op 350 pk 420nm brengen is veel duurder en de vraag is hoe betrouwbaar het dan nog is.. Geluid van de v6 zal ik wel missen maar een V8 is ook wel grappig.

Vwb de droom imsa, die is al gebouwd met die 155 d2 2.0 16v erin...darth vader 75. :mrgreen: Ga je niet snel verbeteren denk ik. Helaas heeft bmw ook genoeg voorbeelden hoe het moet. De M3 modellen kom je bv niet zomaar voorbij, dan moet je eea goed op orde hebben. En dan heb ik het nog niet eens over echte raceauto's.

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 15:46
door Cazzo Super Veloce
Ja, die IMSA is wel redelijk ultiem, zo ver wilde ik niet gaan. =D>
Heb jij ervaring met andere vbakken?
Moet zeggen dat ik die TA eigenlijk altijd ... vind.
Weet niet wat mag binnen het SI/AC-reglement.

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 18:41
door giuliettaevo
Bak staat volgens mij niets over vermeld.. Maar kan me voorstellen dat wel de originele lay-out gevolgd moet worden.

Ik zou de bak voorin maken. Doe ik bij mijn gtv ook.

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 19:44
door Cazzo Super Veloce
Wel eens zitten denken aan een e46 6-bak/cardan/diff.
Maar dat is wel behoorlijk ingrijpend.
Ben je wel van TA-ellende af.

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 19:51
door Jacco.vd.Zaag
Iemand op dat AlfaBB heeft ook een 75, 24v, en een E90 bak erachter. Qua diff weet ik het zo gauw niet.
Junglejustice heet ie.

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 20:19
door LENZ
Heb het al vaker gezegd, maar aandrijfverlies en bakverhoudingen zijn wel erg nadelig aanwezig bij een 75 24v.
Heb een 75 3.0 24V gehad met 1.6 bak en dat reed goed hoor, maar de 155 3.0 V6 24V met 6 bak was veel sneller en levendiger.
Ondanks de 1.6 bak was de 155 vele malen feller. Vermogen was vergelijkbaar

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: di jun 07, 2016 20:32
door giuliettaevo
Bmw spul is wel het makkelijkst idd. BMW heeft ook veel keuzes in eindoverbrenging.

Aanpassingen vallen wel mee. Enigste grotere aanpassing is het maken van een tunnelbak. Diff kun je makkelijk ophangen zonder iets aan de koets te doen.

Ik heb nog een omgelaste getrag bak van een bmw liggen
. Zit een deel van een Sei koppelingshuis ingelast. Past zo tegen een v6.

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: wo jul 20, 2016 01:31
door D-Per4mance
Ik vind het een gaaf idee!

Brainstorm:
Achteras (draagarmen, fusees etc.) van een Q4 gebruiken, dan hoef je niet zelf een geometrie uit te gaan vogelen. Willekeurig diff ertussen. Custom assen tussen diff en de q4 fusees.
Brandstoftank en uitlaat zullen moeten verhuizen, want daar moet de cardan komen. Racetank op de achterbank, uitlaat custom (zul je toch moeten). Cardan custom afhankelijk van gebruikte bak en diff. 6-Bak van een Lexus IS200 is super sterk en heeft als ik met niet vergis een losse bellhousing. Custom bellhousing om hem op de busso te hangen. Schakelt ook nog eens fijn en is niet te lang.
Subframe voor aanpassen zodat er een blok op kan liggen. Waarschijnlijk kom je de firewall aan het verplaatsen. Standaard zou de motor te ver naar voren uit komen, zelfs met een relatief "korte" Busso (RWD met te veel onderstuur is ruk).
Dempers moeten aangepast om veranderde gewicht te dragen.
Zal hier of daar nog wel een kleinigheid bij komen...

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: wo jul 20, 2016 10:07
door giuliettaevo
Is200 bak heeft vast koppelingshuis. :wink:

Verder klopt het wel redelijk.

Q4 achteras kun je niet zomaar gebruiken, bodemplaat is ook anders. Afhankelijk van het gebruik is het ook handiger als je standaard aandrijfassen ed kunt gebruiken. Bij een racer is het wel makkelijk dat als er een as sneuvelt je er zo een kunt wisselen en er niet eerst eentje op maat moet maken. Q4 spul is ook vrij zeldzaam.

Gewicht komt niet veel verder naar voren als je het schutbord behoudt. De motor ligt origineel zowat in zijn geheel met bak en al voor de vooras. Als je hem een kwartslag draait valt een groot deel van dat gewicht achter de vooras.

Wie heeft er een harde 97er koets voor mij? :P wel met kenteken...

Re: 156 RWD ??

Geplaatst: wo jul 20, 2016 10:14
door Michel75
Wie heeft er een harde 97er koets voor mij? :P wel met kenteken...
Nee, nee, eerst de Giulia en GTV afmaken :jumping: