Pagina 18 van 19

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: zo okt 30, 2016 09:58
door GTA287PK
Aha. Desalnietteminniettegenstaandedat word ik wat nerveus bij de gedachte aan niet geheel onbelangrijke bewegende ijzerdeelkes ( laten we zeggen een stuurhuis of zo ) die die belangrijke taak nauwelijks/ niet gesmeerd moeten vervullen. Ik ga er zeker vet in snukken..

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: zo okt 30, 2016 13:49
door giuliettaevo
Als je hem leeg laat lopen en daarna doorlust wordt hij ook wel genoeg gesmeerd door de druppels die achterblijven in het systeem.

De tandheugel zelf is apart gesmeerd, niet door de stuurbekrachtigingsolie.

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: ma okt 31, 2016 09:01
door Maurizio
een beetje vet is wel handig, alleen olie eruit is vragen om problemen.

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: ma okt 31, 2016 13:29
door giuliettaevo
Hmmm, dat is niet mijn ervaring. Bleef bij mij prima heel, en ik reed er gewoon mee op straat.

Het hydraulische systeem zit toch apart van de tandheugel en de smering daarvan? Dan zou de tandheugel geen probleem hebben als de vloeistof eruit gehaald wordt.

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: di nov 01, 2016 08:19
door Maurizio
Hmmm, dat is niet mijn ervaring. Bleef bij mij prima heel, en ik reed er gewoon mee op straat.

Het hydraulische systeem zit toch apart van de tandheugel en de smering daarvan? Dan zou de tandheugel geen probleem hebben als de vloeistof eruit gehaald wordt.
een beetje vet in de kamer van de hydraulische cilinder om drooglopen te vermijden.
Want er zit nagenoeg geen vloeistof meer in, maar de zuiger (en afdichting) doen wel nog steeds hun werk in de cilinder.

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: di nov 01, 2016 12:27
door Michel75
Heb 16 jaar gereden/geracet met de aansluitingen op het stuurhuis doorgekoppeld.

Werkwijze:
Stuurbekrachtiging verwijderen, stuur helemaal linksom en rechtsom sturen en vervolgens een slang tussen de twee aansluitingen.

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: di nov 01, 2016 12:54
door GTA287PK
Nog 9 jaar doorracen Michel, dan heb je een gouden (race) horloge verdiend .... :thumbs:

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: di nov 01, 2016 15:50
door Pietro Originale
Heb 16 jaar gereden/geracet met de aansluitingen op het stuurhuis doorgekoppeld.

Werkwijze:
Stuurbekrachtiging verwijderen, stuur helemaal linksom en rechtsom sturen en vervolgens een slang tussen de twee aansluitingen.
Dat heb ik ook gedaan (maar dan zeven jaar).

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: di nov 01, 2016 22:11
door giuliettaevo
Dat deed ik dus precies zo. Geen vet oid.

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: di nov 01, 2016 22:54
door Maurizio
Nagenoeg hetzelfde gedaan, alleen een likje vet naar binnen gepropt (links & rechts bewegen) voor het aanbrengen van de balansbuis.
Ik hou schijnbaar van een beetje extra (onnodige schijn-) veiligheid :mrgreen:

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: di nov 01, 2016 23:17
door GTA287PK
Je moest eens weten hoe vaak ik spanbanden check, vloeistofpeilen, wielen klik, remmen ontlucht enz. enz...

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: vr nov 04, 2016 21:49
door Michel75
Nagenoeg hetzelfde gedaan, alleen een likje vet naar binnen gepropt (links & rechts bewegen) voor het aanbrengen van de balansbuis.
Ik hou schijnbaar van een beetje extra (onnodige schijn-) veiligheid :mrgreen:
De eerste keer had ik niet de olie er goed uit gelaten voor het monteren van de slang. Toen wilde die dus moeilijk helemaal omsturen.
Vandaar dat ik er toen niks anders meer bij had gedaan... En omdat het toch 1 vette oliebende is daarbinnen.

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: vr nov 04, 2016 21:51
door Michel75
Nog 9 jaar doorracen Michel, dan heb je een gouden (race) horloge verdiend .... :thumbs:
Ik ga voor platina natuurlijk... :D

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: di feb 12, 2019 11:20
door GTA287PK
En we pakken de draad weer op. Ik had kopers voor de Jet, maar die deal is niet doorgegaan. Huil ik overigens geen tranen met tuiten om, elke keer dat ik iets verkoop wordt ik toch weer wat sip. Ik heb nog wel een andere geïnteresseerde die 'm wil hebben, mits weer rijdend en met een gele plaat op de voor- en achterzijde. Ik heb overlegd met de RDW: op basis van de Belgische documenten die ik heb krijg ik er een NL kenteken op, dus da;s wel weer prettig.

Na het nodige wikken en wegen: ik moest 'm toch maar eens zelf houden. Op kenteken lijkt me ook wel leuk voor af & toe eens uitlaten.. Dit is een actie-plaatje van/bij/door de vorige eigenaar. Best Big Fun !!

Afbeelding


Waar was ik gebleven: versteviging kooi naar schokdemperpunten en chassis versteviging voor/bij de draagarmen. Lasvirtuoos en kooi-knutselaar Robert Hebinck heeft dit even gefixt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stoeltje mag ook wel fatsoenlijk vast komen te zitten:

Afbeelding

De Busso moest tot dusver uitademen door rietjes. Deze goodie's zijn inmiddels binnen en gaan dat oplossen !

Afbeelding
Afbeelding

In hoeverre het een ultiem-hardcore racer gaat worden (daar is/was eigenlijk de 156 GTA voor gepland/bedoeld) of leuk weg- en drift speelgoed weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat mijn fijne, retesnelle Giulia wat minder gebruikt gaat worden, daar moest ik dan maar eens een ander baasje voor zien te gaan vinden. Een mens kan niet zijn hele fysieke historie op sleeptouw blijven nemen. Kijken hoever ik de komende maanden kom..

Re: nieuw project: 75 Estremo

Geplaatst: wo feb 13, 2019 10:40
door stephen
:mrgreen:
lekkere upgrade´s weer...
dan idd bijna zonde om nog weg te doen..

lijkt toch redelijk hardcore ondertussen...maar rijdt zelf ook met een ex-racer op straat, dus kan wel..
was bedoeld voor trackday`s & straat, maar trackday gebeurt al ff niet meer, daar andere mensen het steeds nodig vinden om me van achter aan te rijden op straat. :shock:


succes met je keuze`s..
perenkist is ook wel een verhaal apart..lijkt me dat je dat ook gaat missen binnen paar jaar... 8)