Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

do nov 19, 2015 15:06

Emiel, net als bij een Tipo 33 gewoon de kooi gebruiken om de brandstof in te doen :D

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

do nov 19, 2015 21:52

Creatief

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: nieuw project: 75 Estremo

vr nov 20, 2015 09:07

Netje en glijbaan in die kooi en je bent populair bij de buurkinderen...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo: the Naked Truth !!

za nov 21, 2015 14:58

Afbeelding

Ik zou de kooi nog met verbinden met de schokbreker torens. Voordat de veren 'kracht' opnemen, zal de load eerst via de schokdempers op de koets (en dus kooi) overgedragen worden.

Een andere suggestie/verbetering die ik nog wil doen, is dat wanneer je dus een auto heb gebouwd met hoge installation stiffnes van de wielophanging en relatief 'zachte' vering, je veel meer 'gevoel' hebt en een auto veel nauwkeuriger kan rijden...hij remt en stuurt nauwkeuriger. Wat verder een verschil maakt tussen heel laat kunnen remmen en iemand wel of niet kunnen uitremmen:

1. Schokbrekers waarbij je ingaande en uitgaande demping kan instellen binnen specifieke frequentie - je kan dan chatter bij aanremmen apart aanpakken tov bijv het raken van een curb of het insturen van een bocht. Lees dure schokdempers met veel mogelijkheden. Dat maakt gewoon heel veel uit.

2. Het verstevigen van het schutbord/montage pedal box. Stel je drukt hier met je lichaamsgewicht op de pedalen. Dat pedaal heeft ook nog een arm richting het punt waar de pedalbox op de koets vastzit...en hoeveel flex zie je daar dan...en hoeveel is dat dan van de pedaalslag? 0,5mm op het schutbord is 5mm in het pedaal? Dus probeer dit zo stijf mogelijk te construeren. Kijk eens op de paddock hoeveel auto's deze mod hebben? Volgens mij niet zo heel veel...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: nieuw project: 75 Estremo

za nov 21, 2015 18:05

Dat is een goeie tip Hans. :thumbs:

Bij een 75 zie je het uiteinde van de hoofdremcilinder omhoog komen als je op het pedaal trapt...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

za nov 21, 2015 18:13

Ik ga in ieder geval een pedal box plaatsen. De standaard hrc en bekrachtiger (die heb ik toch niet nodig) zitten veel te hoog en zijn veel te zwaar. De hoofdbeugel van de kooi zit zodanig "gunstig" dat de stoel zo ver naar achteren kan dat ik waarschijnlijk met mijn voeten de standaard pedaal plek niet meer haal..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

zo nov 22, 2015 10:33

Ik ga in ieder geval een pedal box plaatsen. De standaard hrc en bekrachtiger (die heb ik toch niet nodig) zitten veel te hoog en zijn veel te zwaar. De hoofdbeugel van de kooi zit zodanig "gunstig" dat de stoel zo ver naar achteren kan dat ik waarschijnlijk met mijn voeten de standaard pedaal plek niet meer haal..
Weer wat gewicht wat naar beneden gaat, wat goed is. Maar zorg dat je de bevestiging van de pedalbox goed stevig maakt. Liever wat te zwaar, dan te licht. En vervolgens heb je een pedal pox die goed vast zit...en ga je vol met je gewicht op het rempedaal staan...zorg dan dat je hetzelfde met de stoel doet, maak de stoelbevestiging goed stijf! Het is de interface tussen wat het onderstel doorgeeft aan je lichaam. En stijf betekent niet overal dikke zware platen op lassen, je kan nog steeds licht construeren, echter 'add lightness' gaat niet op.

Die stoel is belangrijk! Niet alleen wil je 1. laag en 2. ver naar achteren zitten hij moet ook 3. stijf zijn en 4. op een stijve fundering vast zitten. En misschien nog wel het belangrijkste, je moet er gewoon heel erg goed en comfortabel in zitten.

Hoeveel tienden van een seconde per ronde kan een goede stoel schelen aan het eind van een race? Iemand wel eens in een Race Tech stoel gezeten. Wie van de racers heeft er een Race Tech in staan?

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: nieuw project: 75 Estremo

zo nov 22, 2015 12:46

Ter inspiratie...

http://m.autowereld.nl/alfa-romeo/75/im ... tml#foto-4" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

zo nov 22, 2015 13:58

Ome Nico heeft te lang in de zon gezeten.... Moet je nooit doen, als je daar niet tegen kunt....
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: nieuw project: 75 Estremo

zo nov 22, 2015 16:30

ik verwacht dat mijn nieuwe techneuten ook wel eens een stukje gereedschap hebben losgelaten op dit ding...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 24, 2015 21:19

Hiero .....

Iemand is je voor .... :mrgreen:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1190
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 24, 2015 21:36

Jouw creatie Dominic?
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 24, 2015 21:47

Jouw creatie Dominic?
Nope, ik quote divadi zijn foto's van zijn Intrax bezoek.

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... tart=12060" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind hem ,in detail ,al helemaal geweldig.....zelfs bruine 1 serie kunstof ramen 8)

Iemand van hier ?

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 24, 2015 21:57

Kak... Ik heb nog een x aantal m2 rookbruin polycarbonaat waar ik maar niet van afkom.. Daar had ik dacht ik een praktisch (zonwerend) en origineel idee voor...

Maar mooi recept !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 24, 2015 22:42

PFFF wat een mooie auto, echt prachtig opgebouwd :thumbs:
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Terug naar “Racen - Technisch”