Lijkt mij een goed plan Marc ! Ik heb één keer een geklapte donut meegemaakt: een hageltje nieuwe, "heavy duty" versie. Toen gemonteerd met nieuwe motorsteunen, alles netjes recht. Gebeurde bij aanremmen Tarzan, en omdat ik m'n rempunt wat optimistisch had gekozen (denk niet dat ik de bocht gehaald had) strandde ik én de cardan nagenoeg meteen in lekker dik Tarzan-grind. Later op de brug bleek de cardan nog met één donut-oog vast te zitten. Wel brokken donut dóór de cardantunnel heen geslagen (!!), ik had de zwarte vegen aan de binnenkant van de voorruit zitten. Ik heb best vet mazzel gehad..
Ik heb nu zo'n lichtgewicht AH cardan as met massieve alu aansluiting aan de bak. Net gescheurd bellhouse vervangen, die gaat dus zo'n drie seizoenen mee. Wel flink meer gedreun en vibratie. Verder kon ik met standaard één donut al goed het verschil merken bij "gas erop", de respons is beslist wat directer. Effect zal bij meerdere donuts alleen maar toenemen.
Ik zou het omwille van de veiligheid (wat Remco al zei, het kan/zal bij goede donuts en goed uitgelijnd zeker "goed" moeten gaan, maar ik wil het risico echt niet meer lopen) zeer zeker doen, in dat licht bezien is een paar 100 piek echt peanuts ! De directere gasrespons is mooi meegenomen ! Alhoewel, voor jou.. Mwahh, jij hebt cavalli's genoeg, méér dan genoeg..
CU zaterdag man, lekker gummen, gááf !!!!