Pagina 1 van 1

Draagarm trackday alfa 75

Geplaatst: di jun 24, 2014 21:43
door Niksanders
Beste mede racers,

Ik zit met een vraag, voor mij alfa 75 wil ik wat meer camber aan de voorkant zetten d.m.v
ringen te plaatsen tussen de onderste draagarm en chassis. Maar nu zit ik met het probleem dat de bouten
te kort zijn (zijn waarschijnlijk door de vorige eigenaar afgeslepen).
Wie kan mij vertellen hoe ik de twee bouten uit de draagarmen kan halen?
Ik heb namelijk het probleem dat de bout er niet uit kan omdat deze tegen de draagarm aan tikt.

Kort gezegd zit de draagarm zo gedraaid dat deze de bout blokkeert. Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten,
Nick

RE: Draagarm trackday alfa 75

Geplaatst: di jun 24, 2014 22:11
door giuliettaevo
Torsiestaven eruit halen of draagarm verdraaien door er met een flinke pijp aan te gaan hangen nadat je de fusee hebt losgemaakt.

Re: RE: Draagarm trackday alfa 75

Geplaatst: di jun 24, 2014 23:09
door Niksanders
Torsiestaven eruit halen of draagarm verdraaien door er met een flinke pijp aan te gaan hangen nadat je de fusee hebt losgemaakt.
Bedankt voor de snelle reactie! Wat is trouwens de juiste manier om de fussee los te halen? (ik ben nog relatief onbekent met het sleutelen aan een 75). Ik had de moer die onderaan de fusseekogel zit al los gehaald, en tevens de moer waar de fussee aan de bovenste draagarm zit maar er is weinig beweging in te krijgen.

RE: Draagarm trackday alfa 75

Geplaatst: wo jun 25, 2014 11:41
door GTIm
Je kunt de Fusee bout van een 156 gebruiken, puntje eraf slijpen, dat wel, en de bijpassende Moer want het is meen ik fijn draad!.... :wink:
Haal je de torsie stang weg en ga je naar Coil-Overs, las dan wel een extra Balk in de chassiebalk, liefst zo ver mogelijk naar achteren door! Chassisbalk dus van onderen openslijpen en als je dan toch bezig bent een Bus plaatsten waar de bevestigingsbout doorheen gaat. Let daar zo-ie-zo op want die willen er nog wel eens tussen uit vallen bij het originele concept en dan vervormd de balk bij het aandraaien. Binnenzijde gat van de balk (motorruimte) op juiste maat van de bus boren en de bus er dan in lassen en afslijpen zodat er niets uitsteekt

Bij het monteren van de 156 bout moet je wel even opletten dat de onderste draagarm gedemonteerd is, plaats dan ook direct nieuwe lagers. Kan zijn dat je de boutkop wat moet aanpassen, daar was iets mee meen ik me te herrineren. Laat de Bout bij de uitlaat niet te ver uitsteken of maak het pas op lengte zodra het gemonteerd wordt want een van die bouten komt bijna tegen je uitlaat aan!

RE: Draagarm trackday alfa 75

Geplaatst: wo jun 25, 2014 11:47
door GTIm
Fusee kogel met een kogel-trekker los halen !! Je draait dat ding erop vast en dan vaak met een paar klappen met een hamer op de Fusee schrikt ie los. Geeft een rotklap en je schrikt er zelf ook van ... Die dingen kunnen soms behoorlijk vast zitten!

Re: RE: Draagarm trackday alfa 75

Geplaatst: do jun 26, 2014 08:59
door Niksanders
Fusee kogel met een kogel-trekker los halen !! Je draait dat ding erop vast en dan vaak met een paar klappen met een hamer op de Fusee schrikt ie los. Geeft een rotklap en je schrikt er zelf ook van ... Die dingen kunnen soms behoorlijk vast zitten!
Oke dat ga ik proberen, en bedankt voor de overige informatie :D

RE: Draagarm trackday alfa 75

Geplaatst: ma jun 30, 2014 22:02
door Niksanders
Het is gelukt, de fusee zat aardig vast in de kogel.
Bedankt allemaal voor de tips! :D