Gebruikersavatar
Niksanders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 95
Lid geworden op: za apr 07, 2012 19:35
Locatie: Enschede

Draagarm trackday alfa 75

di jun 24, 2014 21:43

Beste mede racers,

Ik zit met een vraag, voor mij alfa 75 wil ik wat meer camber aan de voorkant zetten d.m.v
ringen te plaatsen tussen de onderste draagarm en chassis. Maar nu zit ik met het probleem dat de bouten
te kort zijn (zijn waarschijnlijk door de vorige eigenaar afgeslepen).
Wie kan mij vertellen hoe ik de twee bouten uit de draagarmen kan halen?
Ik heb namelijk het probleem dat de bout er niet uit kan omdat deze tegen de draagarm aan tikt.

Kort gezegd zit de draagarm zo gedraaid dat deze de bout blokkeert. Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten,
Nick

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Draagarm trackday alfa 75

di jun 24, 2014 22:11

Torsiestaven eruit halen of draagarm verdraaien door er met een flinke pijp aan te gaan hangen nadat je de fusee hebt losgemaakt.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Niksanders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 95
Lid geworden op: za apr 07, 2012 19:35
Locatie: Enschede

Re: RE: Draagarm trackday alfa 75

di jun 24, 2014 23:09

Torsiestaven eruit halen of draagarm verdraaien door er met een flinke pijp aan te gaan hangen nadat je de fusee hebt losgemaakt.
Bedankt voor de snelle reactie! Wat is trouwens de juiste manier om de fussee los te halen? (ik ben nog relatief onbekent met het sleutelen aan een 75). Ik had de moer die onderaan de fusseekogel zit al los gehaald, en tevens de moer waar de fussee aan de bovenste draagarm zit maar er is weinig beweging in te krijgen.

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: Draagarm trackday alfa 75

wo jun 25, 2014 11:41

Je kunt de Fusee bout van een 156 gebruiken, puntje eraf slijpen, dat wel, en de bijpassende Moer want het is meen ik fijn draad!.... :wink:
Haal je de torsie stang weg en ga je naar Coil-Overs, las dan wel een extra Balk in de chassiebalk, liefst zo ver mogelijk naar achteren door! Chassisbalk dus van onderen openslijpen en als je dan toch bezig bent een Bus plaatsten waar de bevestigingsbout doorheen gaat. Let daar zo-ie-zo op want die willen er nog wel eens tussen uit vallen bij het originele concept en dan vervormd de balk bij het aandraaien. Binnenzijde gat van de balk (motorruimte) op juiste maat van de bus boren en de bus er dan in lassen en afslijpen zodat er niets uitsteekt

Bij het monteren van de 156 bout moet je wel even opletten dat de onderste draagarm gedemonteerd is, plaats dan ook direct nieuwe lagers. Kan zijn dat je de boutkop wat moet aanpassen, daar was iets mee meen ik me te herrineren. Laat de Bout bij de uitlaat niet te ver uitsteken of maak het pas op lengte zodra het gemonteerd wordt want een van die bouten komt bijna tegen je uitlaat aan!
Laatst gewijzigd door GTIm op wo jun 25, 2014 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: Draagarm trackday alfa 75

wo jun 25, 2014 11:47

Fusee kogel met een kogel-trekker los halen !! Je draait dat ding erop vast en dan vaak met een paar klappen met een hamer op de Fusee schrikt ie los. Geeft een rotklap en je schrikt er zelf ook van ... Die dingen kunnen soms behoorlijk vast zitten!
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Niksanders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 95
Lid geworden op: za apr 07, 2012 19:35
Locatie: Enschede

Re: RE: Draagarm trackday alfa 75

do jun 26, 2014 08:59

Fusee kogel met een kogel-trekker los halen !! Je draait dat ding erop vast en dan vaak met een paar klappen met een hamer op de Fusee schrikt ie los. Geeft een rotklap en je schrikt er zelf ook van ... Die dingen kunnen soms behoorlijk vast zitten!
Oke dat ga ik proberen, en bedankt voor de overige informatie :D

Gebruikersavatar
Niksanders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 95
Lid geworden op: za apr 07, 2012 19:35
Locatie: Enschede

RE: Draagarm trackday alfa 75

ma jun 30, 2014 22:02

Het is gelukt, de fusee zat aardig vast in de kogel.
Bedankt allemaal voor de tips! :D

Terug naar “Racen - Technisch”