Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

do mei 08, 2014 12:42

Vorig jaar preventief een ietwat "gebruikt" uitziende benzinepomp vervangen door een nieuwe Facet Red Top (werd me aanbevolen), omdat ik niet door zoiets knulligs als een kapotte benzinepomp wil uitvallen. En wat gebeurde me het afgelopen evenement, in de voorlaatste ronde van de laatste race ?? Juist...

Walter tipte me met OKP, die de "Mitsuba" pomp verkoopt, (die, naar blijkt, ik vorig jaar dus al had en, terwijl die prima pompte, had gewisseld voor de Facet...) en die schijnt alleen met zeer grof fysiek geweld stuk te kunnen (of een gebroken 12V draadje toch Walter ?). Ding kost rond de 220 euro, in NL of bij OKP. Omdat ik, eigenwijs als ik ben, eigenlijk toch met twee pompen wil gaan rijden best wel weer een bedragje, maar enig googelen leert dat ze wel flink goedkoper kunnen:

http://www.bts-autoteile.de/index.php/s ... uba-detail

Dus voor de (105)"vergaser" Piloti die ook liever finishen, wellicht al gez**k met een pomp hebben gehad en een nieuwe nodig (zouden) hebben (toch, Frank ?? <grijns>: voila.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

do mei 08, 2014 13:00

mooie vondst. dat is een veel betere prijs, eigenlijk ook wat ik gewend was.
(en ja 1x draadbreuk mee gehad, jaartje of 19 geleden , in de eerste racer)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

do mei 08, 2014 17:55

Zozo... Dus over 6 jaar gouden jubileum/groot race-feest ???? :lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

do mei 08, 2014 18:23

Als je toch voor elektrisch wilt gaan is dit de beste keus. Qua betrouwbaarheid is het wel minder tov het originele pompje, dus neem je er twee.... :roll: :mrgreen:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

za mei 10, 2014 14:07

Twee pompen zijn naar me onderweg. Nu rijst (bij deze ras-techneut & volbloed monteur.. 8) ) de vraag hoe de elektriek (het Goodridge gedeelte is een eitje) aan te sluiten. Ik heb een jaartje of 35 geleden ooit eens iets geleerd over serie-versus parallel schakeling & de bijbehorende vervangingsweerstanden: wat is de goede manier twee pompen aan te sluiten ? Ik heb momenteel in de kofferbak één 12V aansluiting (tot dusver met één pomp gereden), géén extra schakelaar beschikbaar op de "middenconsole" voor pomp twee.

Duss.. prik van de accu naar de + van pomp één, - van deze pomp naar + van pomp twee, en - van pomp twee naar massa ? Of van beide pompen de + aan de accu-prik en de - van beide pompen naar massa ? Of nog anders ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

za mei 10, 2014 14:17

Duss.. prik van de accu naar de + van pomp één, - van deze pomp naar + van pomp twee, en - van pomp twee naar massa ? Of van beide pompen de + aan de accu-prik en de - van beide pompen naar massa ? Of nog anders ?
Dat laatste natuurlijk, niet in serie want dan krijgen beide pompen maar 6 volt. Ik heb 2 pompen in de Sud en elke pomp verzorgt 1 carburateur. In geval van 1 defecte pomp kan ik het leidingwerk omleggen om toch thuis te komen. Je kan ook beide pompen beide carburateurs laten verzorgen, eigenlijk, bedenk ik me nu, waarom doe ik dat niet... Maar in mijn geval is 1 pomp niet genoeg om langdurig volgas te rijden.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

za mei 10, 2014 17:40

Emile fyi, facet pomp hier doet weer wat ie moet doen. Schijnbaar is één keer geforceerd aan de gang helpen na langere tijd droog staan (ja grapjassen kom er maar in! ) voldoende... :wink: :lol:

Kan me echter voorstellen dat je onder 'circuit condities' niet voor zulk soort ongein wilt komen te staan. Mocht ik in de toekomst toch gez.ik krijgen zal ik zeker zo mitsoehbawewa pomp overwegen.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

di mei 13, 2014 15:00

Pompen afgelopen vrijdag besteld, en vandaag al binnen ! Is dus een goed & betrouwbaar adres !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

RE: voor wie een carb. brandstofpomp zoekt:

za jun 07, 2014 00:12

Emile, een beetje laat, maar deze pompen staan ook op eBay voor €85-, Klik
Maar waarom Facet zo'n slechte naam heeft snap ik niet, ik rij als een jaar of 10 zonder problemen met zo'n Silver Top pomp.......
De vraag blijft of het zin heeft om een reserve pomp op voorraad te houden.

Terug naar “Racen - Technisch”