Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

montage (voorschriften) raamnet

zo mei 04, 2014 16:40

Naar eer & geweten ff gesurfd/gezocht (ben er niet goed in..) maar niet gevonden:

Waar kan ik de montagevoorschriften van raamnetten vinden/wie weet ze/heeft ze/weet hoe dat moet ? Wil eens proberen of het "gevangenisgevoel" minder vervelend is als die arm restraint.. (Heb het op één of andere manier (vraag me niet hoe, ik weet het echt niet, is me in twee jaar met dezelfde spullen nog nóóit gebeurd, en is me met "droogzwemmen" ook niet meer gelukt) tijdens het vorige evenement gepresteerd met dat ding tot 2 x toe de snelsluiter van m'n 6-punts te "ontgrendelen", not nice twee bochten vóór de start, óók niet tijdens een race, uiteraard... ) Vind het nog steeds een vervelend attribuut, hoe nuttig 'ie ook is.

Voor zover belangrijk: betreft dus m'n Giulia Super !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: montage (voorschriften) raamnet

zo mei 04, 2014 17:29

ik heb een van Schroth, met montage materiaal erbij.de montagehaken zitten vast met brede tie wraps.
http://www.biesheuvel-autosport.nl/prod ... emateriaal

(ik was even vergeten wat ie koste...nu weet ik het weer...)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: montage (voorschriften) raamnet

zo mei 04, 2014 18:30

Halleluja, dat kost zat zo'n raamnet!

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: montage (voorschriften) raamnet

zo mei 04, 2014 19:00

Die prijs zou ik niet snel vergeten :shock: Whaha!

Ben dr zelf geen fan van, heb liever ''vrij'' zicht opzij.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: montage (voorschriften) raamnet

zo mei 04, 2014 19:24

Je hebt ze ook al voor 3, 4 tientjes, (ze hoeven vlgs mij ook niet van één of andere hi-tech aramide vezel oid gemaakt ), ik snap dat je zo'n ding niet op de deur monteert, blijft de rolkooi over met hier & daar een elastiekkie en/of drukknoop, maar ik heb geen zin in van die discussies bij de keuring, vandaar dat ik op zoek ben naar dat reglement/"officiële" wijze van plaatsen. Ik ben trouwens ook niet goed/heb geen zin in/geduld voor het opzetten van tenten, visnetten, hangmatten e.d. ....

Iemand een linkje naar dat artikel FIA annex die-dus lid zo-zo sub diemoetikhebben ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: montage (voorschriften) raamnet

ma mei 05, 2014 10:36

er is volgens mij geen voorschrift vanuit de FIA, anders dan ""deugdelijk gemonteerd"" wat natuurlijk subjectief is. Ding moet ook makkelijk losgemaakt kunnen worden van buiten af! (reden voor mij om de Schroth versie te kiezen, ik bespaar niet op mijn veiligheid, ben binnen SI geloof ik ook een van de weinigen met een HANS)
Meeste netten zijn wel bandjes bij te kopen, boven aan kooi met tie wraps, onder bandjes rond buizen kooi en klaar, zijn meen ik met klittenband
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 826
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

RE: montage (voorschriften) raamnet

ma mei 05, 2014 11:20

Artikel 11 hier: http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... .2012).pdf

Nets :
For events on circuits, the use of nets affixed to the safety rollcage is mandatory.
These nets must have the following characteristics :
- Minimum width of the strips : 19 mm
- Minimum size of the meshes : 25 x 25 mm.
- Maximum size of the meshes : 60 x 60 mm.
and must close up the window opening to the centre of the steering wheel."

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: montage (voorschriften) raamnet

ma mei 05, 2014 13:25

Thanks Sebastiaan ! Dat zocht ik/wilde ik weten !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: montage (voorschriften) raamnet

ma mei 05, 2014 16:21

De Arm Restraint doe ik zelf op de rechter heup aansluiting bij de grendel en doe de lijn dan onder de linker schouder gordel (effe voorstellinkje maken) door deze dan ook als laatste in te klikken en zo kan deze nooit langs de ontgrendeling lopen :wink: De band moet ook tussen elleboog en pols, zeker niet op de pols!!

In de 147 heb ik ook een raamnet, maar die zit onder vast met Tie raps en boven met een stang over de lengte en een snelsluiting. Snelsluiting valt in een lipje die aan de kooi is gelast (voorzijde) en de stang loopt met een kromming van de rolkooi naar de deurstijl waar een plaatje met een gat is gelast, waar de stang dan weer doorheen gaat. Haal de de snelsluiting los dan valt de stang lanst de rolbeugel van de deurstijl. Zo, ga daar maar es over nadenken ....
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: montage (voorschriften) raamnet

ma mei 05, 2014 16:34

De Arm Restraint doe ik zelf op de rechter heup aansluiting bij de grendel en doe de lijn dan onder de linker schouder gordel (effe voorstellinkje maken) door deze dan ook als laatste in te klikken en zo kan deze nooit langs de ontgrendeling lopen :wink: De band moet ook tussen elleboog en pols, zeker niet op de pols!!
#-o Dat had ik zelf ook kunnen (nee, moeten..) bedenken... Desalniettemin (mooi woord..) een TopTip Tim ! Da's nog eens "free consumer advice" ! Scheelt weer ge&^#%&@ met een netje ! Juul staat nu wiel- & asloos op d'n brug maar ik ga het zodra ze rolt (ergens dit/vlak na 't komend weekend) meteen ff uitvogelen !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: RE: montage (voorschriften) raamnet

ma mei 05, 2014 17:14

De Arm Restraint doe ik zelf op de rechter heup aansluiting bij de grendel en doe de lijn dan onder de linker schouder gordel (effe voorstellinkje maken) door deze dan ook als laatste in te klikken en zo kan deze nooit langs de ontgrendeling lopen :wink: De band moet ook tussen elleboog en pols, zeker niet op de pols!!

In de 147 heb ik ook een raamnet, maar die zit onder vast met Tie raps en boven met een stang over de lengte en een snelsluiting. Snelsluiting valt in een lipje die aan de kooi is gelast (voorzijde) en de stang loopt met een kromming van de rolkooi naar de deurstijl waar een plaatje met een gat is gelast, waar de stang dan weer doorheen gaat. Haal de de snelsluiting los dan valt de stang lanst de rolbeugel van de deurstijl. Zo, ga daar maar es over nadenken ....
klinkt als zoals mijn Schroth het heeft
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Technisch”