Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

wo mei 21, 2014 20:44

Ik kijk morgen even na, beide sets die ik heb ( eerste en tweede serie) maar ik weet wel zeker dat ik erbij heb zien staan dat het voor gr2 is.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

wo mei 21, 2014 21:13

Alfetta GT GR.2 stond toch op 13'' en daar past een setup met dubbele klauw niet in ........
Alfetta GTV GR.2 is een mogelijkheid omdat die in sommige rallys op 15'' stonden .

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

wo mei 21, 2014 22:13

Heb ook de homologatie papieren van beide auto's,
misschien heb ik het niet goed gezien, zal ook is kijken.
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

wo mei 21, 2014 22:58

Zoals ik vermoedde , in homologatiedocument ''5622'' staan inderdaad de dubbele remtangen voor GR.2 maar het gaat over de 2.0L en is dus GTV (Alfetta GT America GR.2 volgens document )

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

do mei 22, 2014 08:43

de 5077 staat ie ook in maar dat is alweer gr A/B...
Van de GT heb ik ze niet. Is ook maar kort in productie geweest, wel de moeilijkste weg om te gaan dan...Blijf er wel bij dat wanneer het om historisch correct gaat dat er geen 5 gats op mag/kan, dat je dan de homologatie moet volgen, je gaat historisch of niet...
de ander mag je ook met 1 AP klauw met dubbele cylinder volstaan.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Bertje Alfetta
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 04, 2007 14:56
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Skype

Re: Remmen voorzijde Alfetta GT

do mei 22, 2014 10:00

Is er een kant en klare ( betaalbare ) oplossing om vooraan geventileerde schijven te gebruiken op een Alfetta GT ?
Om een paar mensen voor te zijn ...... 5 bouts onderstel is geen optie !
Een vriend van me gebruikt wel 5 bouts schijven maar laat deze lassen en bewerken naar 4 bouts , tot nu toe is het altijd goed gegaan maar is dit te vertrouwen voor circuitgebruik ( trackday etc . ) ?
Zouden geperforeerde , niet geventileerde schijven icm. de juiste blokken voldoende zijn voor deze toepassing ?

In het verleden geventileerde schijven van een Fiat Tempra-Lancia Dedra gebruikt.
Is exact de diameter geschikt voor Alfetta (Maat 2.0), Alleen het hart uit laten draaien.
Fusee erop van een 1600 en GTV6-AR75 remklauwen erop- klaar.

Niet een exotische oplossing maar wel érg gunstig geprijsd én goed te gebruiken icm originele velgen.

Ciao
Heb nog even nagezocht. Fusee van 1600 is niet de juiste. Gewoon van 1800-2000. Pickup van de klauwen is identiek.

Opm: 2 klauwen op relatief kleine schijf geeft wel 2x remvermogen maar ook 2x de warmteontwikkeling bij hetzelfde schijfopppervlak (lees: cm2 koelmogelijkheid). Óf je besteed veel aandacht aan koeling óf je had het niet nodig. ;-)

Overigens: gaat het de poster van dit draadje om homologatie-conform of om met period 4gat-14"wielen toch hard te kunnen remmen?

Saluti
Gehad: Sei, Alfetta 1.6, 1.8('72 nu), 2000, GT(V) 1800, 2000, 90 v6 3.1 Savali, 75 TS, 3.0QV('91 nu) 164 TS, 146 TS, hardrijden: Alfetta 1800(nu), 2.0 & GTV 2000 Trofeo standaard klasse, 75 TS
Scarblid 500 :-)

Terug naar “Racen - Technisch”