Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

vr mar 07, 2014 13:37

Ltec & QSP lijken soms verdacht veel op mekaar ... niet enkel stoelen . Biesheuvel levert 't ene merk Autosportcompany van Mr. Biesheuvel levert het andere merk ... :wink: is het niet M bij de enen en L bij de andere ?
Ik zweer bij Sabelt Taurus Gt 160 Fiber = topstoel (zelf heb ik 'n Gt 610 Carbon Taurus op de kop kunnen tikken met toen homologatie 1 jaar lopend aan 'n prijsje : doe geen moeite ik verkoop'm niet :wink: ) .
Taurus Gt 160 Fiber weegt dus maar 0,5kg meer dan die Sparco ...
Ltec bij Biesheuvel kan je vast nog wel'n mooie korting op krijgen, niet ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1291
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

vr mar 07, 2014 13:48

En verder een keer goed naar de wc voor je in de auto stapt scheelt ook weer 0.5 [Kg] :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

vr mar 07, 2014 16:21

Beenkussen = ook al gauw 0.5kg ... rugkussen & zitvlak-kussen samen zal ook wel zoiets zijn maar kan minder gemist worden vermoed ik :wink:

intussen heb ik maar 1 Taurus Fiber meer staan :) comfortabele stoel voor 24u :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

vr mar 07, 2014 23:49

Iemand ooit in een RaceTech gezeten? Zelden in zon goede stoel gezeten.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

za mar 08, 2014 09:29

Bij Demon Tweeks is er ook 'n stoel waar je dmv 2 componenten in 'n zak te gieten je persoonlijke kussen maakt :idea:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 824
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

za mar 08, 2014 10:11

Veel lichter dan die Sabelt van pagina 1 wordt het niet. Dat is een carbon schaal gemaakt met RTM (Resin Transfer Molding). Indien goed gedaan, en daar ga ik bij Sablet wel van uit, zit er dus nergens teveel hars in de schaal. Lichter kun je 'm dan alleen maar maken door de schaal kleiner (= geen oren) of dunner / minder sterk te maken (neee!). De rest van het gewicht zit in de aankelding van de stoel zoals je al gezien hebt.

Mijn advies: ga proefzitten en koop de stoel die binnen je budget het beste zit. In een 3kg lichtere stoel die je niet past ga je echt niet sneller (wel langzamer!) dan in een zwaardere stoel die als gegoten zit.

Over de schuimstoelen: die zijn meer geschikt voor monoposto's, waar je min of meer in het chassis zit / de stoel onderdeel van het chassis is. Denk oom aan sevens / donkervoorts ed. Als je in een toerwagen eerst een schaal moet bouwen om de krachten op de nemen en die vervolgens ook nog vol moet schuimen en bekleden vraag ik me af of het er nog een beetje kek uitziet en wat het gaat wegen.

Nogmaals: koop wat je past. Succes!

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 824
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

za mar 08, 2014 10:12

Veel lichter dan die Sabelt van pagina 1 wordt het niet. Dat is een carbon schaal gemaakt met RTM (Resin Transfer Molding). Indien goed gedaan, en daar ga ik bij Sabelt wel van uit, zit er dus nergens teveel hars in de schaal. Lichter kun je 'm dan alleen maar maken door de schaal kleiner (= geen oren) of dunner / minder sterk te maken (neee!). De rest van het gewicht zit in de aankelding van de stoel zoals je al gezien hebt.

Mijn advies: ga proefzitten en koop de stoel die binnen je budget het beste zit. In een 3kg lichtere stoel die je niet past ga je echt niet sneller (wel langzamer!) dan in een zwaardere stoel die als gegoten zit.

Over de schuimstoelen: die zijn meer geschikt voor monoposto's, waar je min of meer in het chassis zit / de stoel onderdeel van het chassis is. Denk oom aan sevens / donkervoorts ed. Als je in een toerwagen eerst een schaal moet bouwen om de krachten op de nemen en die vervolgens ook nog vol moet schuimen en bekleden vraag ik me af of het er nog een beetje kek uitziet en wat het gaat wegen.

Nogmaals: koop wat je past. Succes!

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

za mar 08, 2014 10:45

Waarom zou je op die plek een lichte stoel willen? Nagenoeg in het zwaarte punt van de auto+rijder.

Wil je hard gaan...koop dan de stoel waar je het beste in zit. Toen ik voor het eerst in een Racetech ging zitten, wow wat zit dat goed.
Mensen die er mee racen zweren erbij en willen niets anders meer.

Ik zou een keer gaan proefzitten.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Welke FIA stoel (met oren) heeft beste prijs/gew. verhou

za mar 08, 2014 16:50

Je wil natuurlijk wel balans Links - Rechts zo min mogelijk verstoren daarom bvb Accubak & blusser(installatie) zo ver mogelijk Rechts in cockpit en daarom is Alu blusser niet altijd een pluspunt(= minder compensatie), daarom zit de originele tank bij de meest auto's ook Rechts achteraan omdat 1 plaats altijd in gebruik is Links vooraan bij de chauffeur dus meestal compensatie door tank RA te positioneren ...
Bovendien gaan de meeste circuits kloksgewijs dus bij voorkeur meeste gewicht aan de binnenkant = Rechterkant .
Nee, een lichte stoel is gewichtsbesparing op de juiste plaats én de piloot op dieet helpt ook :oops: (nodig bij mij :wink: )
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Technisch”