Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

race accu's

wo feb 05, 2014 11:53

Van die vederlichte, mooi-rode dingen met (dacht ik) schroef-aansluitingen:

Ik rij tot dusver met zo'n standaard loodzware huis- tuin & keuken straatauto accu. Dat scheelt natuurlijk de nodige grammeke's met zo'n race-ding. Maar wat heb je nu nodig aan capaciteit/ampere's voor in een racer (Giulia) ? Ik rij met een "normale", werkende dynamo en wil dat ook zo houden. Verder heb ik geen zin om een paar vrijwilligers te moeten aanwijzen om de Juul aan te duwen, als het carburateur-blokkie niet binnen twee startpogingen aanslaat... (en die aangewezen vrijwilligers waarschijnlijk ook niet)

Liever info/tips van racers/gebruikers dan van de leverancier, dus roept u maar !!!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: race accu's

wo feb 05, 2014 12:15

Emile, gewoon ff bij DPT shoppen. Vraag Irian maar welke ik of Alberic heeft toegepast...Dat weet ie wel bovenwater te toveren.
Shut up and ride!

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

RE: race accu's

wo feb 05, 2014 13:17

Al jaren probleemloos met de Red Top 20.

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

RE: race accu's

wo feb 05, 2014 17:24

Emile, DPT heeft SBS PowerSave race-accu's. Ik heb vorig jaar bij hen een SBS15 gekocht. Geweldig ding; weegt een fractie van zo'n lompe accu en is loeisterk.
SCARB 00694

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: race accu's

wo feb 05, 2014 18:09

Dan gaat die het worden ! (ik heb ook nog ff Irian gevraagd welke jij hebt Bas !) DPT is een plaatsgenoot dus dat winkelt wel makkelijk !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: race accu's

do apr 24, 2014 18:23

Gel Packs kan je tegenwoordig toch bij iedere Accu boer kopen? Meeste Motoren rijden er ook mee ! Als er "RACE" op staat betaal je teveel! Let er wel op dat als je wat start problemen hebt, deze accu zo leeg is. Zet de accu dan ook niet in de achterbak maar probeer de kabel zo kort mogelijk te houden om de spanningsval minimaal te houden. Een Jumper of een losse en vol geladen accu in de buurt hebben is dus geen overbodige luxe! Je kunt losse plus-polen kopen in een plastic afsluitbare behuizing. Die kun je dan met een krote kabel in de buurt van je startmotor plaatsen zodat je relatief eenvoudig de jumper kan aansluiten.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

Re: RE: race accu's

do mei 15, 2014 01:46

Gel Packs kan je tegenwoordig toch bij iedere Accu boer kopen? Meeste Motoren rijden er ook mee ! Als er "RACE" op staat betaal je teveel! Let er wel op dat als je wat start problemen hebt, deze accu zo leeg is. Zet de accu dan ook niet in de achterbak maar probeer de kabel zo kort mogelijk te houden om de spanningsval minimaal te houden. Een Jumper of een losse en vol geladen accu in de buurt hebben is dus geen overbodige luxe! Je kunt losse plus-polen kopen in een plastic afsluitbare behuizing. Die kun je dan met een krote kabel in de buurt van je startmotor plaatsen zodat je relatief eenvoudig de jumper kan aansluiten.
Mijn ervaring is en ik heb echt alles gehad van race en extern starten tot lichtgewicht en dure gel dingen.
Neem gewoon een dikke kwaliteits accu van Varta oid met veel Amp !! en neem die 3 kg ? op de koop toe, die gaan namelijk echt niet het verschil maken in winnen of verliezen.
voordeel , je hebt marge en loopt niet het gevaar dat computers of electronica enigszins van slag gaan als er 11 volt uitkomt met alle gevolgen vandien voor je brommer of ook zoiets je dyno het begeeft en je binnen 2 ronde's stil staat vanwege een ' net an ' accu.

wat ook een verschil maakt , kwaliteitsbedradring en veel massa en aangelegd met hoge kwaliteitskabels..kost ff meer maar zoveel plezier van en je sluit zoveel ellende uit.

doeii .
je moet gewoon nog meer gas geven.

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

RE: race accu's

do mei 15, 2014 13:30

3 kg ??

Verschillen kunnen wel oplopen tot +/-15 kg.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: race accu's

do mei 15, 2014 17:36


Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: race accu's

do mei 15, 2014 17:49

Scheelt bij mij 10,8 kilo om precies te zijn. En da's véél, zo achterin/(bijna) boven de achteras ! Starten zonder centje pijn. Ik vind 't een uitkomst/uitvinding !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

RE: race accu's

vr mei 16, 2014 00:57

nou voorruit was wat optimistisch , denk ook idd dat het naar de 8 kg kan gaan tussen de lichtste en een normale accu / geen vrachtwagen accu 8)
10 kg is 0,1 seconde op Zandvoort...max.
maar goed ..moraal van het verhaal is veel amp, sterke accu, dikke kabels geven uiteindelijk meer plezier dan alles net aan.
je moet gewoon nog meer gas geven.

Terug naar “Racen - Technisch”