Tjissus, wat een ijzerwinkel.. Ga het allemaal maar eens goed uitdokteren en berekenen. Weegt dat/kost dat/hoeveel uur gaat er in zitten ??
Ik ben al surfende op dit plaatje/text gekomen:
http://www.not2fast.com/chassis/mumford.gif
Wat ik echt nergens lees/kan vinden (maar goed, ik ben ook een kerel) is wáárom je achter nu dat rolcentrum zo laag wilt hebben. Is denk ik/voelt gedeeltelijk als een open deur intrappen: kennelijk krijg je er meer grip en tractie van.. Maarr.... vóór willen "we" een hoog rolcentrum, in ieder geval boven het wegdek, en achter, volgens dit artikel, lager dan laag ? Maar dan krijg je toch óók weer (veel te veel) verschil in hoogte van de rolcentrums voor en achter, los van de kennelijk onvermijdelijke toename van rol achter (lekker, een voorwieleke van de race-vloer..) & de benodigde stabi(s) ???
Ik heb in één van de links die je hierboven hebt gepost een meneerke gevonden die lyrisch was over de enorm betere handling van zijn auto, maar waar vergelijk je dat dan mee ? Met standaard T-bar (in rubbers aan de koets en rubbers aan het diff) ? Tja, dat werkt niet, dat heb ik al ondervonden. Die AH alu t-bar met die mooie dikke uniball aan het diff werkt fenomenaal, bij mijn Juul was het het spreekwoordelijke verschil tussen dag en nacht.
Ik wil het verschil nog wel eens zien in een auto met wattlink/mumford en bijbehorende/benodigde stabi en een auto met Tbar/uniballs met achter op de juiste/ideale hoogte. (die ik momenteel probeer uit te vinden). En niet gehinderd door enige kennis (soms reuze handig, soms reuze onhandig..): ik denk dat een echt goed werkend sperdiff op een goede T-bar style opgezette auto méér brengt dan al die stangen-pipapo-tralala. En jaja, ik kan zelf bedenken dat een goed diff mét stangenoerwoud nóg meer brengt..
Maar okee, wie gaat racen met een Mumford op z'n 105 ??