Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

velg met metalen insert bij moer?

di jul 16, 2013 10:31

Er zijn velgen met en zonder stalen insert bij de moer/bout. Wel gewenst voor racedoeleinden of met de huidige aluminiumkwaliteit geen verschil?
overweeg of extra Minilite voor de slicks (die het wel hebben) of een veel goedkopere minilite look a like die het dus niet hebben...velggewicht en gebruikte aluminium zijn hetzelfde.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: velg met metalen insert bij moer?

di jul 16, 2013 10:56

Ik ben nogal zuinig op mijn spullen (net als jij, Walter), en m'n 3-koppige pit-crew (me, myself and I) ook ! Ik maak er een sport van bij monteren de tapeinden de gaten van de velg niet eens te laten raken. Op de brug netjes "aan" en handvast, dan klikken. Heb nu velgen met stalen inserts, maar als ik uit gelijkwaardige velgen mét, of zonder inserts tegen véél minder geld zou moeten kiezen wist ik het wel ! Als we ooit pitstops van enkele seconden moeten gaan maken wordt het een ander verhaal.. 8)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: velg met metalen insert bij moer?

di jul 16, 2013 11:07

Nadeel van de inserts is dat ze wel een los raken... Niet handig bij een wissel als je een vel zonder insert heb of een moer/bout met extra insert :?
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: velg met metalen insert bij moer?

di jul 16, 2013 12:05

110 euro tegen 156 euro per velg wil er 6 afnemen want moeten op ET en hart maat gemaakt dus scheelt 260 euro op de order.. grofweg 6 voor de prijs van 4 van de duurdere.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: velg met metalen insert bij moer?

di okt 15, 2013 18:33

Ik heb een verse set Team Dynamics binnen, mét "metal inserts".. Was een soort van in de veronderstelling dat deze ook in de vorm zouden zijn van de AH Superleggera's (en die laten inderdaad na twee seizoenen los), deze zijn mooi "verzonken". Op de nieuwe velgen (van R&R Alloys) zitten polsdikke en ellenlange inserts, ziet er hufterproof uit, maar je kunt wel 16 wielbouten gaan vervangen. Da's nog een keer tot daar aan toe, (ik heb voor 30 mm langere bouten nodig, achter 20 mm langer) maar als je (zoals ik) de "andere" velgen wilt gebruiken voor regenbanden zit je a) met draadeinden die behoorlijk naar buiten komen en b) met gehannes bij monteren van de achterwielen, omdat licht uitgebogen achterschermen van een Giulia nog steeds geen onbeperkte ruimte/manouvreerbaarheid bieden.

Het komt allemaal wel goed, maar het is toch wel weer ff werk & wellicht kan iemand met deze info ff wat slimmer met de leverancier in kwestie communiceren dan ik heb gedaan...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

RE: velg met metalen insert bij moer?

di okt 15, 2013 21:58

Probeer Hoogendoornwheels in Zuidland is !!
Hebben mij ook fantastisch geholpen met mijn team dynamics velgen
15 inch om 305 schijven te krijgen.
'Zeer goede service en niet duur
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Terug naar “Racen - Technisch”