Pagina 1 van 1

Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: za mei 25, 2013 21:12
door Hans33sw
Waarmee kan er grofweg max in 15" worden gereden kwa schijfdiameter?
Ik zit te kijken naar Wilwood tangen. Momenteel had ik er 284mm onder zitten, maar als het ff kan zou ik graag naar +-300 toe willen.
<----'t gaat om zo'n bakkie trouwens, niet dat dat veel uitmaakt..

RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: za mei 25, 2013 21:23
door giuliettaevo
305mm gaat in de juiste 15" wielen net met de GTA klauwen.

Alles hangt af van de klauwen en de wielen... er is dus niet echt te zeggen wat er in jouw wielen past.

Over de 330mm schijven met 166 klauwen op mijn GTV passen mijn 17" Speeldine's en O.Z. Superleggera's bv wel en mijn Azve A in 17"past niet. De Azev's zijn qua binnendiameter net iets kleiner waardoor ze de klauw raken. :(

305 mm schijven passen in het wiel. En als de klauw niet past kun je altijd nog de schijven iets terugdraaien naar bv 300mm. :wink:

RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: za mei 25, 2013 21:26
door Hans33sw
mmh, dan moet ik mn allessio's (van die QV dingen met nepboutjes van heel veel kg p/s) maar eens meenemen naar iemand die zo''n setup heeft to be sure.
Anders blijft 't gokken. Ik wil nml wel graag een originele alfa look behouden...

RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: zo mei 26, 2013 00:23
door GTA287PK
Waarom zou je in vredesnaam van die pannekoeken in zo'n vedergewicht 33 willen ?? Goede blokken erop en klaar !! Ben sinds één race van geventileerde schijven en 4 zuiger klauwen terug naar massieve standaard Brembo's, (uit m'n hoofd 286 mm) TS klauwen en de formidabele Carbone Loraine LC 6 en hoef niets anders meer, spul is ruim voldoende voor een 912 kilo zware (ehh: lichte) Juul !

RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: zo mei 26, 2013 00:36
door Het-Licht
+1 ! Op een 33 moet 284 meer dan voldoende zijn. Probeer eerst eens goede schijven/blokken/slangen/olie...

RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: zo mei 26, 2013 10:42
door _Pieter_
Als je op die 33 nog achter trommels hebt zou ik me daar eerst zorgen om gaan maken.
Ga je serieus remmen met dat ding is dat eerder een probleem dan de standaard remmen aan de voorzijde, goed gangbaar en icm met verse remvloeistof en goede blokken (CL heb ik erg goede ervaringen mee). Voor straatgebruik moet je eens CL RC5+ proberen, denk dat je gelijk helemaal happy bent met t remvermogen.
Groet Pieter

RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: zo mei 26, 2013 13:18
door giuliettaevo
Is het eigenlijk voor een straatauto of een racer?

Voor een straatauto moet je uitkijken met racetangen. Deze hebben vaak geen stofhoezen waardoor ze bij gebruik op een straatauto snel vervuilen en vast gaan zitten. Bij een raceauto is dit geen probleem aangezien deze onder veel schonere omstandigheden rijden en veel minder km's maken. Ook wordt daar over het algemeen beter naar de remmen gekeken qua onderhoud.

Gebruik ook geen echte raceremblokken op straat, die moeten warm zijn voor ze echt presteren.

RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: zo mei 26, 2013 13:56
door Hans33sw
Ertussenin, trackday. Duurt nog wel even voordat het zo ver is, maar tot die tijd kan ik iig wat plannen en uitzoeken.
Achter komen uiteraard schijven en mijn oog was gevallen op wilwoods met stofhoezen.
En van die bloksjes wist ik idd ;)
Er moet natuurlijk ook een andere HRC op komen.

Jullie advies is dus gewoon 284 houden. Denk ook wel dat het voldoende moet zijn, maar ik wil 't graag zeker weten (alhoewel, daar kom je tijdens het rijden wel weer achter).
Meerwaarde van de grotere lappen tov minpunt onafgeveerd gewicht is dus niet helemaal in verhouding misschien? Dat was ook in eerste instantie de reden om naar andere klauwen te gaan. En ik dacht als we dan toch bezig zijn...

Bedankt :thumbs:

RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: zo mei 26, 2013 14:54
door vV
Niet overdrijven is het devies...simpel houden werkt vaak heel goed, en misschien zelfs beter.
Veel mensen hangen de auto te vol met allerhande technishe zaken, hoe groter hoe beter maar rijden er geen seconde sneller mee..
Pas als je echte terugkerende remproblemen hebt die niet aan een verkeerde manier van rijden en aanremmen te maken hebben is het zinvol groter te gaan.
Tenzij je sleutelen en verbeteren ( op papier) leuker vindt dan rijden..

Re: RE: Max schijfmaat in 15"

Geplaatst: zo mei 26, 2013 14:58
door Hans33sw
Tenzij je sleutelen en verbeteren ( op papier) leuker vindt dan rijden..
:jumping: :thumbs: