Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Max schijfmaat in 15"

za mei 25, 2013 21:12

Waarmee kan er grofweg max in 15" worden gereden kwa schijfdiameter?
Ik zit te kijken naar Wilwood tangen. Momenteel had ik er 284mm onder zitten, maar als het ff kan zou ik graag naar +-300 toe willen.
<----'t gaat om zo'n bakkie trouwens, niet dat dat veel uitmaakt..
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Max schijfmaat in 15"

za mei 25, 2013 21:23

305mm gaat in de juiste 15" wielen net met de GTA klauwen.

Alles hangt af van de klauwen en de wielen... er is dus niet echt te zeggen wat er in jouw wielen past.

Over de 330mm schijven met 166 klauwen op mijn GTV passen mijn 17" Speeldine's en O.Z. Superleggera's bv wel en mijn Azve A in 17"past niet. De Azev's zijn qua binnendiameter net iets kleiner waardoor ze de klauw raken. :(

305 mm schijven passen in het wiel. En als de klauw niet past kun je altijd nog de schijven iets terugdraaien naar bv 300mm. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Max schijfmaat in 15"

za mei 25, 2013 21:26

mmh, dan moet ik mn allessio's (van die QV dingen met nepboutjes van heel veel kg p/s) maar eens meenemen naar iemand die zo''n setup heeft to be sure.
Anders blijft 't gokken. Ik wil nml wel graag een originele alfa look behouden...
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Max schijfmaat in 15"

zo mei 26, 2013 00:23

Waarom zou je in vredesnaam van die pannekoeken in zo'n vedergewicht 33 willen ?? Goede blokken erop en klaar !! Ben sinds één race van geventileerde schijven en 4 zuiger klauwen terug naar massieve standaard Brembo's, (uit m'n hoofd 286 mm) TS klauwen en de formidabele Carbone Loraine LC 6 en hoef niets anders meer, spul is ruim voldoende voor een 912 kilo zware (ehh: lichte) Juul !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Max schijfmaat in 15"

zo mei 26, 2013 00:36

+1 ! Op een 33 moet 284 meer dan voldoende zijn. Probeer eerst eens goede schijven/blokken/slangen/olie...

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Max schijfmaat in 15"

zo mei 26, 2013 10:42

Als je op die 33 nog achter trommels hebt zou ik me daar eerst zorgen om gaan maken.
Ga je serieus remmen met dat ding is dat eerder een probleem dan de standaard remmen aan de voorzijde, goed gangbaar en icm met verse remvloeistof en goede blokken (CL heb ik erg goede ervaringen mee). Voor straatgebruik moet je eens CL RC5+ proberen, denk dat je gelijk helemaal happy bent met t remvermogen.
Groet Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Max schijfmaat in 15"

zo mei 26, 2013 13:18

Is het eigenlijk voor een straatauto of een racer?

Voor een straatauto moet je uitkijken met racetangen. Deze hebben vaak geen stofhoezen waardoor ze bij gebruik op een straatauto snel vervuilen en vast gaan zitten. Bij een raceauto is dit geen probleem aangezien deze onder veel schonere omstandigheden rijden en veel minder km's maken. Ook wordt daar over het algemeen beter naar de remmen gekeken qua onderhoud.

Gebruik ook geen echte raceremblokken op straat, die moeten warm zijn voor ze echt presteren.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Max schijfmaat in 15"

zo mei 26, 2013 13:56

Ertussenin, trackday. Duurt nog wel even voordat het zo ver is, maar tot die tijd kan ik iig wat plannen en uitzoeken.
Achter komen uiteraard schijven en mijn oog was gevallen op wilwoods met stofhoezen.
En van die bloksjes wist ik idd ;)
Er moet natuurlijk ook een andere HRC op komen.

Jullie advies is dus gewoon 284 houden. Denk ook wel dat het voldoende moet zijn, maar ik wil 't graag zeker weten (alhoewel, daar kom je tijdens het rijden wel weer achter).
Meerwaarde van de grotere lappen tov minpunt onafgeveerd gewicht is dus niet helemaal in verhouding misschien? Dat was ook in eerste instantie de reden om naar andere klauwen te gaan. En ik dacht als we dan toch bezig zijn...

Bedankt :thumbs:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Max schijfmaat in 15"

zo mei 26, 2013 14:54

Niet overdrijven is het devies...simpel houden werkt vaak heel goed, en misschien zelfs beter.
Veel mensen hangen de auto te vol met allerhande technishe zaken, hoe groter hoe beter maar rijden er geen seconde sneller mee..
Pas als je echte terugkerende remproblemen hebt die niet aan een verkeerde manier van rijden en aanremmen te maken hebben is het zinvol groter te gaan.
Tenzij je sleutelen en verbeteren ( op papier) leuker vindt dan rijden..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Max schijfmaat in 15"

zo mei 26, 2013 14:58

Tenzij je sleutelen en verbeteren ( op papier) leuker vindt dan rijden..
:jumping: :thumbs:

Terug naar “Racen - Technisch”