Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

za jun 01, 2013 18:36

Zet em op Emile ! :twisted:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

zo jun 02, 2013 11:46

Deze invalshoek is nieuw voor me, en ik begrijp 'm eigenlijk ook niet. Een slick, (niet toegestaan op de openbare weg, met straat aanduiding ?? En/of een slick zonder "slick nominatie" ?? :-k


Ik wil mezelf beslist (nog...<grijns>) geen deskundige noemen, laat staan een ervaringsdeskundige, maar men neme een slick voor droog asfalt. Toch ?? Op andere ondergronden verliezen profielloze banden toch hun bestaansrecht ? Wat is dan de truuk/de zin om een karkas voor "straat-asfalt" anders op te zetten dan het karkas van een slick die een "circuitaanduiding" ?? Asfalt is toch asfalt ? Jaja, ik weet dat de gripperigheid van baan tot baan (deel) verschilt, maar je hebt toch geen aparte straatasfalt-kwaliteit en circuitasfalt ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: Testen met de Fedima slick

zo jun 02, 2013 11:56

Zet em op Emile ! :twisted:
Oh ja... Reken maar. Ik ga er volgende week echt eens zéér serieus voor zitten. Met een beetje mazzel zitten de laatste 3 seconden in een "mental block" , wat maar zo in het niets kan oplossen als ik eens (voor de éérste keer...) als eerste wordt afgevlagd !!

Als we dan later/tijdens de laatste race weer samen rijden ben ik van plan je een héééél erg uitgebreide blik (rondje of 12, INCLUSIEF de laatste !!!!! 8) ) op mijn nieuwe (het "oude type, met zo'n kekke knik, én van polyester) kofferklep te gunnen !!!!! :biggrin:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

zo jun 02, 2013 17:38

Ik liet mijn slicks nooit balanceren! Heb wel eens een testje gedaan (band markeren ter hoogte van loodje)en zagen na afloop best wel verschil tussen beginpunt en eindpunt :?. Naar mijn bescheiden mening niet nodig. Heb zelf met de Bertone gereden met Pirelli, Dunlop en Michelin. Met de 147 Cup GTA met Michelin, Yokohama en Kumho.

Just my 2 cents.

Dennis

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

zo jun 02, 2013 18:11

Rijdt je SSAR niet mee Emile? Moet je doen man, mooi evenement ;)

Dan krijg je meteen de kans om mij te verslaan :wink: Uiteraard zal ik proberen voor je te eindigen ! :shock:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

zo jun 02, 2013 22:32

Het Super raceweekend !?!? Tuurlijk doe ik mee, maar jij had elders gezegd (topic Assen 11/6) dat jullie pas weer in de finalerace meedoen ?? Nou, gaan we lekker éérder de race-degens kruisen !! Alles wel héél houden op Hockenheim !!! 8)

edit: spettacolo bedoel je natuurlijk, al die afkortingen... Wordt dan meerijden met de Challenge ? En kan dat dan "eenmalig" (de Challenge kent toch een "vol seizoen meedoen") ? En /maar dat gez**k met die kat... :(
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: Testen met de Fedima slick

zo jun 02, 2013 23:08

Ik liet mijn slicks nooit balanceren! Heb wel eens een testje gedaan (band markeren ter hoogte van loodje)en zagen na afloop best wel verschil tussen beginpunt en eindpunt :?. Naar mijn bescheiden mening niet nodig. Heb zelf met de Bertone gereden met Pirelli, Dunlop en Michelin. Met de 147 Cup GTA met Michelin, Yokohama en Kumho.

Just my 2 cents.

Dennis
Welke band is je op de Bertone dan het best bevallen Dennis ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Testen met de Fedima slick

ma jun 03, 2013 16:12

voor een keer meedoen met SS hoeft er meen ik geen kat onder (nooit gehad).
Ik vind de planning wel balen, SS na SRW.... vooraf in schrijven doe ik niet...je weet nooit wat er gebeurt (kan zomaar iets naar binnen rijden blijkt wel weer) en dan ben ik ook nog inschrijfgeld kwijt. ""hopen"" dat er zodanig crisis is dat last minute inschrijven een optie is, en anders kom ik alleen kijken..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: RE: Testen met de Fedima slick

ma jun 03, 2013 17:35

Het Super raceweekend !?!? Tuurlijk doe ik mee, maar jij had elders gezegd (topic Assen 11/6) dat jullie pas weer in de finalerace meedoen ?? Nou, gaan we lekker éérder de race-degens kruisen !! Alles wel héél houden op Hockenheim !!! 8)

edit: spettacolo bedoel je natuurlijk, al die afkortingen... Wordt dan meerijden met de Challenge ? En kan dat dan "eenmalig" (de Challenge kent toch een "vol seizoen meedoen") ? En /maar dat gez**k met die kat... :(
Idd is met de Challenge! Altijd gaaf evenement, veel mensen langs de baan enz! :D

Als SI Rijder kan je deze race los meerijden, meer info zou je even moeten mailen naar ze.

Meestal maken ze wel een leuk prijs ook voor de SI rijders voor het hele weekend.

Super race weekend had ik graag gedaan, maar is dus het weekend voor SSAR. Te kort dag dus...
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

ma jun 03, 2013 22:16

Hoi Emile,

ik reed erg graag met Pirelli's onder de Bertone. Volgens mij 190/580/15. 8). Weet niet of ze uberhaupt nog geleverd worden eigenlijk?
Mijn snelste ronde Zandvoort ooit was ook met de Pirelli slicks

Ciao,
Dennis :thumbs: :driving:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

ma jun 03, 2013 22:59

ff zo hier & daar gezocht maar je komt al vrij snel bij de bekende (paar) adressen uit. Nieuw slickje van Pirelli/Dunlop oid al snel tussen de 250 en 300 piek per stuk... en die Fedimaa'kes 125, nog inclusief de BTW ook. Koop je nog geen R888 voor ?! En stel je voor dat die dingen goed werken op een Juul/op mijn Juul, dat zou lachen zijn ! En ik koop voor m'n gevoel liever nieuw van een non-A merk dan gebruikte A-merken. Maar aangezien ik net twee races op slicks heb gereden begint het uitvogelen nu eigenlijk pas. Zal alles nog wel eens uitproberen. Maar deze dingen wilde ik zeer beslist eens nieuw proberen, for obvious reasons.. Na de 11'e weet ik (wat) meer !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

di jun 04, 2013 19:15

Zo dan :shock: , dat betaalde ik destijds niet eens voor de Michelin slicks in 17 inch voor de 147 :?:
Gaat hard met de prijzen blijkbaar of is 15 inch uit de gratie tegenwoordig? Maar ik snap je beweegredenen Emile. Good luck en ik lees het resultaat graag :thumbs:

Dennis

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: Testen met de Fedima slick

di jun 04, 2013 23:13

Het Super raceweekend !?!? Tuurlijk doe ik mee, maar jij had elders gezegd (topic Assen 11/6) dat jullie pas weer in de finalerace meedoen ?? Nou, gaan we lekker éérder de race-degens kruisen !! Alles wel héél houden op Hockenheim !!! 8)

edit: spettacolo bedoel je natuurlijk, al die afkortingen... Wordt dan meerijden met de Challenge ? En kan dat dan "eenmalig" (de Challenge kent toch een "vol seizoen meedoen") ? En /maar dat gez**k met die kat... :(
Idd is met de Challenge! Altijd gaaf evenement, veel mensen langs de baan enz! :D

Als SI Rijder kan je deze race los meerijden, meer info zou je even moeten mailen naar ze.

Meestal maken ze wel een leuk prijs ook voor de SI rijders voor het hele weekend.

Super race weekend had ik graag gedaan, maar is dus het weekend voor SSAR. Te kort dag dus...
Ben benieuwd met wat voor aanbieding ze komen, want ik wil grag op het SSAR rijden. Moet wel een gewone benzinetank toegestaan zijn, want ff 3 mille voor een benzinetankje gaat hem niet worden.

Wat maakt het uit, dat het SRW en het SSAR vlak achter elkaar zijn? KUnnen de auto's mooi op de trailer blijven staan toch? :lol:

Terug naar de bandjes van Emile, ben ook benieuwd wat ze gaan doen. Mijn yokohama's kleven in elk geval te weinig.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Testen met de Fedima slick

wo jun 05, 2013 08:17

standaard tank mag, wel zorgen voor versterkingsstrips eronder door, is toch ook voor SI een goed idee bij een standaardtank in een 105 mi.
Overigens kost een veiligheidstank echt geen 3000,-.... voor onder de 750 heb je er een in je reservewielbak liggen bv.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

wo jun 05, 2013 09:23

Een FIA goedgekeurde? Die ben ik nog niet tegengekomen.

Terug naar “Racen - Technisch”