Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

wo jun 05, 2013 09:25

http://62.194.150.25/squadra-italia/si- ... da5a7b991b

Ventura Speed and Hose !! Even bellen met Keith: 805-777-0044, landnummer (VS) ff opzoeken. Mail: keith@speedandhose.com. 30 liter D-shaped ATL voor 500 dollar (ex BTW) thuisbezorgd. Scheelde me als ik me goed herinner een kleine/dikke 300 euro !

MET FIA KEUR EN CERTIFICAAT !!!

Die standaard tank eruit, André !! Uit twee delen geperst pisbakkenstalen ding en daar wil je op straat al niet mee rijden, helemáál niet op een circuit. Je weet waar het ding gemonteerd zit....
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

wo jun 05, 2013 12:17

Even een nieuw onderwerp voor gemaakt.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

zo jun 09, 2013 11:46

Houston, I feel a problem... Velgen met Fedima's terug van de bandenboer en... Weegschaal aan, velg en band een whopping 17 kilo... Terwijl een velg met Kumho 15 kilo weegt...

GETVERDEMME... twee kilo onafgeveerd gewicht per wiel erbij.. Daar wordt je niet blij van. Nou ja, eerst dinsdag maar eens rijden...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Testen met de Fedima slick

zo jun 09, 2013 11:57

Misschien is het net wat je nodig had...zag laatst dat hij toch graag een wieltje optilt. :D
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Testen met de Fedima slick

di jun 11, 2013 23:04

Nou, eerste race met deze budget-banden zit erop. Vooralsnog niet tegen gevallen, hoewel ik ze liever op Zandvoort had uitgeprobeerd, ik heb op Assen weinig tot geen vergelijkingsmateriaal.. Loopvlak houdt zich goed/ziet er goed uit, (de diepte van de slijtindicatoren belooft overigens wat !! Geen wonder dat die dingen zo loodzwaar zijn !) de Fedima's zijn zeker "koud" minder kritisch dan de Kumho's. De eerste ronde kon ik met de Kumho's achter weinig tot niks, maar de neus (Fedima;s zaten voor) reageert eigenlijk al best snel, beslist wat sneller dan de Kumho's. Bij te hoog oplopende bandenspanning slaan de Fedima;s wel van het één op het andere moment in de onderstuur-modus, gaat met de Kumho's wat geleidelijker.

Voorzichtige conclusie: helaas (nog) maar één maat in de Fedima (195/50/15), lever je op een 205 band toch wat grip in. Maar lijkt me best een redelijke band ! Eerst maar eens mee op Zandvoort rijden, dat vergelijkt (voor mij) een stuk beter !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Testen met de Fedima slick

vr jun 14, 2013 17:14

Ook belangrijk om te weten is hoe ze het na n paar heat cycles doen, en of ze niet hard afbouwen.
Kumho's hebben daar last van nl.
Ik blijf t volgen en ben benieuwd!
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: Testen met de Fedima slick

vr aug 09, 2013 11:19

Ben zeer benieuwd naar jouw circuit ervaring met deze band.
Hij heeft nl een straat aanduiding en geen slick nominatie.
Mij is door ervarings deskundigen uitgelegd dat deze een andere opbouw van het karkas hebben en minder geschikt zijn voor het circuit.

succes Jan

ff een update n.a.v. mijn debacle-race (koppakking lek) op Zolder, een paar weken geleden:

De buitenranden van de Fedima's heb ik toch behoorlijk "blauw" gereden. Op dezelfde spanning vertrokken als daarvoor op Assen (vergelijkbare temperatuur), en "warm" op beide baantjes 2,3 tot 2,4 bar op de meter, een waarde waarbij de Kumho's het in ieder geval zeer goed deden. Ongetwijfeld wat "lomper" gereden op Zolder (met de twee keer "verplicht" shortshiften/halfgas bij die &^#%@$ geluidspalen word ik altijd errug ongeduldig en ongedisciplineerd op de rest van de baan...). Wat me opviel is dat de wangen van de Fedima's bij het op- en afrijden van de trailer zichtbaar "inzakken" als je net vanaf het asfalt de oprijplaten aantikt met de banden en/of van de trailer af de oprijplaten opduwt, de Kumho's geven geen krimp. De wangen van de band zijn dus een stuk minder stijf.. Oops.. En waarom zag ik toén pas het "M & S" teken op de wang van de band ??? :oops:

Het is dus een gecoverde straatband.. Nu snap ik het bericht van Leuv. Okee... Maar ik kan me nog steeds een beetje verschuilen achter m'n jongetjes-enthousiasme als het om (race) auto's gaat en m'n totale non-technische achtergrond.. Maar ik leer in redelijk snel tempo.. :lol:

Niet gehinderd door enig objectief vergelijkingsmateriaal en/of kennis: de Fedima's "plakken" zodanig dat je niet hoeft te twijfelen dat je op een slick rijdt, het verschil met de R888 is best voel- en merkbaar, maar ik denk dat ze bij het betere en/of lompere circuitwerk (of op banen met relatief veel langzame/krappe bochten) zodanig gaan flexen dat ze te heet worden en je de buitenranden van de band voortijdig oprookt. Mij was al eerder opgevallen dat de Juul met de Fedima's vóór toch eerder in de onderstuur-modus gaat.

De twee Fedima's gaan even "het schapje op", voor straks op de "T-car". Ga komende winter een tweede (semi) race-Juul in elkaar knutselen (waarschijnlijk street-legal) met een 160-170 PK TS "endurance" motor (eentje die dus gewoon een tonnetje kan lopen...<grijns>) erin waar pappie lekker mee kan trackday-en zonder de race-Nord op te roken en zoonlief straks, (als 'ie zijn licentie heeft) ook een beetje in kan gaan sturen. De verzameling rubber komt dus wel op.. :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Technisch”