Racers !!
Vraag mbt de bussen in de langsarmen van m'n Giulia: heb lichtgewicht langsarmen gekocht, had nog een nieuw setje rubberen bussen (de "heavy duty" versie) liggen en die heb ik er maar ingezet. De oude langsarmen hadden bussen, opgebouwd uit binnenin de metalen buis waar de bout doorheen gaat, dan een mm of 8 dikke rubberen laag erom heen, wat vervolgens weer in een aluminium bus zat van ook weer een mm of 8 dik.
Ik had ooit eens bij die ehh "********" (i.v.m. lange tenen op het forum..<grinnik>) gevraagd of 'ie ook uniballs had die in de langsarmen passen, maar die waren er niet en bovendien zou het de auto "snappy" maken. Ik vraag me nu af wat "wijsheid" is: het uitgangspunt van "je wil geen rubber in een racer" of de "volledig rubberen" bussen die dan wellicht enig meesturen van de achteras zouden toelaten, waarvan dan niet alleen een trucker met een maxi-trailer in kortere bochtjes voordeel van heeft, maar ook een racer ?? Ik heb een lichtgewicht/aluminium t-bar op de auto, met "vaste bussen" aan de koets en een lekkere dikke uniball aan het diff huis, laterale beweging van de as is dus wel onder controle.
Ik neig naar het eerste, maar jullie mening/ervaring ??
Gr. Emile