Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

sperdiff voor 105'jes

ma feb 04, 2013 15:21

Hallo Racers !!!

Ik ben bezig met een ander sperdiff voor mijn race-Juul. Tot dusver moet dat dan een platensper worden. Je blijft dan uiteraard last houden van slijtage van de platen & verminderende sper werking. (wie heeft ervaring met bijvoorbeeld een Gripper oid ?? Ik heb tot dusver alleen met "standaard" Alfa LSD diff's gereden. Afgelopen seizoen kon het (50%) diff het goed bijbenen toen de motor een dikke 165 PK had, maar met de bijna 20 cavalino's die erbij zijn getuned wil de kont wel gaan glijden op dezelfde "gas-erop" plekken. Wil ik dus iets aan gaan doen.

De vraag: wie heeft er interesse in een Quaife diff wat is opgebouwd uit "helical gears", dus alléén tandwielen, géén platen meer ? Ik heb een plaatsgenoot van me benaderd (die dealer van Quaife is) maar deze diffs zijn voor 105'jes nog nooit gemaakt. Vraagt een speciale produktie van zo'n 10 stuks. Ik zou er dan meteen eentje nemen, maar Raymond gaat er geen 9 op voorraad leggen. Één of twee stuks stocken wil hij wel doen. "Schot voor de boeg" prijs rond de 700 euro ex BTW. Niet zo héél veel duurder als een platensper, lijkt mij absoluut interessant. Wie nog meer ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans66
Member
Member
Berichten: 150
Lid geworden op: za dec 31, 2011 17:59

RE: sperdiff voor 105'jes

ma feb 04, 2013 21:26

loopt een topic over op http://www.alfaspeed.nl/phpforum/viewto ... a&start=15

Kijk ook ff in autosport staat een foto van je oude Squadra!

Grts. Hans

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: sperdiff voor 105'jes

ma feb 04, 2013 21:46

Ik zou intresse hebben gehad. Ware het niet, dat ik nét een quaife platensper besteld heb....

Een torsen schijnt trouwens niet echt handig te zijn op een schterwielaandrijver, fijne weet ik er niet van, maar het is me afgeraden.

Mocht je me kunnen overtuigen van de voordelen, dan kan ik misschien nog annuleren(binnen 7 dagen).

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: sperdiff voor 105'jes

ma feb 04, 2013 23:25

Overtuigen kan/ga ik je als amateur-coureur/sleutelaar niet, wou dat ik het zelf allemaal had kunnen uitproberen op de baan/vergelijkingsmateriaal had, en dat heb ik niet/nauwelijk, alleen het Alfa sper in fris gereviseerde versus nodig te reviseren conditie.. Maar het idee van een diff wat niet slijt/"plaat-loos" werkt klinkt logisch/spreekt me gewoon erg aan en zou ik graag eens uitproberen (c.q. de gok nemen) Heb zonet wat draadjes over diffs gelezen hier & daar (en yep, daar had ik beter mee kunnen beginnen..<grijns> ), en zoals eigenlijk altijd: zoveel zielen, zoveel meningen. En dan uiteraard nog persoonlijke voorkeuren. Dat Titan-diff lijkt me ook best een kek ding, maar dat moet je dus "daar" kopen, en ik heb het "daar" dus wel gezien... 8)

Ik ga deze week nog ff boodschappen doen bij DPT en zal nog even met Raymond brainstormen. Wordt vervolgd. Maar hé, je gaat dit seizoen ook Squadra-Italiaën ? Leuk !! Hoe meer zielen hoe meer vreugd, helemáál als het "honderdvijfkes" zijn !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: sperdiff voor 105'jes

di feb 05, 2013 08:16

ik ben benieuwd naar de Quaife ervaringen.
nette prijs voor 10 stuks trouwens, is dat voor montage in sper huis of in klein huis, en met dikke steekasssen? en welke afstelling?
Ik heb nu de Titan van AH, en die is werelds, vind ik.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: sperdiff voor 105'jes

di feb 05, 2013 11:15

Als het idd het deel is wat je in het sperhuis monteert dan is je markt gelijk een stukkie breder... Dan kan ie dus ook in een transaxle sperhuis geplempt worden.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: sperdiff voor 105'jes

di feb 05, 2013 12:38

Vergeet je bij die 185pk je koppelingsplaten niet ! Zet ook direct een koeler op je bak, die gaat het nl ook niet leuk vinden. :wink:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: sperdiff voor 105'jes

di feb 05, 2013 17:41

Ik heb geen koppeling, maar zo'n aan/uit-switch van Meneer Tilton... Blijkt na zo'n 5 jaar praktijkervaring een soort van hufterproof, net als de bakken van mijn bakken-bakker (Marco van Doorn) ! 8)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: sperdiff voor 105'jes

di feb 05, 2013 18:43

Ik ga deze week nog ff boodschappen doen bij DPT en zal nog even met Raymond brainstormen. Wordt vervolgd. Maar hé, je gaat dit seizoen ook Squadra-Italiaën ? Leuk !! Hoe meer zielen hoe meer vreugd, helemáál als het "honderdvijfkes" zijn !!
Tot zo??? :roll:
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: sperdiff voor 105'jes

wo feb 06, 2013 08:22

Ik ga deze week nog ff boodschappen doen bij DPT en zal nog even met Raymond brainstormen. Wordt vervolgd. Maar hé, je gaat dit seizoen ook Squadra-Italiaën ? Leuk !! Hoe meer zielen hoe meer vreugd, helemáál als het "honderdvijfkes" zijn !!
Tot zo??? :roll:


Niet dus... :lol: Ik was gister wel ff bij Raymond...

Ik heb ff mijn berichtje van AS gepaste...:

De prijs die genoemd is is iig. zonder BTW (Bron: Dutch Power Trading) ...Dus er komt nog ff bijna 150 euro bij. En dan ben je er nog niet...
Voor mensen die een versleten achteras / diff hebben en denken door er een quaife of ander luxe sperretje in te hanger er zijn. De tijd consuming klus van het uitshimmen van de voorspanning van de (nieuwe) lagers en het kroon / pignon wiel blijft behouden!!! Dus initiele kosten zijn zeker nog een stuk hoger dan de hier genoemde eurotjes... Dat na deze investering de kosten wat minder zullen zijn omdat t sper niet meer opgefrist hoeft te worden is wel een pre.

Dit soort initiatieven stel ik zeer op prijs. Maar vaak hebben mensen niet de volledige technische kennis over hoe en wat van een achteras en waar de kosten van een revisie nou in gaan zitten.

Suc 6 met jullie keuzes
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: sperdiff voor 105'jes

wo feb 06, 2013 16:58

Ha, nee, inderdaad.. Wordt komende donderdag avond !

dinsdag kwam mijn errug leuke, lieve nieuwe vriendinneke me verrassen (kijken wat de dirty minds onder jullie hiér nu weer op gaan reply-en... 8) ) ! Kan die tronie van Raymond én zijn koffie uiteraard niet tegenop.

En quess what, ik vind haar zelfs zó leuk dat als ik óóit eens zou moeten kiezen tussen met haar luieren onder een palmboom op een tropisch eiland (wel met lekker drankje natuurlijk) of in drie-laags brandwerend racekloffie met helm op, vastgesnoerd in de race-Juul, ik maar zo voor dat eiland zou kunnen kiezen.. Zaak is dus zo'n uitstapje pas te plannen als de racekalender bekend is.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: sperdiff voor 105'jes

wo feb 06, 2013 19:22

Kijk, goede berichten. Mooiste zou zijn wanneer zij nu ook nog geïnfecteerd raakt...vast nog wel ergens een squadra te vinden..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: sperdiff voor 105'jes

wo feb 06, 2013 21:18

Racekalender is bekend!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: sperdiff voor 105'jes

wo feb 06, 2013 21:33

Yep, weet ik, bedoelde het eigenlijk in zijn algemeenheid.. Heb ook nog ff op de H&S site gekeken, kennelijk rijden ze niet het hele seizoen SI !? Dan gaan we een aanval op de top drie overall doen, Michel ! Zonder die "voortrekkers" (hoe goed bedacht van je !) zul jij met je 2.04 er regelmatig in zitten, aan mij de taak in je slipstream te raken en te blijven !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: sperdiff voor 105'jes

wo feb 06, 2013 22:53

Ik ben alsnog geintresseerd.

Het diff wat ik aangeschaft had, bleek verkeerd geprijsd (lekker dan) ze waren de BTW vergeten, al met al werd dat duurder dan dit diff.

Enige probleem, wil er wel graag dit jaar mee kunnen rijden, want zonder sper rijdt niet zo prettig op het circuit.

Ik denk eerlijk gezegd, dat hier best markt voor moet kunnen zijn.

Heeft eigenlijk maar 1 nadeel hij spert niet, als het onbelaste wiel geen grip heeft (oftwel, als het in de lucht hangt).

Terug naar “Racen - Technisch”