hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 10:13

Dit gedrag waarvan je zelf vindt dat het volkomen normaal is, heeft er voor gezorgd dat je nog geen sticker meer kan bestellen bij AH en in mijn ogen volkomen terecht.(zul je ook niet meer willen)
Je moet ergens de 1e in zijn en hierin ben je idd. de 1e.

Overigens Emile weet ik wel een oplossing.
Stuur mij per pb een prijs voor alle AH 'rotzooi' die je op je auto hebt en ik neem de hele 'rotzooi' van je over.
Je wilt toch niet rondrijden met rotzooi onder je auto?
Verwacht geen nieuwprijs want daarvoor vind ik je net niet aardig genoeg, sorry!
Zijn AH en ik(al vind je mij zon aardige jongen en hoop je dat we altijd goed door de bocht kunnen blijven gaan....NOT) voor altijd van gescheld af en kun jij eindelijk verder met je leven!
Ben ik nu weer de enige die dit echt ONGELOFELIJK vind!? Dus zo wordt je dan als klant behandeld als je net voor een hele hoop geld spullen besteld hebt, die niet ok blijken te zijn, want naar ik begrijp zijn het niet alleen de remmen die problemen gaven.

Je moet dus 'aardig' gevonden worden om technische support te krijgen en het probleem opgelost te krijgen. Je moet door de ballotage om spullen te mogen bestellen.

Je zou ook je energie kunnen steken in het oplossen van ALLE problemen en zorgen dat je dan een klant hebt die succesvol is met deze spullen en dan volgend jaar goed is voor nog meer upgrades. Ik begrijp dat dit heel wat lastiger is (lees je moet wat in huis hebben) om met een dergelijke 'lastige' klant dergelijke stappen te kunnen maken en dat het wat anders is dan onderstel setjes verkopen.

Dat is mijn mening en volgens mij zeikt nog steeds de remolie uit een klauw die JIJ geleverd hebt. Ik zou wat minder hoog van de toren blazen en gewoon zorgen dat het geanalyseerd wordt en er een oplossing voor gevonden wordt.

My few cents!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 10:44

Kijk, dit vind ik nu het aardige van een forum: ik ben niet héél erg onhandig, had een redelijk resultaat bij de CITO toets (a very long time ago... 8) ), maar met een non-technische achtergrond moet ik vaak eerst iets lezen wat ik dan vervolgens meteen wel kan begrijpen (langere/grotere remblokken die dan eerder voor terguduwen van de zuigers zorgen). Zo komen we tot iets !!

Verder wil ik even mijn waardering uitspreken voor een aantal "supporting" PB's, maar ook eigenlijk wel oproepen ons op de leuke zaken van Alfa Romeo/racen te focussen. Het staat iedereen (ik neem aan tot een bepaald nivo, heren/dames moderators ???) vrij zijn of haar mening te geven, maar laten we ons daarbij beperken tot een (bij voorkeur in humor verpakte) terechte (!?) speldeprik met een :wink: maar toch vooral in ABN (da's Algemeen Beschaafd Nederlands, mocht iemand op dit forum dat niet weten).

Cordiali Saluti, Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 10:51

Ik denk niet dat jij je vingers hier aan wilt branden Hans, je weet immers niet wat er exact speelt. Hoeft ook niemand te weten, dat kunnen beide partijen het beste zelf oplossen (of niet) maar zonder het verhaal van beide partijen te weten kun je hier geen oordeel over vellen denk ik.

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 11:06

Ik denk niet dat jij je vingers hier aan wilt branden Hans, je weet immers niet wat er exact speelt. Hoeft ook niemand te weten, dat kunnen beide partijen het beste zelf oplossen (of niet) maar zonder het verhaal van beide partijen te weten kun je hier geen oordeel over vellen denk ik.
Ik wilde eigenlijk een reactie typen voor Hans,(waarvan ik het knap vind iets zo te kunnen omschrijven waar je niets van weet) maar Richard slaat de spijker op zn kop.
Mensen die met mij werken weten hoe ik ze behandel en ga me niet eens verdedigen verder geen zin in........
Zelfs Emile was laaiend enthousiast over een kennismaking met mijn auto waar ik hem de gelegenheid toe gaf.
De reactie die ik gaf was omdat ik weet wat eraan vooraf ging.....(niet specifiek over dit topic)
Verhaal heeft 2 kanten dat moge duidelijk zijn.

Verder wat mij betreft zand erover.......klaar mee!
Niemand verder bij gebaat.....Emile, het beste!
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 11:07

Heen en weer gooien met modder is geen antwoord op de vraag in ieder geval.

Wel moet ik Hans gelijk geven dat problemen voor een klant altijd opgelost moeten worden door de leverancier als de producten duidelijk niet goed zijn. Ook al is de klant de grootste vuilbek die je ooit tegen bent gekomen, dan nog hoort het netjes opgelost te worden, persoonlijke gevoelens horen niet in de bedrijfsvoering thuis in mijn ogen. Een bedrijf wordt meestal ook nog eens zwaar afgerekend op hoe het met problemen en het oplossen daarvan omgaat, dat zou dus een prioriteit moeten zijn. Zeker met het internet waar al snel de negatieve dingen naar voren komen. Als daar dan ook een nette oplossing naar voren komt is dat alleen maar goede reclame na een slecht incident.

Ik (en 98% van de rest hier)weet niet wat er in dit verhaal precies is gebeurt en kan er dus niet over oordelen maar het verpest de sfeer wel... :cry:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 11:27


Mensen die met mij werken weten hoe ik ze behandel en ga me niet eens verdedigen verder geen zin in........
Wat ik lees is: de klant heeft te laat besteld, het transportbedrijf heeft het fout gedaan, de klant heeft een grote bek, iedereen heeft het fout gedaan behalve jij? Juist dan kan je het verschil maken door wel op de bres te springen en het oplossen voor een moeilijke klant.

En dan het argument: "bek houden want jij weet nergens van en ik heb geen ZIN meer om er aandacht aan te besteden"
Nou ik weet uit eigen ervaring en die van anderen wat voor 'FIJNE' pb's je gaat sturen.

Ja ik ben boos, want erger me er aan dat het dus dat dit de standaard is niet zeiken, betalen, we sturen producten die niet werken en zoek het zelf maar uit.
Laatst gewijzigd door hagen111 op za mar 16, 2013 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 11:34

Pff deze dan maar openbaar Hans??

Hallo Hans,

Misschien moet je je 'vriend' Max even vragen hoe het gegaan is.....
IPV. de eeuwige betweter uit te hangen, ik heb Emile helemaal niets geleverd ondanks dat JIJ dat zegt en het nodig vindt je zegje te doen.
We leven in een vrij land dus je doet maar lekker wat je niet laten kunt.
En of een bedrijf iemand spullen levert of niet moet hij helemaal zelf weten.
Ik zou denken dat jij Alfaholics genoeg kent om te weten dat ze niet zomaar de kop in het zand zouden steken, of mis ik hier iets?

Groet Erwin



Zo en nu ga ik weer aan het werk, hopenlijk is het nu een x klaar!
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 12:16



Misschien moet je je 'vriend' Max even vragen hoe het gegaan is.....
IPV. de eeuwige betweter uit te hangen, ik heb Emile helemaal niets geleverd ondanks dat JIJ dat zegt en het nodig vindt je zegje te doen. .
Ik zou denken dat jij Alfaholics genoeg kent om te weten dat ze niet zomaar de kop in het zand zouden steken, of mis ik hier iets?
We moeten overal horen en lezen dat jij agent bent voor NL, ben dat dan ook als er problemen zijn. Jij komt hier immers ook op het forum melden dat Emile zich niet meer bij Alfaholics hoeft te melden.

Ik vind Alfaholics een super sympathiek bedrijf en heb enorm veel respect voor hoe ze spullen ontwikkelen en hetzelfde geld voor Max en Andrew. Echter ik heb ook sympathie voor een 'oude' Squadra racer die al heel lang meeloopt en een hele bak geld leegkiept om te kunnen racen...met dit als resultaat.

Ik ben met niemand getrouwd en of heb nergens een (financieel) belang en kan dus ook reageren en posten wat ik zelf vind.. En dat doe ik dus ook.

Het zou je sieren om eens inhoudelijk op de problemen te reageren en wat de oorzaak en oplossing is voor het monteren van een propshaft en waarom die klauwen lekken. Wellicht kunnen de producten daar juist nog beter van worden.

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 12:17

Beste allemaal,

Ik reageer nu even als moderator.

We gooien dit topic even een paar dagen op slot, aangezien het een iets te persoonlijk iets gaat worden, en het topic-onderwerp heeft doen verzanden in een vervelende discussie over alle zaken, behalve waarover het daadwerkelijk zou moeten gaan.

Eenieder wil zijn plasje over dit alles doen, maar we stoppen daar nu even mee.

Alle berichten die vanaf nu op de man gespeeld worden, zullen verwijderd gaan worden.


Groet,

Marcel

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

zo mar 17, 2013 14:08

Het topic is weer open.
Behandel elkaar alsjeblieft zoals je zelf ook graag ook behandeld wil worden.

On topic: rempedaal-perikelen!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

zo mar 17, 2013 15:35

Thanks, Marcel !

Nu de vraag mbt de afdichtingen: ik heb er zonet een paar uitgepeuterd:

ze zien er eigenlijk als nieuw uit, geen brokkelen/bros/stroperig/plakkerig of wat dan ook. Wat me wel opviel is dat als je een zuiger uit de klauw haalt, en je voelt met je vinger over de boring van de zuiger dat je de seal niet (iets) "naar binnen" voelt komen, hij lijkt nauwelijks/niet "uit " de groef van de boring te komen.

Maten (zo secuur mogelijk gemeten, maar het blijft rubber): de seals zijn niet van rond materiaal maar "vierkant". Ze lopen kennelijk ook wat taps, want de éne kant om de zuiger schuiven gaat heel makkelijk, en andersom gedraaid voel je toch wel wat meer weerstand. Buitenmaat remzuiger: 38,55 tot 38.60 mm. Buiten diameter van de seal: 44,5 mm. Breedte van de seal: 3,35 -3,50 mm. "Hoogte" van de seal: 2,85-3.00 mm. Ik heb ff geen dig. camera bij de hand en de batterij van mijn schuifmaat is nu leeg, kan de groeven van de boringen van de klauw ff niet opmeten. Het lijkt me logisch dat ik (maar hoeveel ??) alle gemeten maten wat dikker/groter moet hebben.

Komt iemand deze maten bekend voor, wie heeft ze/weet ze ?

Alvast bedankt, Emile

PS !! Tot dusver alleen met 5.1 olie gereden van hetzelfde merk, en afgelopen donderdag is het lekken ontstaan met nieuwe/dikke blokken, dus de zuigers kwamen nauwelijks naar buiten en konden dus niet kantelen/scheef trekken. De "oude" remblokken waren/zijn ongeveer voor een derde weg, dus eigenlijk nog dik genoeg en dus ook nooit zo "dun" geweest dat de zuigers bijna uit de boring naar buiten zouden komen !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: rempedaal-perikelen

zo mar 17, 2013 16:43

Ik denk dat je voor die seals toch in uk moet zijn. Zijn een paar fabrikanten, oa hispec en alcon die zelf klauwen maken en dus waarschijnlijk ook zelf de seals maken. Zeker omdat ze niet rond of gewoon hoekig zijn maar taps geen dingen die je bij de brezan haalt...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

zo mar 17, 2013 17:38

Inderdaad vV, de Alfaholics klauwen zijn vermoed ik van Hi-Spec, dus je zou ook daar eens na kunnen vragen of dat zo is en wellicht dat ze daar dan kunnen helpen..

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: rempedaal-perikelen

zo mar 17, 2013 19:33

De kans is heel groot dat er gewoon standaard maten afdichtingen in zitten...

Net zoals dat autofabrikanten niet zelf alle onderdelen maar ook delen inkopen gaat daty ook zo bij remklauwmakers. :wink: Afdichtingen kopen is aanzienlijk goedkoper als ze zelf maken.

Vroeger had je Remservise Utrecht, weet niet of ze nog bestaan, maar daar zou je eens met een losse klauw heen kunnen gaan en kijken wat zij er van zeggen. Waarschijnlijk kunnen ze je zo aan de afdichtingen helpen en ook kunnen ze de klauw even voor je beoordelen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

ma mar 18, 2013 01:13

Gevonden !! Op de site van de HiSpec, dus dat scheelt mij, door jullie info/voorzetjes, een plens zoeken/véél tijd en een flink stel Aspro's tegen de hoofdpijn. Allemaal bedankt !!!!! Nu zien snel een stel in huis te krijgen en of het probleem daarmee daadwerkelijk is opgelost..

Gr. Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Technisch”