Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 12:20

Heb hier eerder op gereageerd.
Ivm. de sfeer maar weggehaald lijkt me beter...
:-s
Laatst gewijzigd door erwingta op ma mar 18, 2013 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 12:46

Gezellig weeer jongens :roll: Kan dat nu echt niet onderling opgelost worden ipv. openbaar? Ik weet echt niet wat er allemaal speelt en wil dat ook niet weten maar we zijn toch allemaal volwassen mensen...

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 12:58

Dit is idd. niet gezellig Richard (en anderen) sorry daarvoor maar een x is de emmer vol, en dan bedoel ik niet remolietranen van verdrietige remklauwen die helemaal niet voor Emile meer willen remmen misschien...
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 13:09

In het theater betaal je al gauw 40 euro voor zo'n show !? :D

Iedereen mag zijn eigen conclusie's trekken, ik ben en blijf een Gentleman, zo in cyberspace..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 13:17

loopt hoofdschuddend dit draadje uit........... #-o
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 13:17

Denk dat we nu eerder even op fixen probleem moeten richten. Rest is en niet voor op het forum denk ik , en is vrees ik eea lezende ook weinig meer aan te doen, wat denk ik,voor alle betrokkenen jammer is.

De bekrachtiger zou ik eraf gooien, als je van de klauwen af wilt cq moet zou je even kunnen richten op 2 liter usse ( zit er wellicht al op) en Porsche brembo 964 klauwen, je kan even spieken bij Alberic bij mijn auto.
Dingen zitten er sinds 2007 op en behalve wisselen blokken , niet eens wegens slijtage want ik rem niet zoveel, is daar nooit iets mee gedaan verder.
Geeft je de kans de klauwenproblematiek anders te benaderen.

Zakelijke kant van wat dan met de lekkende klauwen is iets wat ik niet kan oplossen hoewel ik hier wel mijn ideeen over heb.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 14:12

Ligt blijkbaar gevoelig bij sommigen, nu ik ga me er niet mee moeien daar ik Emile en AH nog niet ken en Erwin nog maar pas .
Maar dialoog lost meer op dan wederzijds verwijten rondslingeren, best de AH spulletjes te koop zetten of op Erwins aanbod ingaan en VV's raad volgen met die Porsche brembo's .
Als ik nu een auto had om die spullen op te zetten kocht ik ze over, maar eerst moet die auto er nog komen (dat gebeurt nog vroeg of laat :wink: ) .

Als we nu zoals Vv constructief meewerken verdwijnt de wrevel wel bij iedereen en merk je dat het dat niet waard was :idea:

Waarschijnlijk domme opmerking van mij, maar het type remvloeistof werkt toch niet in op de AH leidingen & rubbers ? Sommige remvloeistoffen worden niet verteerd door bepaalde leidingen & seals ... ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 15:50

@ vV & BugAlfa : ik ben het nogal een soort van roerend met jullie eens.. :wink:

Maar BugAlfa, ik vind het helemáál geen domme opmerking, (verteren van slangen/seals) nu ik 'm zo lees: zou voor de flinke lekkage na een paar maanden wellicht wel de enige verklaring zijn ! Ik heb tot dusver met Valvoline 5.1 gereden. Dus om dit draadske een meer inhoudsvolle draai te geven: iemand ervaringen op dit gebied, c.q. adressen van bedrijven die goed zijn gesorteerd in afdichtingen voor remzuigers ?

Ciao, Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 17:52

Ik houd van constructieve oplossingen , meestal goed voor alle betrokken partijen.
Ruzie maken of in stand houden heeft m.i. geen zin.
Maar goed waar 2 ruzie maken zijn er ook 2 nodig om de hemel weer op te ( laten) klaren.
Dat zal denk ik verder achter de schermen moeten gebeuren, wil je straatvechten kan je beter Badr Hari opzoeken of zo..

Ik bedenk mij alleen dat ik niet weet of de porscheklauw zo op de AH remschijf past.

Remschijven die je moet hebben zijn in ieder geval opel senator/ monza, omboren op 4x108 en 10 mm spacer .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 18:27

Zomaar een schot in de ruimte,maar kan het niet aan de 5.1 olie liggen ? 5.1 staat erom bekent agressief te zijn op je rubbertjes in je remsysteem. Is ook de reden waarom ik altijd voor een speciale dot 4 ga, namelijk Racing Blue van ATE.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 18:35

Zou een oplossing kunnen zijn, waardoor de rubbertjes niet meer oplossen...maar dan nog wel nieuwe rubbertjes nodig. Ik weet niet wat AH zelf erin stopt?

Edit. Een remmenfabrikant in uk, Hispec, heeft gewoon 5.1 in leveringsprogramma staan zonder extra opmerkingen , lijkt mij dus niet dat de oorzaak daar ligt.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: rempedaal-perikelen

vr mar 15, 2013 19:08

www.ebele.nl

Voor allerlei afdichtingen. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 00:30

Iedereen (nou ja, bijna iedereen dan..) bedankt voor de input en de tips ! Komt vast wel in orde. Enne, voor de duidelijkheid: m'n Engelse spullekes blijven er gewoon opzitten hoor ! Daar is (op het gedoe met de remrubberkes na) niks mis mee, dat heb ik ook nooit beweerd, in tegendeel. En, zoals vermeld, de eerste set klauwen (ook dot 5.1 krijgt hagelnieuwe seals niet binnen een paar uur opgevroten, toch ???) is ook keurig door AH omgeruild. Die "evolutie" van mijn Zandvoort tijd van 2.20 naar een dikke 2.08 komt uiteraard voor het grootste gedeelte door de door AH geleverde technische vooruitgang, (zoals op diverse plekken in cyberspace gemeld, met zo hier & daar de pics erbij) en voor een veel kleiner gedeelte door het eraf rijden van mijn persoonlijke race-roest, opgelopen in de afgelopen 10 jaar. En vV heeft uiteraard gelijk met zijn 2-2 stelling, maar ach, als een/de andere partij zich en public zó laat gaan (lees het nog maar eens na !) en de boel zo uit z'n fatsoen fantaseert sla ik het boek liever dicht, dat/zoiets komt echt niet meer goed. Hoeft ook niet.

Schluss nu, op naar de eerste race !!!!

Cordiali Saluti, Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 08:00

porsche klauwen en schijven zonder spacer kan ook alleen weet ik ni met welke schijf

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: rempedaal-perikelen

za mar 16, 2013 09:52

Volgens AH ligt/lag het aan "brake pad knockback": door de hoge bochtsnelheden flext de fusee en worden de blokken dan (wat) naar binnen gedrukt. Ik wist niet dat een stationair draaiende motor al tot hoge bochtsnelheden leidt, en was/ben me er niet van bewust dat ik in de eerste ronde al van die extreme bochtsnelheden haal, of überhaupt zo "snel" ben dat anno 2012 de fuseestukken gaan flexen ?? Met deze Super op Zandvoort 2.08.456 als snelste tijd, en met mijn Squadra Bianca racer (2001) 2.07.en een beetje, met standaard 2 liter remmerij en Pagid blauw, zonder wat voor een remprobleem dan ook ! ( en ja, ik reed met titanium remzuigers... 8) )
De 4 of 6 zuiger remklauwen hebben een veel langer remblok dan de standaard 2 liter klauwen en zullen daarmee ook gevoeliger zijn 'brake pad knockback'. Of de fusees flexen - dat kan, maar dat is bij een 2L remklauw precies hetzelfde...dan flexen ze dus ook. Zoals eerder opgemerkt, Alfaholics heeft hier op hun eigen autos ook de ervaring dat het pedaal laag kan zitten na een lang recht stuk en de remedie is voor het aanrempunt de remmen als 'op druk' zetten door met je linker voet al een paar keer te pompen - althans dat is mijn persoonlijke lezing.

Grotere remmen met groter frictie oppervlak zorgen niet automatisch voor een kortere remweg, daarvoor spelen andere factoren een rol - wel zorgt het voor een langere standtijd vanwege o.a. het grotere oppervlak van de blokken.

Terug naar “Racen - Technisch”