Pagina 1 van 3

284 / 305mm remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 17:57
door TurboMarc
Past zeker niet met 15" :?: van 269 naar 284 mm..
Of is dat afhankelijk van de klauw die je gebruikt.

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 18:05
door Brul(tm)
284mm word op de 155 ook gebruikt in combinatie met 15" wielen.
Zelfde diamter remschijf zat er op mijn 155 Q4 welke origineel geleverd is op 15"wielen.

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 18:27
door giuliettaevo
En ook op een 164... :wink:

284mm is niet zo groot hoor. Dat die Brembo klauwen zo ver uitsteken richting de wielspaken is eerder een probleem bij sommige wielen.

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 19:13
door brolli21
Zit je dan niet te etteren met de bevesteging van je klauwen?

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 19:33
door TurboMarc
15" is geen must, maar ik heb er nog zoveel van :lol:

Heb een paar 4pots brembo's gekocht. Ik meen van een 406 Coupe V6.
Gaat prima met de SZ schijven.

Re: RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 19:34
door TurboMarc
Zit je dan niet te etteren met de bevesteging van je klauwen?
Het is je op de Seat ook gelukt met die 4 pots brembos met 15" 8)

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 20:12
door giuliettaevo
Het probleem dat je hebt met zo'n kleine schijf is dat je met de adapters voor de bevestiging van de klauw niet uitkomt. :(

Tenzij je de fusees verlast is het volgens mij niet mogelijk om dit passend te maken. :?

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 20:48
door Het-Licht
Michel rijdt met SZ schijven en 4 pots volvo klauwen gewoon op 15"...

Veel zal afhangen hoe groot de klauw is. Voor 305 heb je minimaal wel 16" nodig. Nadeel van de GTA 305 klauw is dat de bevestigingspunten maar 130mm uit elkaar zitten waardoor je gauw in de knoop komt met het fusee. Daarom wordt veel de 166 klauw gebruikt omdat je met 150mm net effe meer speelruimte hebt.

Een idee om niet in de knoop te komen is klauwen van een Mito 305 te gebruiken, deze hebben radiale bevestiging waardoor je makkelijker een bracket kan maken.

Re: RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma dec 31, 2012 23:31
door brolli21
Zit je dan niet te etteren met de bevesteging van je klauwen?
Het is je op de Seat ook gelukt met die 4 pots brembos met 15" 8)
Dat is waar,maar dat was wel een hele bevalling zoals je weet :twisted:

Re: RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: wo jan 02, 2013 20:14
door Michel75
Michel rijdt met SZ schijven en 4 pots volvo klauwen gewoon op 15"...
Sssst, geen geheimen prijsgeven aan de concurrentie! :lol:

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: zo jan 27, 2013 12:06
door _Pieter_
Ik rij er ook mee, gaat best goed.
De CL Remblokken houden het prima, dat was met de std Brembo tangen wel anders.
Maar je merkt wel dat die Volvo bonken geen racetangen zijn.
Na het seizoen moeten ze in revisie, stofhoezen weggefikt en seals lek.
Getest met hard op het pedaal staan en de remolie liep er zo uit.
Maargoed, echte racetangen zijn niet bepaald goedkoop, voor het verschil kunnen deze wel een aantal keer voor gereviseerd.
Groet Pieter

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma jan 28, 2013 21:05
door arjz1300
Waarom SZ schijven?
Bij de SZ en RZ voldoen ze ook niet!

Ik heb bij die van mij AP schijven en klauwen gemonteerd. Nu is een noodstop tenmiste weer een noodstop!

Re: RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma jan 28, 2013 21:30
door _Pieter_
Waarom SZ schijven?
Bij de SZ en RZ voldoen ze ook niet!

Ik heb bij die van mij AP schijven en klauwen gemonteerd. Nu is een noodstop tenmiste weer een noodstop!
Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, want met standaard remmen kan je ook alle 4 de wielen opsluiten. Je hebt op straat geen grotere remmen nodig dan standaard.
Met std remmen sta je even snel stil als met het dikste 8 pots systeem. Er is immers maar zoveel grip dat je banden hebben op het wegdek en grote remmen maken dat niet groter.
Het enige verschil is doseerbaarheid op de grens en circuitgebruik, waar je elke 30 seconden een noodstop maakt, 30 minuten onafgebroken.
Dit komt op straat nooit voor en het is ook niet raar dat normale remmen hier niet op berekend zijn. Temperatuur wordt een probleem dan.

SZ schijven voldoen prima op een racer, net als er in de TS cup met std brembo's wordt gereden wat ook prima gaat. Wat wel helpt zijn getemperde schijven gebruiken en goede blokken. Voor een 75v6 die niet echt op dieet is geweest zijn de std remmen niet toereikend en daarom is de overstap op Volvo tangen met SZ schijven een kostenaantrekkelijke upgrade. Ik had even geen 2500 euro liggen voor een alcon setje dus ben maar voor een goedkopere tussenoplossing gegaan.

Er is altijd goed-beter-best maar voor een straatauto die niet voor circuitgebruik wordt ingezet kan je je geld beter stoppen in goede schijven en goede blokken voor de standaard remmen.

Groet Pieter

RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: ma jan 28, 2013 22:32
door Michel75
Wat is de diameter van jouw AP schijven?

Re: RE: SZ remschijven op 75

Geplaatst: di jan 29, 2013 16:36
door arjz1300
Waarom SZ schijven?
Bij de SZ en RZ voldoen ze ook niet!

Ik heb bij die van mij AP schijven en klauwen gemonteerd. Nu is een noodstop tenmiste weer een noodstop!
Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, want met standaard remmen kan je ook alle 4 de wielen opsluiten. Je hebt op straat geen grotere remmen nodig dan standaard.
Met std remmen sta je even snel stil als met het dikste 8 pots systeem. Er is immers maar zoveel grip dat je banden hebben op het wegdek en grote remmen maken dat niet groter.
Het enige verschil is doseerbaarheid op de grens en circuitgebruik, waar je elke 30 seconden een noodstop maakt, 30 minuten onafgebroken.
Dit komt op straat nooit voor en het is ook niet raar dat normale remmen hier niet op berekend zijn. Temperatuur wordt een probleem dan.

SZ schijven voldoen prima op een racer, net als er in de TS cup met std brembo's wordt gereden wat ook prima gaat. Wat wel helpt zijn getemperde schijven gebruiken en goede blokken. Voor een 75v6 die niet echt op dieet is geweest zijn de std remmen niet toereikend en daarom is de overstap op Volvo tangen met SZ schijven een kostenaantrekkelijke upgrade. Ik had even geen 2500 euro liggen voor een alcon setje dus ben maar voor een goedkopere tussenoplossing gegaan.

Er is altijd goed-beter-best maar voor een straatauto die niet voor circuitgebruik wordt ingezet kan je je geld beter stoppen in goede schijven en goede blokken voor de standaard remmen.


Groet Pieter
Puur gebaseerd op ervaring met en gebruik van!
Op beide auto's alles vervangen omdat beide remmen niet voldeden!

Ik heb op beide AP schijven van 308.
De set is samengesteld met een aantal SZ/RZ rijders en dat is niet voor niets gedaan!