Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

za jul 14, 2012 17:12

...ben in het het bezit van een zeer nette, goed lopende en knetterharde 75 :)
Juist zonde om die zeer nette 75 om te gaan bouwen :(
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

zo jul 22, 2012 17:04

Je gaat toch serieus niet deze 75 tot racer strippen hè? :shock:

Niet omdat het mijn oude auto is, maar daar zou ik toch echt een andere TS voor zoeken.
Juist omdat het een nette en harde origineel NL'se TS is, zou ik dat niet doen.
Kun je beter een 1.8IE voor 500,,- scoren en daar een TS in lepelen ofzo. (heb je ook nog eens een korte 1.8-bak, wat wel handig op een circuit is)
Laatst gewijzigd door Veloce op zo jul 22, 2012 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

zo jul 22, 2012 17:13

WAAROM!!!! Waarom mag iemand die een auto op eerlijke wijze verkregen heeft niet gewoon met die auto doen wat hem (of haar) t beste zint....
Gebruik een auto gewoon waar ie voor gemaakt is... RIJDEN.. En of dit nu op t circuit is of op de weg of een combi hiervan... Laat gaan, laat gaan... Wil je een museum aanleggen en alles maar bewaren, ook goed. Maar laat een ander nou gewoon doen wat ie wil!
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

zo jul 22, 2012 17:24

Ho ho, relax dude.... :blue_cool:

Er is alleen nog steeds een verschil tussen met deze auto flink rijden en volledig strippen en een kooi in lassen. Ik mag toch best zeggen dat ik dat zonde vind van deze mooie 75? Wat ik overigens toch op een normale manier zoe, zonder beschuldigingen, hoofdletters of wat dan ook? (en als je zo'n topic op een forum opent, dan weet je toch dat er gereageerd kan worden? :wink: )

't Ging mij er meer om dat er genoeg andere 75's te koop zijn die in feite beter geschikt zijn om mee te gaan racen.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

zo jul 22, 2012 17:53

Ik ben zeker relaxed... :lol:

Als je wil gaan racen , trackdays oid. kun je mi. beter de beste koets kopen die binnen je budget valt en niet een of ander slaatje. Je wil stijfheid! En je wil niet eerst een week of twee hoeven bakken om t ding weer enigszins hard te krijgen. Een kooi voegt zeker ook eea toe. Maar t is wel fijn als er ook nog bruikbaar staal in een auto zit om de kooi aan te kunnen bevestigen.... (zwaar gechargeerd)
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

zo jul 22, 2012 18:21

Precies... Een of andere goedkope 1800 pakken met roestplekken en daar een dure laskooi in laten zetten lijkt mij niet echt een goede optie. :? Als je een beetje serieuze racer of trackdayauto wilt bouwen zou ik maar met een goede koets beginnen. En dat er daar dan een goede straatauto voor gebruikt wordt is de keuze van de eigenaar. En of het zonde is is ook maar aan wie je het vraagt... :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Niksanders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 95
Lid geworden op: za apr 07, 2012 19:35
Locatie: Enschede

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

ma jul 23, 2012 17:25

Jah ik weet dat het erg jammer is om een nette 75 tot racer om te bouwen en ik heb er ook zeker lang over nagedacht maar.... Ik wil graag en zeer net opgebouwde 75 racer (vb wesley met zijn 155 racer) en hiervoor wil ik gewoon gebruik maken van een 75 die technisch en motorisch in een zeer goede staat is. Een racer opbouwen van een roestige 75 die slecht loopt is ook geen optie. Tevens horen alfas natuurlijk op het circuit thuis en is er ook wel een verschil hoe je een racer opbouwt. Dit kan op een nette manier waarbij je de alfa net en goed opbouwt en niet afraffeld. Tevens als een racer mooi is opgebouwt zeggen mensen: ohw dat is een mooie racer.... En wordt er niet gezegd: ohw dat is jammer dat dat een racer is... Maargoed hoe dan ook het interieur ligt er al uit en na de vakantie komt de kooi erin:)

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

di jul 31, 2012 22:42

Stoelen netjes monteren betekent die hoge steunen op de bodem eerst grof eruit flexen, en daarna met een puntlasfrees iedere puntlas voorzichtig uitboren. Doe je het met geduld dan heb je zonder je bodem in een gatenkaas te veranderen ruimte om je stoelen te monteren.
Gooi de handrem eruit of vervang met een hydraulische of alfetta handrem (plug&play).
Waarom? Omdat je dan je stoel meer naar de tunnel kan zetten. Ze passen anders ook niet, lopen klem op de b stijl.
Indien je boven de 1m75 bent zal je ws een pijpje moeten inlassen in de voetenbak van de achterpassagiers om de achterkant van de stoelen te steunen. De voorste gaten kan je wel zo op in de bodem boren waar je steunen uitkomen.. Van onderen alvast een staalplaat van 40cm2 per gat gebruiken (FIA norm, is niet voor niets) en niet alleen een ringetje want die bodem is dun.
Vervolgens nog wat gordelplaatjes en gordelogen en je kan de gordels erin hangen.
Ook zal je als je 1m75 plus bent, je stuur maximaal naar voren moeten schuiven (dat kan, het stuur kan ook naar je toe!) en die hoepel vervangen met een fijn suède ding.
Succes!
Groet Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Niksanders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 95
Lid geworden op: za apr 07, 2012 19:35
Locatie: Enschede

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

wo aug 08, 2012 12:36

Super bedankt voor de reacties allemaal ik ben erg geholpen.
Binnenkort zullen er nog wel meer vragen van mijn kant komen:p

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Vragen 75 2.0TS Racer

wo aug 08, 2012 12:42

Relavante informatie over hoe je auto op te bouwen is te vinden in autosportjaarboek (ASJ) en dat is te downloaden op de knaf site.
Verstandig om door te lezen voor je begint te bouwen.
Keertje op dnrt of alfa challenge racedag langs komen en praatje maken met coureurs, monteurs en keurmeesters kan ook een hoop gedoe schelen.

Gr
DJ

Terug naar “Racen - Technisch”