Pagina 26 van 28

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: do dec 24, 2015 21:06
door giuliettaevo
Ruimte voor kettingaangedreven oliepomp... :wink:

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: do dec 24, 2015 23:34
door Cazzo Super Veloce
yep, dat is de reden :thumbs:
Tot nu toe 2 geinteresseerden, wil er zelf ook 2 dus de teller staat op 4.

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr dec 25, 2015 10:02
door Michel75
Wordt een laag carter zo, gaat dat geen problemen geven?

Met de bodemvrijheid?

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr dec 25, 2015 13:02
door Cazzo Super Veloce
Weet ik niet, maar is eerder al gedaan.
Ga sowieso een paar kunststof "glijblokken" op de 2 chassisbalken maken, om de uitlaat te beschermen, die beschermen het carter ook.

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr dec 25, 2015 13:14
door Michel75
Ja dat zal zeker nodig zijn!

Bij mijn racer waren die balken en het carter ook aardig geschaafd na verloop van tijd...

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr dec 25, 2015 13:54
door _Pieter_
Als je nu toch bezig bent, wellicht is er ook wel markt voor een "spacer" onder het bovenste carter, dan past een rwd carter met een 3.2 krukas?

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr dec 25, 2015 14:10
door Cazzo Super Veloce
Die snap ik niet helemaal.
Heb je een plaatje?

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr dec 25, 2015 16:58
door giuliettaevo
Tussen blok en carterpan wordt er bedoeld.

Bij de 3.2 is de slag iets langer en kom je met de eindes van de drijfstangen net tegen de carterpan aan. :wink:

Meer als een paar mm zou ik daar niet doen. Anders krijg je kans op aanlopen bij het stuurhuis.

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za dec 26, 2015 10:33
door B-lee
Als je toch zo graag de beste oplossing zoekt .
Waarom dan niet direct een een droog carter bouwen, dan heb je de alleen de uitlaat , met eventueel door een ovale buis te plaatsen bodemvrijheid op te lossen .

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za dec 26, 2015 11:52
door giuliettaevo
Met een dry sump kun je nog niet zomaar de motor lager leggen... Dan klopt de uitlijning van de cardanas ook niet meer. Bovendien is het staartstuk bijna net zo laag als het carter.

En het is natuurlijk ook nog niet zo makkelijk om dat in 1 keer goed te maken. Als je de aansluitingen net verkeerd zou maken kan je je smering ook om zeep helpen.

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za dec 26, 2015 12:28
door B-lee
Ik bedoelde ook niet om de motor lager te leggen .
Het was meer om het risico om carter stuk te rijden als je volledige wagen komt lager te liggen.
En natuurlijk is het niet zo simpel om een goed droog carter te maken , maar als het om meer of goed gekoelde olie gaat is een dry sump de beste oplossing. zeker als je met 3 kringen werkt met een externe pomp .
Een vriend van mij heeft zelfs voor zijn nieuwe Norma (proto) nu met Honda turbo motor zijn carter laten printen .
Bij zijn vorige met Bmw M3 motor was het nog uit één blok alu gefreest .

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo dec 27, 2015 12:42
door Cazzo Super Veloce
Is natuurlijk de mooiste oplossing, maar ik wil wel rijden (met de 3.2) in seizoen '17.
Dus plan is voorlopig om de motor standaard te houden.
Ooit in de verre toekomst wordt het misschien wel een 3.8 met dry-sump, maar misschien beter om eerst maar eens te leren rijden :thumbs:

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo dec 27, 2015 15:44
door DJ
Precies eerst rijden. Overigens is betrouwbaarheid wel leuk, en met een 3.2 kan je grote stappen maken (versnelling bedoel ik, g krachten) dus wellicht de oliedruk aan de datalogger knopen en in de gaten houden. (klein sampleinterval)

Is overigens nog een Italiaan die een 3.0 24V met drysump te koop aanbied
Advertentie heeft hier ook op forum gestaan.
Denk ook op racecarsdirect?

Gr
DJ

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: ma dec 28, 2015 12:17
door Cazzo Super Veloce
De V6-tank in de TS blijkt te lekken op een gelaste aansluiting.
Zit te denken om een ATL-tank aan te schaffen en dan de benzine pomp, catchtank en filter in de kofferbak te plaatsen.
Wat is een goed adres voor deze spullen?
Als zon tank geen FIA-keur meer heeft, mag je er dan nog mee in de SI rijden?

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: ma dec 28, 2015 19:14
door DJ
Als je het zeker wilt weten even technische reglement van dnrt erop naslaan. (staar op de site)
Maar volgens mij is het of FIA (en dan volledig, dus ook geldige keuring) of standaard.
Informeer eens bij Marc Rietkerk, heeft het uit de states laten komen voor scherpe prijs.
Alleen werkt nu euro dollar koers niet zo mee.

Gr
DJ