Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6180
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

do dec 24, 2015 21:06

Ruimte voor kettingaangedreven oliepomp... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

do dec 24, 2015 23:34

yep, dat is de reden :thumbs:
Tot nu toe 2 geinteresseerden, wil er zelf ook 2 dus de teller staat op 4.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3309
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr dec 25, 2015 10:02

Wordt een laag carter zo, gaat dat geen problemen geven?

Met de bodemvrijheid?

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr dec 25, 2015 13:02

Weet ik niet, maar is eerder al gedaan.
Ga sowieso een paar kunststof "glijblokken" op de 2 chassisbalken maken, om de uitlaat te beschermen, die beschermen het carter ook.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3309
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr dec 25, 2015 13:14

Ja dat zal zeker nodig zijn!

Bij mijn racer waren die balken en het carter ook aardig geschaafd na verloop van tijd...

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1504
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr dec 25, 2015 13:54

Als je nu toch bezig bent, wellicht is er ook wel markt voor een "spacer" onder het bovenste carter, dan past een rwd carter met een 3.2 krukas?
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr dec 25, 2015 14:10

Die snap ik niet helemaal.
Heb je een plaatje?
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6180
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr dec 25, 2015 16:58

Tussen blok en carterpan wordt er bedoeld.

Bij de 3.2 is de slag iets langer en kom je met de eindes van de drijfstangen net tegen de carterpan aan. :wink:

Meer als een paar mm zou ik daar niet doen. Anders krijg je kans op aanlopen bij het stuurhuis.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1193
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ AOL

Re: 75 V6 (ring-)racer

za dec 26, 2015 10:33

Als je toch zo graag de beste oplossing zoekt .
Waarom dan niet direct een een droog carter bouwen, dan heb je de alleen de uitlaat , met eventueel door een ovale buis te plaatsen bodemvrijheid op te lossen .
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6180
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

za dec 26, 2015 11:52

Met een dry sump kun je nog niet zomaar de motor lager leggen... Dan klopt de uitlijning van de cardanas ook niet meer. Bovendien is het staartstuk bijna net zo laag als het carter.

En het is natuurlijk ook nog niet zo makkelijk om dat in 1 keer goed te maken. Als je de aansluitingen net verkeerd zou maken kan je je smering ook om zeep helpen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1193
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ AOL

Re: 75 V6 (ring-)racer

za dec 26, 2015 12:28

Ik bedoelde ook niet om de motor lager te leggen .
Het was meer om het risico om carter stuk te rijden als je volledige wagen komt lager te liggen.
En natuurlijk is het niet zo simpel om een goed droog carter te maken , maar als het om meer of goed gekoelde olie gaat is een dry sump de beste oplossing. zeker als je met 3 kringen werkt met een externe pomp .
Een vriend van mij heeft zelfs voor zijn nieuwe Norma (proto) nu met Honda turbo motor zijn carter laten printen .
Bij zijn vorige met Bmw M3 motor was het nog uit één blok alu gefreest .
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo dec 27, 2015 12:42

Is natuurlijk de mooiste oplossing, maar ik wil wel rijden (met de 3.2) in seizoen '17.
Dus plan is voorlopig om de motor standaard te houden.
Ooit in de verre toekomst wordt het misschien wel een 3.8 met dry-sump, maar misschien beter om eerst maar eens te leren rijden :thumbs:
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

DJ
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3118
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo dec 27, 2015 15:44

Precies eerst rijden. Overigens is betrouwbaarheid wel leuk, en met een 3.2 kan je grote stappen maken (versnelling bedoel ik, g krachten) dus wellicht de oliedruk aan de datalogger knopen en in de gaten houden. (klein sampleinterval)

Is overigens nog een Italiaan die een 3.0 24V met drysump te koop aanbied
Advertentie heeft hier ook op forum gestaan.
Denk ook op racecarsdirect?

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma dec 28, 2015 12:17

De V6-tank in de TS blijkt te lekken op een gelaste aansluiting.
Zit te denken om een ATL-tank aan te schaffen en dan de benzine pomp, catchtank en filter in de kofferbak te plaatsen.
Wat is een goed adres voor deze spullen?
Als zon tank geen FIA-keur meer heeft, mag je er dan nog mee in de SI rijden?
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

DJ
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3118
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma dec 28, 2015 19:14

Als je het zeker wilt weten even technische reglement van dnrt erop naslaan. (staar op de site)
Maar volgens mij is het of FIA (en dan volledig, dus ook geldige keuring) of standaard.
Informeer eens bij Marc Rietkerk, heeft het uit de states laten komen voor scherpe prijs.
Alleen werkt nu euro dollar koers niet zo mee.

Gr
DJ

Terug naar “Racen - Technisch”