Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo mar 22, 2015 22:11

Fusee wordt afgesteund met een trekstang, net als bij de IMSA en zoals Stan75 het ook gedaan heeft.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

za mei 09, 2015 15:40

Afbeelding
Zo, ff passen.
Wat n prachtige uitlaat, van Extreme Tuning, echt vakwerk.
Kunnen wel een beetje lassen, die Bulgaren =D>

Inmiddels worden de plannen ook wilder;
-motor 10 cm naar achter en naar beneden
-dry-sump
-radiator in kofferbak voor betere gewichtsverdeling
-M3 bak en diff......

We gaan de 100 paginas wel halen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Cazzo Super Veloce op zo mei 10, 2015 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: 75 V6 (ring-)racer

za mei 09, 2015 20:03

Je foto url klopt niet... Wel gave plannen!

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo mei 10, 2015 23:06

url aangepast, was bij mij trouwens gewoon zichtbaar.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

zo mei 10, 2015 23:16

Als je met de motor gaat schuiven past die mooie uitlaat niet meer...

Dry sump is een duur verhaal en eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde niet echt hier. Hetgene waardoor de motor niet verder omlaag kan is namelijk het stuurhuis en dat ligt maar iets onder de krukas. Als je verder omlaag wilt zul je dan ook het stuurhuis moeten gaan verplaatsen en dan kun je de hele voorwielophanging ook op de schop nemen...

Ik weet niet welke klasse jij wilt gaan rijden maar in sommige gevallen mag je de plaats van de transmissie niet wijzigen. Wel iets om rekening mee te houden wellicht.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma mei 11, 2015 10:03

Uitlaat is "te leen", niet van mij, was alleen om te passen.
Met wat modificaties aan het schutbord kan de motor wel naar achteren, voor de uitlaat is dit ook geen probleem.
Verder naar beneden icm dry sump heeft naast het lagere zwaarte punt ook het voordeel dat er meer ruimte komt voor de inlaat.
Maar is wel een lastiger verhaal.
Een speciale carterpan kunnen we hier frezen, dus die kosten vallen wel mee.
Wat betreft het stuurhuis, hele voorwielophanging wordt toch al aangepast naar IMSA-uitvoering, dus alles wordt toch al anders.

Mag je bij de SI en ARC met een verplaatste versnellingsbak rijden?
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 160 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma mei 11, 2015 11:13

misschien kan je iets met een stuurhuis van een bradwurst 1/3 serie (zit voor het blok)
E87 en E36 weet ik zeker
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma mei 11, 2015 15:13

Mijn motto is dat alles kan.. :wink:

Bedenk wel dat als je naar beneden gaat met de motor de ruimte voor de uitlaat wel minder wordt aangezien de motorruimte en de motor beide taps toelopen..

Bmw stuurhuis is idd voor de vooras gemonteerd. E46 stuurhuis is een aanrader,betaalbaar en lekker direct.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma mei 11, 2015 15:58

Precies, is ook mijn motto: alles kan, als je maar (hard genoeg) wilt :mrgreen:
En we hebben hier op de zaak toch wel 15 lasapparaten en 50 slijptollen, gok ik, dus komt goed :thumbs:
Ben alleen benieuwd of ik na al deze fratsen nog in de SI/ARC mee mag rijden???
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma mei 11, 2015 17:43

SI sowieso en ARC in de modified plus. Als je het stuurhuis verplaatst hoef je niet perse dry-sump. Maar als je een vlakke bodem wil... Dan is het wel makkelijker. Radiator naar achteren is niet zo'n goed idee, is alleen maar meer gewicht. Je houdt de transaxle toch?

Voor de voorwielophanging zou ik niet meteen een kopie van de IMSA maken, maar een eigen fusee die werkt met camber shims. Gangbare oplossing in de autosport en camber veranderen zonder dat de sporing veranderd! Maak het betaalbaar en passend binnen 15" en je hebt een heleboel gegadigden gok ik zo. In ieder geval 1 ;)
Laatst gewijzigd door Dennis de Rooy op di mei 12, 2015 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma mei 11, 2015 17:51

Ben niet zon transaxle-fundamentalist, denk dat een BMW 6-bak veel lekkerder schakelt/rijdt.
Of een Drenth-bak natuurlijk, maar dan rijden we de komende jaren niet, das ook weer niet de bedoeling.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

Re: 75 V6 (ring-)racer

di mei 12, 2015 09:03

Maar die BMW bak is zwaarder en slechter voor de gewichtsverdeling... En tot 400 pk en 500nm koppel kan de transaxle best hebben. Met die bak voorin kan je straks alleen dnrt rijden. Met een 5.5 koppeling spaar je je synchro's en stangenstelsel binnenin schakelt het direct. In de U.K. maken ze cardan assen zonder spicers en je bent klaar.

Maar als je er heilig van overtuigd bent dat een bmw bak met m diff beter is, dan moet je dat lekker doen :thumbs: :thumbs:
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: 75 V6 (ring-)racer

di mei 12, 2015 13:03

lees anders de regelementen van de ARC eens door, staat gewoon in wat er mag (staat het er niet in mag het dus niet).

Bij een dergelijk project is het denk ik slim om naar waarde te kijken, die wordt bij zoiets in hoge mate bepaald door waar je ermee mag meerijden.
Ik zie nu al autos min of meer onverkoopbaar (voor fatsoenlijk geld dan) omdat er gewoon weinig mee kan, dus fors verbouwd cq teruggebouwd moet worden om er iets mee te mogen/kunnen.

En ja je bouwt hem voor jezelf, en verkoop is niet aan de orde. Maar dat kan door welke reden dan ook veranderen (weet ik alles van, meermaals meegemaakt, zeg nooit nooit).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

di mei 12, 2015 14:15

Das eigenlijk wel een goed advies.
Ooit moetie weer verkocht worden en dan is het handig als je er ook binnen een redelijke termijn vanaf kunt komen...
Heb een bloedhekel aan het lezen van handleidingen en reglementen, maar dit keer toch maar doen...
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

di mei 12, 2015 17:31

Iemand een linkje?
Reglement staat niet op de site van de ARC.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Terug naar “Racen - Technisch”