Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

Remmen '65 Fia K racer

di jul 19, 2011 22:48

Hey,

ben stilletjes een project aan het opstarten rond een 1600 Ti bedoeld om historisch te racen , en moet dus aan FIA K voldoen. Dus moet er met Dunlop gereden worden, tot hier duidelijk. Zowel omwille van nationale en wedstrijdreglementen alsook de veiligheid ben ik op zoek naar een degelijke oplossing om over te gaan naar een dubbel circuit ivm het standaard enkel circuit. Hiervoor zijn een aantal mogelijkheden:

USA 1750 pomp
Engelse dubbele pomp (classicalfa.co.uk)

Maar deze twee oplossingen verlangen een rembekrachtiger / circuit - niet echt handig in de motorruimte en ook niet echt mooi

Ofwel de spruell ombouw, met nieuwe pedalbox etc - opnieuw niet echt mooi of origineel

Heeft iemand weet van andere mogelijkheden? Kan de 1750 pomp zonder bekrachtiger gebruikt worden?
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Remmen '65 Fia K racer

di aug 02, 2011 23:04

http://www.prinsbredevoort.nl/shop/Orde ... G=0.2133.3 Bedoel je dit met engelse dubbele pomp?


Ik weet niet hoe dat gaat zonder bekrachtiging. Gewoon harder trappen misschien een optie? :D

Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

RE: Remmen '65 Fia K racer

wo aug 03, 2011 09:46

Hey Sieger,

dat is de amerikaanse 1750 pomp.

Ik hoopte dat er iemand die met Dunlop heeft gereden zijn ervaring wou delen... maar blijkbaar zwiert iedereen ATE's erop :-)
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Remmen '65 Fia K racer

do aug 04, 2011 02:33

Over mooi kan je twisten.
Mijn pa heeft een 1750 uit 1969 met usa remsysteem (gescheiden circuits, dubbele pomp met staande pedalen, vacuum rembekrachtiger per circuit totaal 2 dus)
Zitten Ate tangen op.
Het remt echt uitstekend.
Zonder bekrachtiger zou misschien kunnen in een racer. Te hoge pedaaldruk wil je echter niet, je moet niet zo hard moeten trappen dat je geen gevoel/dosering overhoud.
Gewoon proberen zou ik zeggen. Hangt ook vanaf hoe happerig je remblokken zijn.

Gr DJ

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Remmen '65 Fia K racer

zo aug 07, 2011 10:51

setje van AH, kan aangepast naar links stuur. gelijk balancebar, en goedkope cylinders wanneer er eens 1 kapot gaat (of 2..) . Of de Spruell optie van Tilton met app K mag weet ik zo niet.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Technisch”