siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: 147Cup vraagjes

di jun 14, 2011 22:32

Alsof een 147 Cup in de SI thuishoort. Ik kan me nog herinneren dat de meningen over 147 Cup auto's in de SI redelijk heftig waren soms... :roll:

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: 147Cup vraagjes

di jun 14, 2011 23:20

Ik zal een fotootje maken van het panel.
Challenge ga ik voorlopig niet rijden omdat ik geen licentie heb, er geen geld voor heb, en eerst maar eens moet kijken hoe zoiets rijdt.

Maar ik vind het wel een heel stoer ding wanneer ik er naar kijk.
Het bezit van de zaak is in mijn geval hopelijk het begin van het vermaak :wink:

@sieger: ik ken deze discussies niet, dus voor mij moeilijk om een reactie hier op te geven.

Foto's volgen snel.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: 147Cup vraagjes

di jun 14, 2011 23:46

Was meer als reactie op Niels :) .

Maar het is wel echt een brok geweld, heel erg gave machines!

Issie nog steeds in het witte carbon folie gehuld?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 147Cup vraagjes

wo jun 15, 2011 09:36

Iedereen met een Italiaanse racer is welkom, d'r is geen discussie volgens mij.

Alleen moet er ruimte blijven om lol te hebben met je low budget racer, daar is de klasse volgens mij voor opgezet.
Dus de leeg gehaalde straat auto's met simpele schroefset t/m deze complete racer.

Meedoen is al winnen :wink:

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: 147Cup vraagjes

wo jun 15, 2011 11:11

Normaal zou je een gewichtsstraf kunnen geven aan een snellere auto, maar ik denk dat ik zelf al voldoende straf ben.....
Ik ben bijna 2 meter en een heel eind richting de 100 kg, dus geen Alonso-achtig type!

Doel is het spettacolo te rijden, en dan mijn "plan" te trekken.

En nee, de auto is gewoon wit gespoten met een groot, schuin getrokken oranje vak.

Ik zit na te denken over de bestickering en aangezien ik toch geen sponsoring op de auto zal krijgen, is het misschien een uitdaging om er iets spectaculairs op te plakken.
Ben altijd wel onder de indruk van de BMW art cars, maar het moet geen toverbal worden.
Of een optie is om hem donkerrood te maken en helemaal old skool DTM te pimpen....(sticker-technisch pimpen en geen Calibra spoilers of zo)

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: 147Cup vraagjes

wo jun 15, 2011 11:40

Ik zit na te denken over de bestickering en aangezien ik toch geen sponsoring op de auto zal krijgen, is het misschien een uitdaging om er iets spectaculairs op te plakken.
Ben altijd wel onder de indruk van de BMW art cars, maar het moet geen toverbal worden.
Of een optie is om hem donkerrood te maken en helemaal old skool DTM te pimpen....(sticker-technisch pimpen en geen Calibra spoilers of zo)
Of je bespaart je een hoop geld door hem te laten zoals hij is, haalt met het bespaarde geld je licentie en komt gezellig in de SI racen ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 147Cup vraagjes

wo jun 15, 2011 16:50

Spettacolo rij je dan wel in een straat sessie mee he, niet in de SI / ARC omdat je daar een licentie voor nodig hebt.

Je kunt wel zonder licentie rijden tijdens de HARC dagen die aangeven dat er sessies voor niet licentie houders zikjn en bv bij de Vijverberg. [was gisteren]
Maar vergis je niet in die GTA, het is een redelijk moeilijke wagen om gecontroleerd snelheid uit te halen. Je zult ook zeker aan vers rubber moeten denken wat al bijna net zoveel kost als je licentie [nou ja, bijna dan]

Het zijn prachtige wagens en ik denk er zelf ook nog aan om een 3.2 te gaan bouwen maar had je voor het rijden zelf niet beter een 156 Cup kunnen nemen als opstap? [heb er nog een in de aanbieding] Maar, het is zeker een leuke wagen om te hebben :wink:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: RE: 147Cup vraagjes

wo jun 15, 2011 21:50

Was meer als reactie op Niels :) .

Maar het is wel echt een brok geweld, heel erg gave machines!

Issie nog steeds in het witte carbon folie gehuld?
Tja, maar tegenwoordig is iedereen ''voorin'' het SI veld snelle tijden aan het neerzetten. Het wordt steeds sneller en drukker! Hoe meer zielen hoe meer vreugde zeg ik maar!

De in wit geplakte carbon 147 is nog steeds bij H&S, maar die wordt op het moment opnieuw wit gespoten.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

Re: RE: 147Cup vraagjes

wo jun 15, 2011 21:56

Normaal zou je een gewichtsstraf kunnen geven aan een snellere auto, maar ik denk dat ik zelf al voldoende straf ben.....
Ik ben bijna 2 meter en een heel eind richting de 100 kg, dus geen Alonso-achtig type!
Zijn nogal wat Bourgondische types in de SI hoor. Zelf bijna 2m en de 100kilo is al een tijdje bereikt 8)
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: 147Cup vraagjes

wo jun 15, 2011 22:07

Het grappige is dat ik geen Bourgondisch uiterlijk heb...
Ik ben gewoon een beetje onbehouwen groot:)...nog geen buikje en aardig sportief op mijn eigen manier.
Ach ja, met mijn bouw kan je zelf je auto uit de grindbak trekken. Altijd handig toch?
@Slinger: ingevallen wangen zien er ook zo armoedig uit :wink:

Goede banden heb ik al...zijn de setjes van B-lee met gemiddeld 80 km op de baan gereden. Dus moet nog wel even meegaan.

Misschien ga ik toch maar snel mijn licentie halen...is goedkoper dan de cup na 3 rondjes kort te rijden. Moet nog wel lukken voor het spettacolo.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: 147Cup vraagjes

do jun 16, 2011 09:53

Hier pas je perfect in met de 147 ...en nog goedkoop ook ,gewoon lekker ontspannen knallen.

Ideaal om te trainen.

http://www.skylimitevents.be/trackdays/ ... rcuit.html

Terug naar “Racen - Technisch”