Fastfrankie
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 22:01
Locatie: Deurne

Sper

vr sep 17, 2010 13:52

Heb gezocht maar kon niets vinden op het forum, kan iemand mij helpen met een link om de sper aan te passen van 25% naar 45% of 50^%? voor mijn 75 Evoluzione ex Klaas Moerkerken.
Groet,

Frank.

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Sper

vr sep 17, 2010 14:38

Neem maar contact op met AG hier op het forum. Het is zijn specialiteit.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Andretti Molletti

RE: Sper

za sep 18, 2010 00:57

Hee Frank!
Het is geen rocket sience hoor. Als je je dif eruit haalt en je laat je lagers ongemoeit dan hoef je niks af te stellen.
Je kan je diff uit elkaar halen en de sperplaten vernieuwen. Dan zie je ook vanzelf de "loze"sperplaten en die vervang je door echte sperplaten. Zolang je nog geen sper voelt zit je onder de 50%, heb je wel aalegdruk dus sperwerking als je met de hand draait dan zit je over de 50%. Onder de 50% is trouwens veel hoor, en dat slijt erg hard dus is maar eventjes 50%. Ik zou gaan voor de loze platen te vervangen en de oude evt op te frissen.
Succes

Fastfrankie
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 22:01
Locatie: Deurne

Re: RE: Sper

za sep 18, 2010 10:41

Hee kerel alles goed?

Bedankt voor de info!!! auto heeft pas 50K gelopen dus zal allemaal nog wel fris zijn en zo voelt het ook aan erg goede auto heb jij nog platen liggen?

Groet,

Frankie.

Hee Frank!
Het is geen rocket sience hoor. Als je je dif eruit haalt en je laat je lagers ongemoeit dan hoef je niks af te stellen.
Je kan je diff uit elkaar halen en de sperplaten vernieuwen. Dan zie je ook vanzelf de "loze"sperplaten en die vervang je door echte sperplaten. Zolang je nog geen sper voelt zit je onder de 50%, heb je wel aalegdruk dus sperwerking als je met de hand draait dan zit je over de 50%. Onder de 50% is trouwens veel hoor, en dat slijt erg hard dus is maar eventjes 50%. Ik zou gaan voor de loze platen te vervangen en de oude evt op te frissen.
Succes

Terug naar “Racen - Technisch”