Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: ATL tank aansluiten, wat benodigd

wo sep 08, 2010 09:56

Niet correct, ik rij al jaren met de vulhals in de kofferbak. En ook al jaren APK goedkeur inclusief steekproef en vergaand RDW geneuzel (niet over de vulopening.).
Wacht even, je hebt gelijk. Dat is alleen voor LPG inderdaad (auto's van na 1978). Er moet wel een goed passende dop op zitten om de vulopening af te sluiten, maar dat zal wel lukken.
Volgens mij mag dat bij aut's vanaf ergens in d ejaren 8 of 90 ook niet meer met de benzine-vulopening... :? Bij oudere auto's is het geen probleem maar bij jongere mag dat volgens mij niet.
Mijne is van 78 dus dat zou nog de uitzondering kunnen zijn...
Dirk - Giulia2000TS

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: ATL tank aansluiten, wat benodigd

wo sep 08, 2010 21:00

Niet correct, ik rij al jaren met de vulhals in de kofferbak. En ook al jaren APK goedkeur inclusief steekproef en vergaand RDW geneuzel (niet over de vulopening.).
Wacht even, je hebt gelijk. Dat is alleen voor LPG inderdaad (auto's van na 1978). Er moet wel een goed passende dop op zitten om de vulopening af te sluiten, maar dat zal wel lukken.
Volgens mij mag dat bij aut's vanaf ergens in d ejaren 8 of 90 ook niet meer met de benzine-vulopening... :? Bij oudere auto's is het geen probleem maar bij jongere mag dat volgens mij niet.
Voor een type- of individuele keuring bij de RDW (voor een kenteken) ga je inderdaad een probleem krijgen. Voor de APK is het geen keuringseis, dus als je zelf wat inbouwt mogen ze er niet op afkeuren. Ik moest het ook opzoeken, maar de enige APK-keuringseis is dat er een goed afsluitende tankdop op de tankinstallatie zit.

Oom agent mag je in theorie wel van de weg halen als hij/zij er een gevaar in ziet, of als je overlast zou veroorzaken met je modificatie aan je auto. Als je dit gaat combineren met een nogal "opvallende rijstijl" en een kabaaluitlaat, slicks, stickers en een rolkooi, geef ik je nog geen maand voordat je kenteken in beslag genomen gaat worden. Als je gewoon een nette auto hebt en netjes rijdt, zullen ze er denk ik niet zo moeilijk over doen als je bij een controle een keer je kofferdeksel open moet maken.

Die gasvulinstallatie die buiten de auto gevuld moet worden heeft als peildatum 30 september 1978. Alles wat tot en met die datum op kenteken is gezet, hoeft geen vulopening voor LPG/CNG buiten de auto te hebben.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: ATL tank aansluiten, wat benodigd

do sep 09, 2010 11:32

=D> :thumbs:
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Racen - Technisch”