Heb ze al wel voor en achter verwisseld. Linkerkant is meer versleten dan rechts, dat is logisch.
Ga ze nu van kant verwisselen zodat de andere helft van de band ook kan slijten..
Is dit normaal voor toyo's of is dit met camber of druk op te lossen

Je kan voor een paar tientjes tegenwoordig al een laser-thermometer kopen. Daarmee kan je temperatuurverschil tussen de binnen- en buitenkant van je profiel snel meten. Grote verschillen betekenen foute bandenspanning en/of sporing/camber. Ga wat rondjes goed hard rijden, meet dan onmiddelijk je temperaturen en bepaal aan de hand daarvan of je bandenspanning, sporing of camber aanpassing vereist. Je camber zal vast redelijk goed staan, als je op ongeveer dezelfde waarden zit als wat de meesten gebruiken. Toe of uitspoor, caster en bandenspanning zijn dan kennelijk de factoren waar nog wat te doen valt?Tim,
Ik rij met doorgezette achteras en ong 3,5 tot 4 graden camber voor.. Wegligging is ook goed, heb een Intrax RSA onderstel met coilovers voor en achter..
Alleen de banden slijten zo..
Kan eens testen en de banden flink harder oppompen.. Maar iedereen heeft weer een ander verhaal over de ideale druk op temperatuur..
Is natuurlijk een heel andere auto maar als ik met m'n 33 boven de 1.8 weg ga kom ik met bijna 2.5 terug.Ga er iig van uit dat als je met 3,5 ~ 4 graden Camber voor rijd en de slijtage in het midden zit, de banden te hard worden en dus bollen op het middenstuk van je loopvlak! Ik weet niet of je een beetje gooit en smijt op de baan maar als je richting 2:12 ~ 2:10 gaat moet je op je voorbanden de slijtage aan de binnenkant hebben, wil je de juiste grip in de bochten hebben om ze snel, liefts met wat overstuur, wilt nemen. Ga je onder de 2:10 komen dan zal je op dit moment onderstuur moeten gaan krijgen en dat wil je in geen geval.
Heb je de 75 al eens uit gewogen? Wellicht dat je de neus iets wilt laten zakken [of je kont omhoog als ie voor anders te laag mot te staan] om daar meer druk op te krijgen maar rondom een gelijke gewichtsverdeling zou het mooist zijn. Maar, het is net al gezegd, waar de ene mee rijd hoeft niet voor jou te werken, dat zal je toch voor je eigen auto en ristijl moeten gaan zoeken, maar een koude bandenspanning zal voor tussen de 1.7 en 1.9 liggen [links en rechts iets verschil] en achter beide gelijk tussen de 1.9 en 2.1 bij normaal weer.
Ik ga normaal weg rond de 1.6 en dan terug met 2.1 dus prima denk ik.Neem aan op je voorwielen. Zou het toch een tiende lager zetten bij het begin en zorgen dat links en recht op hetzelfde eindigen. Op zich voor een relatief lichte auto ben je dan of wel aardig aan het boenen of toch iets te enthousiast camber of ook weer vocht in je banden waardoor de uitzetting wat groter is. Maar als voor jouw het gedrag lekker is, dan niets aan veranderen.