Pagina 4 van 4

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: zo jul 18, 2010 19:02
door vV
thanks! altijd weer prettig, een extra adresje....

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: zo dec 11, 2011 21:24
door JC
Beetje nieuw leven in een ouder topic,

Hier de Compbrake std balans bar met aangepaste voorkant en Wilwood cilinders.

Afbeelding
Afbeelding

Groet,

JC

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: zo dec 11, 2011 22:59
door Michel75
Rare 75! :lol:

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: zo dec 11, 2011 23:17
door hagen111
ZIt het topic nu door te lezen, maar heb nog een tip voor als je een snelle auto bouwen:

Zorg dat je de hele pedalbox ca. 10-15 cm naar achteren verplaatst, zodat je een stuk naar achter kan zitten in de auto, dichter bij het zwaartepunt.

Dit is een van de trucs die we in de E30 Cup auto van een vriend hebben toegepast en die auto was de snelste E30 Cup auto op Zandvoort dit jaar.

De pedalbox moet dus een stuk van het schutbord af komen!

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: zo dec 11, 2011 23:18
door JC
What's in a name 8)

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: zo dec 11, 2011 23:26
door hagen111
Maar wel aan de andere kant van het schutbord....en in een 75...in een bertone zit je dan op de achterbank.

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: zo dec 11, 2011 23:30
door JC
Ik was al een heel epistel aan het typen dat ik geen idee had wat je bedoelde :roll:

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: zo dec 11, 2011 23:53
door hagen111
Beetje zoals in deze opstelling:

Afbeelding[/img]

Re: RE: Pedal Box 75

Geplaatst: ma dec 12, 2011 10:22
door vV
ZIt het topic nu door te lezen, maar heb nog een tip voor als je een snelle auto bouwen:

Zorg dat je de hele pedalbox ca. 10-15 cm naar achteren verplaatst, zodat je een stuk naar achter kan zitten in de auto, dichter bij het zwaartepunt.

Dit is een van de trucs die we in de E30 Cup auto van een vriend hebben toegepast en die auto was de snelste E30 Cup auto op Zandvoort dit jaar.

De pedalbox moet dus een stuk van het schutbord af komen!
even een beetje off-topic, maar Hans, als ik het regelement van de DNRT E30 cup goed lees en interpreteer was die auto dus illegaal. Want uitgangspunt is een standaard E30, waar maar heel weinig wijzigingen zijn toegestaan. Of heb ik nu verkeerd gelezen?

Re: RE: Pedal Box 75

Geplaatst: ma dec 12, 2011 11:29
door hagen111
ZIt het topic nu door te lezen, maar heb nog een tip voor als je een snelle auto bouwen:

Zorg dat je de hele pedalbox ca. 10-15 cm naar achteren verplaatst, zodat je een stuk naar achter kan zitten in de auto, dichter bij het zwaartepunt.

Dit is een van de trucs die we in de E30 Cup auto van een vriend hebben toegepast en die auto was de snelste E30 Cup auto op Zandvoort dit jaar.

De pedalbox moet dus een stuk van het schutbord af komen!
even een beetje off-topic, maar Hans, als ik het regelement van de DNRT E30 cup goed lees en interpreteer was die auto dus illegaal. Want uitgangspunt is een standaard E30, waar maar heel weinig wijzigingen zijn toegestaan. Of heb ik nu verkeerd gelezen?
Auto is meerdere keren door de technische commissie bekeken omdat hij zo snel was en men van mening was dat er een speciale motor in zat. Auto is altijd conform regels gebleken.

Slimme modificaties die geen geld kosten zijn over het algemeen toegestaan.

/Hans

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: ma dec 12, 2011 13:03
door vV
ok dan!
Slimme modificaties die geen geld kosten zijn over het algemeen toegestaan.
deze stelling zijn keurmeesters het over het algemeen niet mee eens, hangt van het regelement af, en met name van de uitleg daarvan, maar dat is een andere discussie. :wink:

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: ma dec 12, 2011 14:37
door Michel75
Het is trouwens erg afhankelijk van de auto waar je wil gaan zitten.
Bij een 75 is dat minder ver naar achteren in vergelijking met een e30 of helemaal met een fwd.
Tenminste, als het je te doen is om een 50-50% gewichtsverdeling te bereiken.

Re: RE: Pedal Box 75

Geplaatst: ma dec 12, 2011 14:47
door DJ
Het is trouwens erg afhankelijk van de auto waar je wil gaan zitten.
Bij een 75 is dat minder ver naar achteren in vergelijking met een e30 of helemaal met een fwd.
Tenminste, als het je te doen is om een 50-50% gewichtsverdeling te bereiken.
Ook met een 75 moet je "op de achterbank" zitten tbv van 50/50 gewichtverdeling. Ik zit heel ver naar achter, ik moet wel want lange benen, maar nog steeds geen 50/50 voor achter. Zou nog verder naar achter willen maar dat word wat veel gedoe met bakbediening (kan dan niet meer goed bij de pook) en de pedalen en plaatsing van de stoel.
Zit een uitstuling aan de achterkant van de cardantunnel die in de weg zit als je echt ver naar achter gaat. Want vanzelfsprekend wil je ook zoveel mogelijk naar het midden zitten. Ivm gewichtverdeling en veiligheid (zijdelingse aanrijding)
Ik laat dus maar even zo ivm beschikbare knustel tijd. Zou wel graag bodem en bakbediening aanpassen zodat ik nog 10 cm verder naar achter zou kunnen (meer kan niet) . Aanpassing stuurkolom is nog simpelste probleem in dat geval. Zou dan ook iets aan de pedalen moeten doen. (pedalbox met floormounted reversed cilinders, beetje duur....) Zo lang zijn m'n benen ook weer niet. :lol:

Gr,
DJ

RE: Pedal Box 75

Geplaatst: ma dec 12, 2011 21:20
door hagen111
Let wel, je doet dit niet enkel voor de gewichtsverdeling van de auto...maar meer voor de 'timing'.

Een tourwagen is ten opzichte van bijv een Formule 1 altijd een compromis tussen veren en demper, maar o.a. 'instalation stiffness' van wielophangingen e.d. en 'timing' vormen een hele belangrijke factor ...dus de reactiesnelheid en respons van voor en achterkant van de auto op bijv stuurbewegingen.

Een tourwagen, volgt altijd met enige vertraging op stuur input, omdat hij eigenlijk gemaakt is om met de familie door de drivein van de McDonalds te karren.