Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Pedal Box 75

zo jul 18, 2010 19:02

thanks! altijd weer prettig, een extra adresje....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

RE: Pedal Box 75

zo dec 11, 2011 21:24

Beetje nieuw leven in een ouder topic,

Hier de Compbrake std balans bar met aangepaste voorkant en Wilwood cilinders.

Afbeelding
Afbeelding

Groet,

JC
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Pedal Box 75

zo dec 11, 2011 22:59

Rare 75! :lol:

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Pedal Box 75

zo dec 11, 2011 23:17

ZIt het topic nu door te lezen, maar heb nog een tip voor als je een snelle auto bouwen:

Zorg dat je de hele pedalbox ca. 10-15 cm naar achteren verplaatst, zodat je een stuk naar achter kan zitten in de auto, dichter bij het zwaartepunt.

Dit is een van de trucs die we in de E30 Cup auto van een vriend hebben toegepast en die auto was de snelste E30 Cup auto op Zandvoort dit jaar.

De pedalbox moet dus een stuk van het schutbord af komen!

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

RE: Pedal Box 75

zo dec 11, 2011 23:18

What's in a name 8)
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Pedal Box 75

zo dec 11, 2011 23:26

Maar wel aan de andere kant van het schutbord....en in een 75...in een bertone zit je dan op de achterbank.

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

RE: Pedal Box 75

zo dec 11, 2011 23:30

Ik was al een heel epistel aan het typen dat ik geen idee had wat je bedoelde :roll:
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Pedal Box 75

zo dec 11, 2011 23:53

Beetje zoals in deze opstelling:

Afbeelding[/img]

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: RE: Pedal Box 75

ma dec 12, 2011 10:22

ZIt het topic nu door te lezen, maar heb nog een tip voor als je een snelle auto bouwen:

Zorg dat je de hele pedalbox ca. 10-15 cm naar achteren verplaatst, zodat je een stuk naar achter kan zitten in de auto, dichter bij het zwaartepunt.

Dit is een van de trucs die we in de E30 Cup auto van een vriend hebben toegepast en die auto was de snelste E30 Cup auto op Zandvoort dit jaar.

De pedalbox moet dus een stuk van het schutbord af komen!
even een beetje off-topic, maar Hans, als ik het regelement van de DNRT E30 cup goed lees en interpreteer was die auto dus illegaal. Want uitgangspunt is een standaard E30, waar maar heel weinig wijzigingen zijn toegestaan. Of heb ik nu verkeerd gelezen?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: Pedal Box 75

ma dec 12, 2011 11:29

ZIt het topic nu door te lezen, maar heb nog een tip voor als je een snelle auto bouwen:

Zorg dat je de hele pedalbox ca. 10-15 cm naar achteren verplaatst, zodat je een stuk naar achter kan zitten in de auto, dichter bij het zwaartepunt.

Dit is een van de trucs die we in de E30 Cup auto van een vriend hebben toegepast en die auto was de snelste E30 Cup auto op Zandvoort dit jaar.

De pedalbox moet dus een stuk van het schutbord af komen!
even een beetje off-topic, maar Hans, als ik het regelement van de DNRT E30 cup goed lees en interpreteer was die auto dus illegaal. Want uitgangspunt is een standaard E30, waar maar heel weinig wijzigingen zijn toegestaan. Of heb ik nu verkeerd gelezen?
Auto is meerdere keren door de technische commissie bekeken omdat hij zo snel was en men van mening was dat er een speciale motor in zat. Auto is altijd conform regels gebleken.

Slimme modificaties die geen geld kosten zijn over het algemeen toegestaan.

/Hans
Laatst gewijzigd door hagen111 op ma dec 12, 2011 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Pedal Box 75

ma dec 12, 2011 13:03

ok dan!
Slimme modificaties die geen geld kosten zijn over het algemeen toegestaan.
deze stelling zijn keurmeesters het over het algemeen niet mee eens, hangt van het regelement af, en met name van de uitleg daarvan, maar dat is een andere discussie. :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Pedal Box 75

ma dec 12, 2011 14:37

Het is trouwens erg afhankelijk van de auto waar je wil gaan zitten.
Bij een 75 is dat minder ver naar achteren in vergelijking met een e30 of helemaal met een fwd.
Tenminste, als het je te doen is om een 50-50% gewichtsverdeling te bereiken.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Pedal Box 75

ma dec 12, 2011 14:47

Het is trouwens erg afhankelijk van de auto waar je wil gaan zitten.
Bij een 75 is dat minder ver naar achteren in vergelijking met een e30 of helemaal met een fwd.
Tenminste, als het je te doen is om een 50-50% gewichtsverdeling te bereiken.
Ook met een 75 moet je "op de achterbank" zitten tbv van 50/50 gewichtverdeling. Ik zit heel ver naar achter, ik moet wel want lange benen, maar nog steeds geen 50/50 voor achter. Zou nog verder naar achter willen maar dat word wat veel gedoe met bakbediening (kan dan niet meer goed bij de pook) en de pedalen en plaatsing van de stoel.
Zit een uitstuling aan de achterkant van de cardantunnel die in de weg zit als je echt ver naar achter gaat. Want vanzelfsprekend wil je ook zoveel mogelijk naar het midden zitten. Ivm gewichtverdeling en veiligheid (zijdelingse aanrijding)
Ik laat dus maar even zo ivm beschikbare knustel tijd. Zou wel graag bodem en bakbediening aanpassen zodat ik nog 10 cm verder naar achter zou kunnen (meer kan niet) . Aanpassing stuurkolom is nog simpelste probleem in dat geval. Zou dan ook iets aan de pedalen moeten doen. (pedalbox met floormounted reversed cilinders, beetje duur....) Zo lang zijn m'n benen ook weer niet. :lol:

Gr,
DJ

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Pedal Box 75

ma dec 12, 2011 21:20

Let wel, je doet dit niet enkel voor de gewichtsverdeling van de auto...maar meer voor de 'timing'.

Een tourwagen is ten opzichte van bijv een Formule 1 altijd een compromis tussen veren en demper, maar o.a. 'instalation stiffness' van wielophangingen e.d. en 'timing' vormen een hele belangrijke factor ...dus de reactiesnelheid en respons van voor en achterkant van de auto op bijv stuurbewegingen.

Een tourwagen, volgt altijd met enige vertraging op stuur input, omdat hij eigenlijk gemaakt is om met de familie door de drivein van de McDonalds te karren.

Terug naar “Racen - Technisch”