A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

ma jan 11, 2010 22:08

Rollenbanken kunnen optimistisch zijn idd. Eea hangt o.a af van de software die er aanhangt. Wordt er gemeten op een continu geremde bank of een acceleratiebank, dat heeft ook invloed. Ook het transmissieverlies is een aanname. Het meten van transmissieverliezen door het uit laten rollen is niet nauwkeurig. Een versnellingsbak heeft tijdens accelereren een andere weerstand dan tijdens decelereren. Maakt niet uit, op een bank kun je zien wat en hoeveel je wint bij een verandering en daar gaat het om. Het koppelverloop is idd belangrijker dan topvermogen. Ik heb een circuit V6 rijden met "maar" 202 pk a/d kruk, maar wel met 300 Nm bij 2500 tpm. Dat rijdt makkelijk man. Met een TS motor met rond de 200 pk/ 210 Nm kun je echt wel zaken doen op het circuit. Alle andere dingen aan je auto zijn belangrijker en leveren meer tijdwinst op.
Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
alfafox
Member
Member
Berichten: 184
Lid geworden op: za jan 15, 2005 16:42
Locatie: axel {noord-vlaanderen}

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

zo feb 14, 2010 23:44

hoy theo, kijk eens op www.catcams.com en catcams nv in wommelgem, ben daar indertijd ook eens geweest voor mijn rallycross 205 v16
en aan die man kan je alles vragen,maakt nokken assen zoals je dat wil ,daar kochten wij 31jaar geleden al nokkenassen voor de rallycross.gr.jan
alfas:te veel om op te noemen na 48 jaar alfa,s,en 22 jaar rallycross waarvan 13 jaar alfa gtv4/6.33rwd,giulietta2.0.nu 156ts sept.05

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

ma feb 15, 2010 06:38

hoy theo, kijk eens op www.catcams.com en catcams nv in wommelgem, ben daar indertijd ook eens geweest voor mijn rallycross 205 v16
en aan die man kan je alles vragen,maakt nokken assen zoals je dat wil ,daar kochten wij 31jaar geleden al nokkenassen voor de rallycross.gr.jan
Catcams wordt door Theo al in zijn openingspost genoemd.

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

ma feb 15, 2010 21:02

hoy theo, kijk eens op www.catcams.com en catcams nv in wommelgem, ben daar indertijd ook eens geweest voor mijn rallycross 205 v16
en aan die man kan je alles vragen,maakt nokken assen zoals je dat wil ,daar kochten wij 31jaar geleden al nokkenassen voor de rallycross.gr.jan
Hoi Jan,

Het worden definitief Catcams, de huidige nokkenassen worden vervangen door iets tammere nokkenassen, gaat wel hetzelfde vermogen leveren als het goed is, ongeveer 190 pk. Zal deze week de specs wel eens posten. Kom maar eens langs om de racer(s) te aanschouwen. :wink:

Het kleppendeksel een beetje opgeknapt, de lettertjes op het kleppendeksel waren dicht gesmeerd.....

Afbeelding

Zoek de verschillen;


Afbeelding

De inlaat

Afbeelding
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

wo mar 10, 2010 21:11

Hieronder de foto met de nieuwe inlaatbochtjes en airbox, de mooie aluminium kelken zitten erin verborgen. Nu nog het inlaatfilter er netjes op fiksen.
De nieuwe nokkenassen komen over 2 weken, zal de specs wel posten.

Afbeelding
Theo Romeo
Afbeelding

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

wo mar 10, 2010 23:01

Geheel los van het potentiele vermogen, het ziet er gelikt uit. :)

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3876
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

wo mar 10, 2010 23:50

Gaat JV nokkenassen ook plaatsen/uitklokken? was er vandaag nog even, was lekker met meetklok aan het spelen op een crosslopel.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

wo mar 10, 2010 23:53

Is die luchtkamer niet een beetje aan de kleine kant? :? Kan me alleen plaatjes voor de geest halen van bv JS en die hebben volgens mij vele malen grotere verzamelkamers.

Heb hier helemaal geeb verstand van, het viel me alleen op.. :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

do mar 11, 2010 20:52

Gaat JV nokkenassen ook plaatsen/uitklokken? was er vandaag nog even, was lekker met meetklok aan het spelen op een crosslopel.
Nee, ik ga ze er zelf in klussen, daarna op de bank

@Giuliettaevo;
De JS versie is een klap groter en is inderdaad een hele mooie optie (de mooiste maar ik wil het budget beperkt houden..). Deze airbox is in ieder geval groot zat en een verbetering ten opzichte van de oude setup. De kelken passen er ruimschoots in en ik kan ook de temperatuur sensor voor de lucht hierin kwijt. Bij demontage van het oude pipercross filter bleek deze ook aardig verteerd te wezen, het foam filter materiaal viel uit elkaar van ellende. Of ouderdom...
Hieronder nog een plaatje van de oude situatie;
Afbeelding
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

vr mar 12, 2010 11:27

grootte van de luchtkamer maakt denk ik niet veel uit, mits er voldoende ruimte rondom de kelkjes is. belangrijker is waar de lucht wordt opgepakt lijkt mij. Dit formaat is prima, ik denk dat de mijne zelfs kleiner is.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

ma sep 20, 2010 18:26

Zal binnenkort wel eens meer van de uitkomst van de motor mods plaatsen, hierbij alvat een filmpje van de run op de rollenbank.
http://www.youtube.com/watch?v=dYBEbzED ... re=related
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Nokkenassen Alfa TS "racemotor"

di sep 21, 2010 10:56

:thumbs:
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Racen - Technisch”