Pagina 1 van 2
Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: za aug 29, 2009 12:36
door elogiov6
Viel mij op dat in het SI veel met de r888 gereden wordt. Mijn vraag is waar staat deze band tov een slick met bertrekking tot grip. Natuurlijk is de ene slick de andere niet maar, stel dat het ongeveer 20 graden is, uiteraard droog etc....
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: ma aug 31, 2009 09:47
door vV
net zo snel zo niet sneller dan oude slicks, nieuwe verse slicks zullen een aantal seconden sneller zijn dan toyo. Wel tegen factor 2 in kosten dan.
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: ma aug 31, 2009 10:11
door Bartman
Geheel mee eens
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: ma aug 31, 2009 12:38
door vV
en nog een opmerking: afgelopen weekend op redelijk ver gesleten toyo`s meerdere auto`s gewoon kunnen bij en voorblijven en ook inhalen die op slicks reden en gezien de verschillen de hunzerug op en op het rechte eind over duidelijk meer vermogen en koppel beschikten dan ik. Mijn voordeel lag dus met later remmen voor de bochten en snelheid in de bochten zelf, waar zij met hun slicks mede door hun rijstijl en misschien slechtere remmen) geen voordeel konden halen. Dus ik ben groot fan van toyo`s. Heel fijne banden, en voorspelbaar in het grensgebied. Waarschijnlijk zou ik met nieuwe slicks een paar seconden winst hebben, maar het zou wel een groot deel van de lol in het rijden weghalen, met een kostenpost van een 1800,- per jaar extra. Want dan zou ik 3 setjes slicks per jaar nodig hebben tegen 2 sets toyo...
Daar kan je andere leuke dingen van doen.
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: ma aug 31, 2009 12:49
door LENZ
Heb gemerkt dat het met de cup 156 na een paar rondjes als snel minder wordt op de vooras.
Misschien minder geschikt voor voorwielaandrijvers?
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: ma aug 31, 2009 13:02
door vV
dat zou kunnen, heb ik weer geen ervaringen mee. Overigens moet je bij een voorwielaandrijver de bandendruk wel heel anders regelen . Vraag bv Tim de Leeuw, Geert de Jong of Christiaan Foederer eens, die zullen daar best wel info over hebben .
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: ma aug 31, 2009 13:11
door aso69
die 156 cupdingen vreten ook echt voorbanden dus maakt niet uit welke band, slijtage gaat altijd harder dan met 105jes
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: di sep 01, 2009 09:12
door DJ
Met toyo's kun je ook lekker door kachelen als er een paar druppels regen vallen. Trouwens als er meer dan een paar druppels vallen ook.
Gewoon lekker beginnen met toyo's. Je kan later altijd overstappen naar slicks.
Hoef je ook minder druk te maken over bandentemp en opwarmen banden etc. (de magie van het zwarte goud)
Serieus racen is al lastig genoeg. Met toyo's heb je als je begint met racen in ieder geval paar zaken minder om je hoofd over te breken of die je fout kan doen. (blijven er nog genoeg over

)
gr,
DJ
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: di sep 01, 2009 09:36
door Michel75
Volgens mij is de bandenspanning ook bij de Toyo's wel degelijk een puntje van aandacht?
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: di sep 01, 2009 09:52
door DJ
@Michel: tuurlijk bandenspannig is altijd belangrijk maar met toyo's doe je minder snel iets verkeerd dan met slicks
Gr DJ
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: di sep 01, 2009 10:02
door aso69
bandenspanning met die toyo's luistert ook nauw
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: di sep 01, 2009 10:25
door Bartman
heul heul heul nauw...
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: di sep 01, 2009 12:58
door Slinger
Voorwielaandrijvers werken ook prima met die toyo´s, heb best lekker geveegd met de 33
Maar die Dieselklasses, Seat en Glofies rijden ook toyo, zal dus niet slecht zijn.
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: di sep 01, 2009 14:37
door Mathijs
Hoeveel bar gebruiken jullie op die toyo's dan? Ik zit er aan te denken om voor volgend jaar een setje aanteschaffen. En waar kun je ze het best bestellen?
Groet Mathijs
RE: Grip toyo r888 tov slick?
Geplaatst: di sep 01, 2009 15:21
door GTIm
Met de 147 JTD in de TDC cup gereden met de Toyo's 17". Voorwielen gingen 2 uur mee! Wat ik zelf een probleem van de Toyo's vind is dat ze relatief zwaar zijn. Daarnaast wiebelen ze nogal wat geen grip-zeker gevoel geeft maar die grip heb je wel degelijk.
Heb nu voor het eerst met slicks op de JTD gereden [Hankook] en da's best bevallen. Eerste iets te kleine breedte gebruikt en te zachte compound maar met de iets hardere is de band wat constanter en ik merk niets negatiefs aan de tijden. Met m'n Diesel zijn al 2:03's op CPZ gereden! [Ik haal nu 2:05:2] Wellicht dat Dunlop's of Michelins nog iets sneller zijn maar de Hankooks zijn wel een sloridge 80 Euro per band goedkoper!

Achterbanden hebben weining te leiden!
Bandenspanning kan ik je wel vertellen waar ik mee rijd maar is toch voor iedere auto weer anders en waar het om gaat is wat de spanning is zodra deze op bedrijfstemperatuur is. Daarnaast is de Voorwiel aandrijver per definitie een banden vreter dus zal je nog meer op correcte lijnen en je gaspedaal moeten letten.