Pagina 1 van 1

Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: zo mei 03, 2009 11:59
door Wouter Dobbenga
Heej,

Een vraagje voor een straat auto, het lijkt erop dat de 1.8 turbo in mn bertje eindelijk de volle potentie heeft, ik krijg geen foutmeldingen etc meer..

Alles nieuw en met squadra-chip zullen nu wel voor aardig wat pk's en Nm's zorgen, echter dat lijkt mij nu met een nieuw probleem te presenteren. Een geresiveerde bak van een 2000 zorgt voor de overbrenging naar de wielen, maar bij volgas slipt deze bij 5 van de 10 keer.

Wat kan ik hier aan doen omdat te voorkomen? Andere sterkere koppelingsplaten? Race bak?

Ik wil nog dit oplossen voordat die bij van Beek Racing op de rollenbank gaat.

Ciao

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: zo mei 03, 2009 12:45
door Joris Groeneveld
verzwaarde drukgroep of racekoppelingset
info@giacomini-motorsport.nl

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: zo mei 03, 2009 18:26
door Andretti Molletti
Leren rijden :lol: :wink:

Ik heb destijds die motor gechipt en geloof me toen had hij zijn peekaa's echt wel.
De koppeling zou volledig aangegerepen moeten zijn (dus voet los) voordat je je maar enigsinds vermogen gaat ontwikkelen met een turbo.
Geen enkele turbomotor-koppeling kan op een andere wijze gereden worden als je veel koppel hebt.

Als er iets mis is of de koppeling het echt niet trekt dan is verzwaard leuk, maar moet je weten wat dat inhoudt...
Je kan verzwaren om de levensduur te rekken... betere kwaliteit zeg maar.Je kan ook verzwaren om het koppel te verhogen, dat doe je door de aanlegdruk te verhogen en dus het vliegwiel aan te passen.
Dat laatste zou moeten gebeuren en ik ben bang dat dat ook gelijk de oorzaak is als je een ander alu vliegwiel hebt... dat zet meer uit dan ijzer en kan goed deze problemen veroorzaken.
Tenslotte waren deze probleemn er eerst met een ijzeren vliegwiel niet.....

Re: RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: zo mei 03, 2009 22:09
door Wouter Dobbenga
Leren rijden :lol: :wink:

Ik heb destijds die motor gechipt en geloof me toen had hij zijn peekaa's echt wel.
De koppeling zou volledig aangegerepen moeten zijn (dus voet los) voordat je je maar enigsinds vermogen gaat ontwikkelen met een turbo.
Geen enkele turbomotor-koppeling kan op een andere wijze gereden worden als je veel koppel hebt.

Als er iets mis is of de koppeling het echt niet trekt dan is verzwaard leuk, maar moet je weten wat dat inhoudt...
Je kan verzwaren om de levensduur te rekken... betere kwaliteit zeg maar.Je kan ook verzwaren om het koppel te verhogen, dat doe je door de aanlegdruk te verhogen en dus het vliegwiel aan te passen.
Dat laatste zou moeten gebeuren en ik ben bang dat dat ook gelijk de oorzaak is als je een ander alu vliegwiel hebt... dat zet meer uit dan ijzer en kan goed deze problemen veroorzaken.
Tenslotte waren deze probleemn er eerst met een ijzeren vliegwiel niet.....
Tja. leren rijden...er valt weinig fout te doen als je bijv. in z'n 4 rijdt a 80 km/h je geeft gas, turbo komt in en hij gaat slippen...ik trek niet op vanuit stilstand ofzo. Het alu. vliegwiel... tijdens het trouble-shooten ging het wel goed in die configuratie (voordat de computer in de error schoot dan), nu die echt helemaal geen foutmelding meer geeft en tot 1.1/1.2 bar is afgesteld heb ik dit probleem...

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: zo mei 03, 2009 23:26
door Andretti Molletti
Dan kom je alleen weg met een zwaardere drukgroep/veer. Dikkere plaat is misschien nog het makkelijkst.
Maar rij je wel met alu vliegwiel nu?

(Destijds kwam de motor ook aan de max overdruk bij boost en slipte de koppeling iig niet).

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: ma mei 04, 2009 00:03
door siegerdehaan89
zwaardere drukgroep... Leuk, krijg je problemen met je pedaal dat van de as afbreekt :twisted:

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: ma mei 04, 2009 08:27
door vV
dat afbreken zal wel meevallen..de meeste racers hebben ook zwaardere drukgroepen. Het doorslippen met teveel koppel ken ik van 105-jes, ook zonder turbo, met een standaard drukgroep...

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: wo mei 06, 2009 12:14
door siegerdehaan89
nooit met die koppelingen gereden maar mij is het gebeurd, 2 keer.... :roll: :lol:

Re: RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: wo mei 06, 2009 12:36
door vV
nooit met die koppelingen gereden maar mij is het gebeurd, 2 keer.... :roll: :lol:
:shock: das knap dan! als je er nooit mee gereden hebt... :wink:

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: do mei 07, 2009 08:31
door aso69
ouwe rommel kan weleens afbreken

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: do mei 07, 2009 14:56
door Petje 75
of een veel te zware linkervoet :mrgreen:

RE: Voorkomen doorslippen bak/koppeling

Geplaatst: wo mei 20, 2009 10:00
door siegerdehaan89
is dit niet aardig?

http://www.autocomponenti.com/performan ... _parts.htm

omgerekend niet eens zo heel duur vind ik.