Pagina 1 van 1

RVS benz tank

Geplaatst: za aug 02, 2008 19:54
door sprint88
Beste racers

Ik ben van plan om een rvs benz tank in de sprint te laten maken
Nu zit ik met een paar vragen

hoe is de ontluchting geregeld van de tank
zitten er in een orginele tank ook schotten
hoe en waar zitten de toevoer en retour leidingen
en wat voor een afsluitdop word er normaal gebruikt en waar te verkrijgen

een paar foto`s zeggen mij in principe genoeg

een goed adres heb ik al gevonden om de tank te laten maken.

grt rogeralfa :driving:

RE: RVS benz tank

Geplaatst: za aug 02, 2008 20:47
door vV
tjaaa. hangt ervan af wat je met de auto wilt gaan doen, maar een RVS tank als vervanging van de originele is bij veel reaceklasses niet toegestaan...

Lijkt mij enigzins zonde van de centjes..

RE: RVS benz tank

Geplaatst: za aug 02, 2008 21:10
door sprint88
voorlopig nog niet echt een raceklasse in :?
kost nog teveel tijd en money

grt rogeralfa :driving:

RE: RVS benz tank

Geplaatst: za aug 02, 2008 23:02
door frankalfa
Gebruikte Atl tank scoren?
Grtz,fRank

RE: RVS benz tank

Geplaatst: za aug 02, 2008 23:52
door sprint88
roept u maar :D

grt rogeralfa :driving:

RE: RVS benz tank

Geplaatst: ma aug 04, 2008 13:56
door DJ
Ik zou ook proberen een gebruikte ATL te scoren (kwestie van geduld en goed rond kijken) of anders als je iets laat/gaat maken, maak dan iets Alu!!
RVS is echt veel te zwaar voor een semi racer. Zou ik niet doen.
Als je voor alu geen goed adres hebt heb ik er nog wel een voor je bij jouw in de buurt.
Het antwoord op de meeste van de vragen hangt ook van van waar en hoe je de tank wilt plaatsen.
Slingerschotten kan heel goed maar doorgaans word schuim gebruikt. Werkt beter en nog lichter. Wel weer duurder natuurlijk.
Als je wilt gaan racen ooit is het of originele tank of ATL. Anders grote kans op afkeur. Of zorgen dat je de volgende keer aangepast hebt.
Hoorde zondag bij SI dat verlopen keurmerk op ATL tank bij DNRT ook niet meer word gewaardeerd. Dacht dat in de regelementen stond dat de keur verlopen mocht zijn.

Gr,
DJ

RE: RVS benz tank

Geplaatst: ma aug 04, 2008 14:50
door vV
ik weet niet of het bij de ATL tank gisteren ging om het feit dat de keur verlopen was, of dat er geen certificaat (van de afgelopen keur) aanwezig was! is wel een essentieel verschil namelijk. Trouwens: gebruikte ATL tanks liggen niet voor het oprapen. ALs je er 1 vind doen, mits het een courante maat is! en als je dan voor echt gaat racen ooit een keer hoef je er alleen maar een nieuwe in te leggen.

weer on topic: wat is er mis met de originele tank?? Want als je voorlopig toch niet gaat racen, maar alleen circuitdagen etc gaat doen zou ik het bij d eoriginele tank houden denk ik, en de centjes sparen voor andere zaken die meer voordeel opleveren.

RE: RVS benz tank

Geplaatst: ma aug 04, 2008 19:05
door DJ
Dat is waarschijnlijk het verstandigst, de originele tank houden en geld op zak houden. Of gebruiken voor bezine, banden, remblokken en inschrijkosten. Maw doen waar hij voor is: circuit rijden!
Maar zoals al gezegd, rvs tank, daar zou ik helemaal geen tijd en geld in stoppen. Maar het is natuurlijk jouw project.

@vV, ik weet niet hoe precies zat gister met dat ATL verhaal. Ik heb het uit 2de hand. Ik weet ook niet beter dat bij DNRT de keuring van atl verlopen mag zijn.

Mzzl,
DJ

RE: RVS benz tank

Geplaatst: ma aug 04, 2008 21:45
door sprint88
Ja ok

dan laat ik em dit jaar nog mooi zitten of ik moet tegen een ATL aanlopen :wink:

grt rogeralfa :driving:

RE: RVS benz tank

Geplaatst: di aug 05, 2008 08:21
door DJ
Per ongeluk tegen aanlopen zal niet zo snel gebeuren maar met wat rondvragen en de nodige advertentie sites in de gaten houden zou je binnen nu en een jaar toch wel iets bruikbaars moeten kunnen vinden.
Happy hunting! :wink:

Mzzl,
DJ