Pagina 1 van 2
remdrukverdeler instellen
Geplaatst: za mar 29, 2008 19:35
door TurboMarc
Iemand nog tips hoe te beginnen met het instellen van de remdrukverdeler?
Hij is traploos instelbaar en met de hand in 29 slagen van open naar helemaal dicht te draaien...
Waar zal ik beginnen zonder gelijk een paar slicks af te schrijven
Iemand ervaring mee

RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: za mar 29, 2008 19:42
door Theo Romeo
Ik heb zo'n begrenzer met een handel, ik begon met behoorlijk veel remdruk achter, nu rijdt ik met de remdrukbegrenzer met nagenoeg alle remdruk naar voren. Dit voornamelijk vanwege het feit dat de boel aan de achterzijde oververhit.
Ik zou beginnen met alles naar voren en langzaam wat meer remdruk naar achter zonder dat de remmen achter oververhit raken en zonder dat ze eerder blokkeren dan voor.
Droge en natte baan vraagt ook om een iets andere instelling.
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: za mar 29, 2008 22:00
door @lfa@lgra
Begin gewoon op een remtestbak (rollen) en stel de remkracht dan in op de waarde's van een standaard auto. Je hebt dan een goede ondergrens. door zelf bij te regelen kun je hem dan helemaal op smaak brengen, waarbij dje op droog behoorlijk wat hoger kunt gaan zitten en op nat behoorlijk terug zult moeten stellen.
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 11:57
door Atte
Je gaat remmend de bocht in en dan zal het binnenste achterwiel willen blokkeren. Dat is de situatie die je moet voorkomen. Ook de hoeveelheid brandstof telt daarin mee. Naarmate de wedstrijd vordert, neemt de hoeveelheid brandstof af. Dus ook het gewicht op de achterwielen. Dus zul je de remdruk - naarmate het aantal afgelegde ronden toeneemt en de brandstof in de tank afneemt - achter iets moeten verminderen om blokkeren te verhinderen.
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 12:34
door LENZ
Ik had de wilwood hevel altijd in max begrenzing staan en dat was eigenlijk al teweinig, toen maar weer standaard achterblokkken geplaats. kwam ook door een afwijkende remset up.
Wat doe je normaal in zo'n geval?? nog een begrenzer plaatsen???
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 16:15
door Mark Roffelsen
Ik reed vorig jaar met de remdruk volledig naar achteren. op nat een paar slagen naar voor. Het doel is de auto bij het aanremmen minder te laten duiken en daardoor meer rubber op het asfalt voor meer remvermogen. Ik versleet in een weekeinde , in zeg 350 a 400 km een setje remblokken achter
Ik denk aan volledig naar achteren en dan maar de slijtage van de blokken en de reactie van je auto bekijken.
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 19:33
door Het-Licht
Ik rij ook altijd met relatief veel remdruk achter, precies om de bovengenoemde reden. Gewoon net zo lag opstellen totdat ie gaat blokkeren en dan stukkie terug...
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 19:39
door LENZ
Bij mij ging hij dus bij max begrenzen blokkeren, resultaat aanremmen scheivlak en audi S in de rondte

.
Straatblokken waren net voldoende om dit te verhelpen, maar er is weinig speelruimte, remt wel hard trouwens
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 19:43
door Het-Licht
Ik denk dat je dan niet zozeer naar de achterkant moet kijken maar ook eens naar je voorremmen !
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 19:51
door LENZ
Was bij mijn 75, verhoudingen klopte wel redelijk.
Gta 305mm voor en 75 V6 tangen achter,geventileerd aan de wielen, sbs rondom.
Heb 1 spettacolo met deze set up gereden en geen problemen en daarna 1 keer op vrijrijden bij een net droge baan en koud en zonder achterbumper (EVO bumper lag bij de spuiter) een behoorlijke listige 75, die me 2 keer onaagenaam verraste.
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 20:08
door Het-Licht
Aha, eerder de achterremmen beetje overkill...

RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 20:16
door Mark Roffelsen
net droge baan en koud... houdt mijn v6 ook niet van. Voornamelijk van koud. ik moet dan rap de balans naar voren verstellen. toch gauw een slagje of vier tot zes. Rijdend op slicks wel te verstaan. Kan me voorstellen dat het blokkeren van de achterwielen met straatbanden eerder optreedt, maar zich goedmoediger manifesteert. In ieder geval is jouw ervaring herkenbaar, Lenz.
Ik ben verder niet bekend met de 75 viercilinders, maat ik kan me voorstellen dat die bij het aanremmen minder gewichtsverplaatsing naar voren hebben dan een V6. Rijders met een TS of een Turbo zullen in mijn beleving later last krijgen van blokkeren van de achterwielen bij rembalans volledig naar achteren dan een 6 cilinder.
Heb overigens ook met GTA remschijven en standaard klauwen gereden. Reed prima, Bleef echt consistent vertragen. Gaf mij een hoop vertrouwen. En daarnaast weinig slijtage aan de remblokken. Zeer goede keus voor SI en ook voor op de weg.
RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: zo mar 30, 2008 22:45
door LENZ
Ik had ook gta tangen en 24V motor, achter was misschien iets te.
Was op straatbanden na helemaal gescik voor circuit.
Maar heb na die slippers besloten om door te gaan met een race 155 met KOOI, zonde van de 75 en te lnk zonder kooi
Je hebt nu ook achterremmen naar buiten gebracht zie ik mark
Re: RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: ma mar 31, 2008 01:26
door Het-Licht
Je hebt nu ook achterremmen naar buiten gebracht zie ik mark
Daar wou ik even op inhaken : Wat voor klauwen en schijven heb je daarvoor gebruikt ? Of is dat 'Top Secret' ???

RE: remdrukverdeler instellen
Geplaatst: ma mar 31, 2008 08:52
door LENZ
75 is verkocht, dus niet echt een secret, is genoeg over te vnden op dit forum.
Is helemaal niet zo spannend, gta set voor, dan ho je het originele spl over en dat is goed pas te maken op de achteras
Dus steun op dedion, naaf iets afdraaien zodat voorschijf gepllaatst kan worden en dan leidingwerk aanpassen.
Ik heb toen ook langere tapeinden geplaatst en een 10mm spacer en speciale centreerring laten draaien .
Maar we gaan wat tever of topic denk ik.