Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

remdrukverdeler instellen

za mar 29, 2008 19:35

Iemand nog tips hoe te beginnen met het instellen van de remdrukverdeler?

Hij is traploos instelbaar en met de hand in 29 slagen van open naar helemaal dicht te draaien...

Waar zal ik beginnen zonder gelijk een paar slicks af te schrijven :?

Iemand ervaring mee :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: remdrukverdeler instellen

za mar 29, 2008 19:42

Ik heb zo'n begrenzer met een handel, ik begon met behoorlijk veel remdruk achter, nu rijdt ik met de remdrukbegrenzer met nagenoeg alle remdruk naar voren. Dit voornamelijk vanwege het feit dat de boel aan de achterzijde oververhit.
Ik zou beginnen met alles naar voren en langzaam wat meer remdruk naar achter zonder dat de remmen achter oververhit raken en zonder dat ze eerder blokkeren dan voor.
Droge en natte baan vraagt ook om een iets andere instelling.
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: remdrukverdeler instellen

za mar 29, 2008 22:00

Begin gewoon op een remtestbak (rollen) en stel de remkracht dan in op de waarde's van een standaard auto. Je hebt dan een goede ondergrens. door zelf bij te regelen kun je hem dan helemaal op smaak brengen, waarbij dje op droog behoorlijk wat hoger kunt gaan zitten en op nat behoorlijk terug zult moeten stellen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Atte
Member
Member
Berichten: 189
Lid geworden op: di okt 18, 2005 23:09
Locatie: Heino

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 11:57

Je gaat remmend de bocht in en dan zal het binnenste achterwiel willen blokkeren. Dat is de situatie die je moet voorkomen. Ook de hoeveelheid brandstof telt daarin mee. Naarmate de wedstrijd vordert, neemt de hoeveelheid brandstof af. Dus ook het gewicht op de achterwielen. Dus zul je de remdruk - naarmate het aantal afgelegde ronden toeneemt en de brandstof in de tank afneemt - achter iets moeten verminderen om blokkeren te verhinderen.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 12:34

Ik had de wilwood hevel altijd in max begrenzing staan en dat was eigenlijk al teweinig, toen maar weer standaard achterblokkken geplaats. kwam ook door een afwijkende remset up.
Wat doe je normaal in zo'n geval?? nog een begrenzer plaatsen???
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 16:15

Ik reed vorig jaar met de remdruk volledig naar achteren. op nat een paar slagen naar voor. Het doel is de auto bij het aanremmen minder te laten duiken en daardoor meer rubber op het asfalt voor meer remvermogen. Ik versleet in een weekeinde , in zeg 350 a 400 km een setje remblokken achter

Ik denk aan volledig naar achteren en dan maar de slijtage van de blokken en de reactie van je auto bekijken.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 19:33

Ik rij ook altijd met relatief veel remdruk achter, precies om de bovengenoemde reden. Gewoon net zo lag opstellen totdat ie gaat blokkeren en dan stukkie terug...

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 19:39

Bij mij ging hij dus bij max begrenzen blokkeren, resultaat aanremmen scheivlak en audi S in de rondte :oops: .
Straatblokken waren net voldoende om dit te verhelpen, maar er is weinig speelruimte, remt wel hard trouwens
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 19:43

Ik denk dat je dan niet zozeer naar de achterkant moet kijken maar ook eens naar je voorremmen !

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 19:51

Was bij mijn 75, verhoudingen klopte wel redelijk.
Gta 305mm voor en 75 V6 tangen achter,geventileerd aan de wielen, sbs rondom.
Heb 1 spettacolo met deze set up gereden en geen problemen en daarna 1 keer op vrijrijden bij een net droge baan en koud en zonder achterbumper (EVO bumper lag bij de spuiter) een behoorlijke listige 75, die me 2 keer onaagenaam verraste.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 20:08

Aha, eerder de achterremmen beetje overkill... :wink:

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 20:16

net droge baan en koud... houdt mijn v6 ook niet van. Voornamelijk van koud. ik moet dan rap de balans naar voren verstellen. toch gauw een slagje of vier tot zes. Rijdend op slicks wel te verstaan. Kan me voorstellen dat het blokkeren van de achterwielen met straatbanden eerder optreedt, maar zich goedmoediger manifesteert. In ieder geval is jouw ervaring herkenbaar, Lenz.

Ik ben verder niet bekend met de 75 viercilinders, maat ik kan me voorstellen dat die bij het aanremmen minder gewichtsverplaatsing naar voren hebben dan een V6. Rijders met een TS of een Turbo zullen in mijn beleving later last krijgen van blokkeren van de achterwielen bij rembalans volledig naar achteren dan een 6 cilinder.

Heb overigens ook met GTA remschijven en standaard klauwen gereden. Reed prima, Bleef echt consistent vertragen. Gaf mij een hoop vertrouwen. En daarnaast weinig slijtage aan de remblokken. Zeer goede keus voor SI en ook voor op de weg.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: remdrukverdeler instellen

zo mar 30, 2008 22:45

Ik had ook gta tangen en 24V motor, achter was misschien iets te.
Was op straatbanden na helemaal gescik voor circuit.
Maar heb na die slippers besloten om door te gaan met een race 155 met KOOI, zonde van de 75 en te lnk zonder kooi
Je hebt nu ook achterremmen naar buiten gebracht zie ik mark
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: RE: remdrukverdeler instellen

ma mar 31, 2008 01:26

Je hebt nu ook achterremmen naar buiten gebracht zie ik mark
Daar wou ik even op inhaken : Wat voor klauwen en schijven heb je daarvoor gebruikt ? Of is dat 'Top Secret' ??? :wink:

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: remdrukverdeler instellen

ma mar 31, 2008 08:52

75 is verkocht, dus niet echt een secret, is genoeg over te vnden op dit forum.
Is helemaal niet zo spannend, gta set voor, dan ho je het originele spl over en dat is goed pas te maken op de achteras
Dus steun op dedion, naaf iets afdraaien zodat voorschijf gepllaatst kan worden en dan leidingwerk aanpassen.
Ik heb toen ook langere tapeinden geplaatst en een 10mm spacer en speciale centreerring laten draaien .
Maar we gaan wat tever of topic denk ik.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Terug naar “Racen - Technisch”