Pagina 1 van 1
Vraagstuk Differentieel..
Geplaatst: di jan 22, 2008 21:23
door diele
-Stel je hebt twee difs , de ene vermeld 3.0 en de andere 3.04... welke is nu de kortste...?!?

RE: Vraagstuk Differtieel..
Geplaatst: di jan 22, 2008 21:27
door @lfa@lgra
3.04.
RE: Vraagstuk Differtieel..
Geplaatst: di jan 22, 2008 21:30
door diele
Dus de 3.04 reduceert hem .4 vaker dan de 3.0 ? dus trekt de auto harder/sneller ?
RE: Vraagstuk Differtieel..
Geplaatst: di jan 22, 2008 22:55
door yuri 75 V6
Precies. 3.04 wil zeggen: pignon maakt 3.04 omwentelingen en kroon 1. Bij 3.0 is dat 3.0 om 1. Maar dit scheelt maar een procentje...
RE: Vraagstuk Differentieel..
Geplaatst: ma jun 09, 2008 10:58
door Lemans
Het is een misopvatting dat een wagen sneller "trekt" met een iets korter of langer differentieel.
Als het doel echter een precies omschreven rit is dan kan men met een beetje zoeken het ideaal diff.
monteren (vb: 300m sprint , een circuitproef, enz...) Het is hier van belang dat je het vermogen ideaal
kan gebruiken en vermijd dat je in een bocht net even een lagere versnelling dient te kiezen.
Als je niet echt een specifiek circuit viseert zou ik de langere bak kiezen.
BTW, als je de tanden van je kroon deelt door de tanden van je pignon krijg je je achterbruverhouding.
Voor je 3.0 zou dat bv 27 tanden kroon op 9 tanden pignon kunnen zijn
Voor je 3.04 is er geen aannemelijk combinatie mogelijk, even nakijken dus...
RE: Vraagstuk Differentieel..
Geplaatst: ma jun 09, 2008 18:12
door giuliettaevo
er staat dan ook "stel je hebt..."

Re: RE: Vraagstuk Differentieel..
Geplaatst: ma jun 09, 2008 18:24
door Alessandro
Voor je 3.04 is er geen aannemelijk combinatie mogelijk, even nakijken dus...
25 / 76

RE: Vraagstuk Differentieel..
Geplaatst: ma jun 09, 2008 19:44
door Lemans
hahahaha, juist .... ietwat kleine tandjes ... kunnen dienen voor en kleine motor

RE: Vraagstuk Differentieel..
Geplaatst: di jun 10, 2008 11:52
door bert
Dit zijn beide erg lange overbrengverhoudingen en ik verwacht dat het opschakelen naar de vijf hetzelfde effect heeft als het inschakelen van een overdrive..over wat voor auto hebben wij het?
RE: Vraagstuk Differentieel..
Geplaatst: di jun 10, 2008 20:10
door Lemans
Hey Bert, het was gewoon een hypothetische vraag.... ik was er ook ingetuind

Re: RE: Vraagstuk Differentieel..
Geplaatst: di jun 10, 2008 21:09
door yuri 75 V6
Het is een misopvatting dat een wagen sneller "trekt" met een iets korter of langer differentieel.
Er kan sneller opgetoerd worden, maar of de netto acceleratie tussen 2 gegeven snelheden dan ook vlotter verloopt is natuurlijk een tweede.... (schakelmomenten etc.)