Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + electra e

vr dec 29, 2006 08:53

Geef de gewenste lexaanmaat maar op, pb ik wel een "forum prijs" Lexan® plaat • standaard 9030-112
Vekaplan plaatmaterialen
Een ander materiaalsoort wat zeer veel in de reclame-industrie toegepast wordt zijn de PVC geschuimde platen. De Vekaplan geschuimde platen hebben een grote gewichtsbesparing ten opzichte van haar massieve tegenhangers. Vekaplan S heeft een geschuimde binnenkern en een gladde harde toplaag.
De Vekaplan SF heeft ook een geschuimde binnenkern, maar heeft een fijn gestructureerd oppervlak.
In tegenstelling tot de Vekaplan S is de Vekaplan SF wel leverbaar in dunne plaat.
Ook de brandwerendheid van dit materiaal is uitstekend volgen iso 9000 15 min brandwerend
Nog enkele namen met voor en nadelen
Ertalon ® / Nylatron® • Plaat = nylon toegevoegd is dus niet brandwerend
Ertacetal® • Plaat= zeer hard met schroeven of popnagelen scheurt dit
Ertalyte® • Plaat = idem als vekaplan echter veel duurder (faktor12) maar wel in kleur te krrijgen
PTFE • Plaat = rubber toegevoergd dus zeer walmend bij brand
Cestilene™ • Plaat = beste materiaal van allemaal met 1 nadeel onbetaalbaar!
Als mensen verder iets willen weten neem gerust contact op heb hier redelijk veel ervaring mee!

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

vr dec 29, 2006 09:30

jeroen, je riem hoger vastzetten aan de achterkant (de hoek is te groot). met een (kuip)stoel breek je je rug op die manier (auw)
Ik heb mijn gordel ook daarheen verplaatst. Zat eerst aan een paar ogen die aan de kooi zijn gelast, maar dat schijnt af te kunnen breken bij een aanrijding. Maar dit is dus te laag? Op wat voor hoogte moeten ze dan minimaal vast? Schouderhoogte? En wat is dé manier?
Mij is geleerd: Hoe meer horizontaal ze lopen hoe beter het is voor je rug ivm de kracht die je dan niet naar omlaag maar naar achter trekt.

De meeste gordels kun je om de buis zelf heen vastmaken. Of anders laat je hem vastzitten zoals je ze nu hebt zitten en laat je ze over de buis heen lopen, de kracht wordt dan toch naar achteren geleid.

Maar de racers hier hebben vast wel meer tips... misschien een apart topic openen maar?
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Rees-Cees

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

vr dec 29, 2006 10:09

jeroen, je riem hoger vastzetten aan de achterkant (de hoek is te groot). met een (kuip)stoel breek je je rug op die manier (auw)
Ik heb mijn gordel ook daarheen verplaatst. Zat eerst aan een paar ogen die aan de kooi zijn gelast, maar dat schijnt af te kunnen breken bij een aanrijding. Maar dit is dus te laag? Op wat voor hoogte moeten ze dan minimaal vast? Schouderhoogte? En wat is dé manier?
Mij is geleerd: Hoe meer horizontaal ze lopen hoe beter het is voor je rug ivm de kracht die je dan niet naar omlaag maar naar achter trekt.

De meeste gordels kun je om de buis zelf heen vastmaken. Of anders laat je hem vastzitten zoals je ze nu hebt zitten en laat je ze over de buis heen lopen, de kracht wordt dan toch naar achteren geleid.

Maar de racers hier hebben vast wel meer tips... misschien een apart topic openen maar?
nee hoor geen ander topic 8) @PM je kunt de riem ook om de buis heen slaan (gaten in een kooi boren mag wel maar dan is ie niet meer geldig) (FIA)

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + electra e

vr dec 29, 2006 16:58

FIA-gekeurd is-ie toch al niet ;) Maargoed dan ga ik de gordels maar weer eens verplaatsen... Bedankt voor de tip.

Wat me trouwens ook opgevallen is, als ik zegmaar in elkaar duik, dan is daar evengoed nog ruimte voor (dus rug krom, schouders los van de stoel). Is dat normaal of zit ik op de een of andere manier verkeerd? Dat was al zo toen de gordel nog aan de kooi vast zat.

Foto van de oogjes voor wie het interesseert.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + electra e

za dec 30, 2006 11:55

reijnaje, zoiets ja, ziet er goed uit!
rees-cees bedankt ook voor de tip van de gordels.

Wat betreft opengewerkte deuren, voor de apk mag dit gewoon.
In de regelementen van Squadra Italia is er ook niets op tegen te vinden.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

za dec 30, 2006 12:12

rees-cees bedankt ook voor de tip van de gordels.
Anders hadden zeker de keurmeesters er wat van gezegt. Ze zijn best fel op gordels en stoelen. Terecht :!:
(maar op het circuit ben je aan de late kant voor deze kritiek)

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + elect

za dec 30, 2006 13:54

Alleen dat verhaal van de fietsen maker kabel krijg ik ff geen beeld van zijn hier misschien ook foto's van?
Afbeelding

Afbeelding

Voila.
IJzeren kabeltje bevestigen aan de linkerbovenhoek in de deur.
Gewoon door het oogje van het sluitsysteem.
Sorry, geen foto's van, zit nu achter het alu, maar dat wijst zich vanzelf.
Dan via een gaatje naar buiten en weer naar binnen en aan de achterkant vastzetten.
Ik heb dat met een metalen tonnetje gedaan dat je dicht kunt knijpen.
Dat vierkante gat is overigens niet nodig.
Dat zat er nog van het vorige openingssysteem.

Met dank aan Bralfa!

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Voordeuren lichter maken + sluiting behouden + electra e

za dec 30, 2006 21:21

ok bedankt maakt veel duidelijk...... :lol:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Racen - Technisch”